Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7. luokkalainen joutui jälki-istuntoon koska

Vierailija
15.09.2015 |

oli kirjoittanut läksyjen vastaukset ruutuvihkon väärälle sivulle. Oli siis jäänyt yksi aukeama tyhjäksi vahingossa. Itse läksytehtävät olivat oikein kylläkin.

Mun mielestä aika outo syy jälkälle mutta näin opettaja ilmoitti käyneen ja tästä syystä jälkeä antaneen. Miksi toi rangaistus tuntuu musta ja varmasti mun 7.luokkalaisestakin oudolta? Vaan eipä tuon auta muu kuin kärsiä rangaistuksensa kun kerran sellainen on määrätty..

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä muustakin turhasta tullut 7 luokkalaiset pojat oli heittänyy toisiaan suolalla, niin jälkkää tuli. Koululle soitin, niin opettaja toivoi, että kotona keskusteltaisiin ruoka-aineiden kunnioittamisesta. Kotitaloutta on perjantaina viimeiset 2h, joten joskus sitä saattaa olla väsyneitä ja villimpiä lapsia.

Vierailija
42/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:08"]

On sitä muustakin turhasta tullut 7 luokkalaiset pojat oli heittänyy toisiaan suolalla, niin jälkkää tuli. Koululle soitin, niin opettaja toivoi, että kotona keskusteltaisiin ruoka-aineiden kunnioittamisesta. Kotitaloutta on perjantaina viimeiset 2h, joten joskus sitä saattaa olla väsyneitä ja villimpiä lapsia.

[/quote]

Sinustako suolan heittäminen toisen päälle on ihan ok, kun on perjantai ja viimeinen tunti? Kuinka moni sitä suolaa saa heittää, kuinka paljon ja mitä jos osuu silmiin? Saako opekin heittää jonkun oppilaan päälle? Katsooko vaan päältä vai miten ajattelit homman hoituvan?

Aina silloin tällöin olen kuullut näitä pöllömäisiä juttuja ruoalla leikkimisestä ja aina ne vanhemmat ovat naureskelleet virkaintoisista opettajista jotka eivät tajua että eivät pojat jaksa tehdä annettua tehtävää päivän viimeisillä tunneilla. Normaalisti kasvatetut jaksaa ja jos eivät jaksa, niin opetetaan, että pitää jaksaa. En ymmärrä ollenkaan, miksi mitään saisi heittää toisen päälle mutta ruoka-aineen heittämisessä on tosiaan kyse jo tuhlauksesta.

Jotain ihmismäistä käytöstä pitäisi löytyä niiltä adhd-kavereiltakin. Se tarkoittaa sitä, että kunnioitetaan muiden oikeutta opiskella rauhassa eikä heitellä kumeja, kyniä, viivottimia tai suolaa kenenkään päälle. Minusta ihan oikein jälki-istunnon paikka eikä mitenkään verrannollinen muihin tämän ketjun tarinoihin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:52"]

Melkein tekis mieli ottaa screenshotit wilmaviesteistä mutta en jaksa vaivautua todistamaan trollien huutelijoille mitään. Varmaan huudeltais nekin väärennöksiksi. Ap

[/quote]

Ethän sinä edes kerro, mistä oppiaineesta on kyse.

Vierailija
44/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asian vierestä, mutta minä olen yläkoululaisen vanhempana ilahtunut siitä, miten täysjärkisiä ja oikeudenmukaisia opettajat nykyään ovat! 70-luvulla kouluni käyneenä en voi sanoa silloisista opettajista samaa. Ei silloin sentään enää karttakepistä sormilleen saanut, eikä nurkkaan joutunut, mutta nolaaminen oli ihan tyypillinen tapa kasvattaa monella opettajalla. On valitettavaa, mutta historiaa seuranneena ymmärrettävää, että nykyäänkin mahtuu epäoikeudenmukaisuutta koulumaailmaan. Parempaan suuntaan on kuitenkin tultu merkittävästi.

Vierailija
45/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:43"]Joko ope on ääliö tai sitten lapsi ei kerro kaikkea. Ihan käsittämätön syy jälki-istuntoon. Soita ja kysy. Jos kyse olisi mun lapsesta ja syy olisi tuo kertomasi, niin taatusti nostaisin metakan siellä koululla asiasta. Tuen koulua ja ymmärrän säännöt, mutta rajansa silläkin on. Tosin alalla olevana en ole huomannut, että kollegat olisi ihan älyttömiä, joten siksikään en ihan usko tähän tuollaisena tarinana. t: ope [/quote] Kysyin jo opettajalta kun arvelin että lapsi on pakosta jättänyt jotain kertomatta sillä toi syy jälkälle tuntuu omasta mielestä oudolla. Opettajan vastaus oli, että syy jälki-istunnolle on vain tuo ja hän on tarkka että läksyt tulee tehtyä täsmälleen niin kuin pitää. Ainoa virhe läksyissä oli siis väärä vihkon sivu itse vastauksen ollessa oikein. Ap

[/quote]

Lapsi oli siis jättänyt tekemättä läksyt?

Vierailija
46/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aika heppoisen syyn. Mutta ehkäpä muistaa sitten. Voihan opettajalta kysyä.kirjoita Wilmaan nätti viesti. Kyllä vastaa.

Vierailija
47/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys rehtoriin. Kyllä noita hulluja opettajia on. Itselläni ollut vaikka mitä sekopäitä. Onneksi yksi näistä lopulta irtisanottiin ja yksi muutti suljetulle asumaan... Ap:n kuvaama ope on vielä miedosta päästä.

Vierailija
48/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se lappu tule kotiin...Kerrotaan jälkän syy jauholaatua sen allekirjoittaa. Tiukka ope. Mun mielestä toi on huolellisuus Irene. Ei muuta.

Vierailija
49/49 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus opettajan silmätikkuna olemisesta:

Seison matematiikan luokan edessä. Olen ollut siinä ajoissa, takkini on naulakossa jo ja reppu selässä. Odotan opettajaa. Opettajan tullessa jään viimeiseksi muiden rynniessä ohi, ja luokan ovi lävähtää edestäni kiinni. Koputan siihen saman tien. Koputan uudestaan, kun kukaan ei avaa. Hetken kuluttua ovelle tulee opettaja, joka mitään sanomatta ojentaa käteeni jälki-istuntolapun. Syy? Myöhästyin tunnilta kesken päivän. 

Sama opettaja myös kertoi luokanvalvojalleni, että oli nähnyt minut toisen oppilaan kanssa lintsaamassa jossain sillan alla (!) keskellä päivää. Asiaa tiedusteltiin minulta, ja kerroin rehellisesti olleeni kevätjuhlan harjoituksissa. Onneksi musiikinopettaja vahvisti tämän (pelkäsin, että koko opettajakunta on minua vastaan koska luokanvalvoja myös harrasti julkinolaamista kohdallani). En saanut sanktiota, mutta kukaan ei myöskään pyytänyt erehdystä anteeksi. 

Minulla ei ollut ketään puolustamassa minua tuolloin. Vanhempiani ei kiinnostanut. Jos omien lasten kohdalla sattuu mielivaltaisuuksia, laitan miehen hoitamaan asian sillä itselle se olisi liian kova paikka ja sanoisin asioita sivu suuni ihan omista traumoista johtuen. Mietinkin, olenko liian herkkä näkemään että lapsiani kiusataan ym. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän