Miesystävä ei hyväksy poikaani, neuvoja?
Ongelma tiivistettynä: Olen asunut avomieheni ja kahden lapseni (poika 15v, tyttö 12v) samassa taloudessa noin kolmen vuoden ajan. Mies ei siis ole lasten isä mutta yhdessä asuminen on sujunut ongelmitta.
Poikani kertoi viime vuonna olevansa kiinnostunut enemmän (tai pelkästään) pojista. Minä suhtauduin tähän melko neutraalisti enkä tehnyt asiasta sen kummempaa numeroa. Äskettäin kuitenkin selvisi että miehelle tämä on jonkinlainen ongelma tai vähintään ahdistuksen aihe. Tämä ilmenee lähinnä niin ettei mies viihdy pojan läsnäollessa ja käyttäytyy ahdistuneesti. Hän siis myönsi minulle kahdenkesken että asia häiritsee häntä.
Mies ei ole muutoin mitenkään ahdasmielinen tai konservatiivinen, enkä ole itsekään. Joku varmasti ehdottaa eroa tms mutta haluaisin ensin kokeilla jos tähän olisi jokin ratkaisu. Kyseeseen ei tule myöskään se että poika näin nuorena muuttaisi pois kotoa enkä halua antaa sellaista signaalia, että hänen pitäisi niin tehdä.
Kellään neuvoja/kokemuksia? En tiedä mitä tekisin tai voinko tehdä mitään asialle.
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:47"]
Miksi pelätä ja vihata jotakin, mille ei mahda mitään?
Varmasti homotkin olisivat heteroita, jos vaan voisivat. Vähän niinkuin pakolaiset pysyisivät omassa maassaan, jos vaan suinkin voisivat.
[/quote]
En tunne yhtään homoa joka olisi mieluummin hetero. Päinvastoin olen kuullut heteromiesten haikailevan poikaystävää ettei olisi niin hankalaa parisuhteessa. :)
[/quote]
No uskoo ken haluaa... Vähän niinkuin s-vikainenkin yrittäisi syöttää sellaista pajunköyttä, että on ihan tyytyväinen näin eikä edes haluaisi puhua normaalisti.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:42"]
Kun varmastikin pojalla seksiasiat tai seurustelu on melkeinpä ajankohtaista, niin onko hän tuonut kotiin "näytille" poikaystäväänsä tai mahdollisesti jopa yökylään? Jos on niin se varmasti onkin miestä ahdistanut..
[/quote]
En ole ap mut jos meillä olisi vastaava tilanne niin ainakin tarkistaisin ettei mitään poikaystäviä tuoda kotiin saakka!! Omillaan asuessa en voisi olla vahtimassa mut meille kotiin poika sais tuoda vain ne pelkät kaverit yökylään. Eiköhän homoista kuitenkin nää 100 metrin päähän mitä he ovat.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:54"]
Kun varmastikin pojalla seksiasiat tai seurustelu on melkeinpä ajankohtaista, niin onko hän tuonut kotiin "näytille" poikaystäväänsä tai mahdollisesti jopa yökylään? Jos on niin se varmasti onkin miestä ahdistanut..
[/quote]
En ole ap mut jos meillä olisi vastaava tilanne niin ainakin tarkistaisin ettei mitään poikaystäviä tuoda kotiin saakka!! Omillaan asuessa en voisi olla vahtimassa mut meille kotiin poika sais tuoda vain ne pelkät kaverit yökylään. Eiköhän homoista kuitenkin nää 100 metrin päähän mitä he ovat.
[/quote]
Tässä se just näkyy mihin voi johtaa jos mies ei hyväksy poikaa mutta asuvat yhdessä. Ei voi tuoda kavereita kotiin, ei voi alkaa seurustella avoimesti yms.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:50"]
Varmasti homotkin olisivat heteroita, jos vaan voisivat. Vähän niinkuin pakolaiset pysyisivät omassa maassaan, jos vaan suinkin voisivat.
[/quote]
En tunne yhtään homoa joka olisi mieluummin hetero. Päinvastoin olen kuullut heteromiesten haikailevan poikaystävää ettei olisi niin hankalaa parisuhteessa. :)
[/quote]
No uskoo ken haluaa... Vähän niinkuin s-vikainenkin yrittäisi syöttää sellaista pajunköyttä, että on ihan tyytyväinen näin eikä edes haluaisi puhua normaalisti.
[/quote]
No mä olen homo joka sössöttää ässää enkä todellakaan olisi toisenlainen. Miksi pitäisi haluta olla muuta kuin on?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:00"]
[/quote]
[/quote]
Tässä se just näkyy mihin voi johtaa jos mies ei hyväksy poikaa mutta asuvat yhdessä. Ei voi tuoda kavereita kotiin, ei voi alkaa seurustella avoimesti yms.
[/quote]
Nimenomaan. Mies pihalle, parempiakin varmasti löytyis.
Miehesi on hyväksynyt siis lapset, mutta homoutta hän ei hyväksy.
Ongelmana on miehesi asenne/ennakkoluulot. Ei poikasi eikä yhdessäasumisenne. Miehelle keskusteluapua ja selvittämään päätänsä. Jos miehelle nousee ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi poikapuolen suuntautuminen, niin hän on vapaa lähtemään jos haluaa. Poika taas on ja pysyy perheessä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:41"]
Hanki itsellesi isomunaisempi mies. Todennäköisesti miehesi on nähnyt poikasi valtavan "Tom of Finland" -molon saunassa ja nyt sitä ahdistaa, kun tuntee olevansa vähemmän mies kuin poikasi. Vastaavasti, jos et pysty hankkiutumaan miehestä eroon, opasta sitä sängyssä tyyliin "ei tärkeintä ole pituus eikä paksuus, vaan miten sitä käyttää".
Et taida olla ihan terve ainakaan kommenttisi ei liity asiaan mitenkään. Voisitko olla kirjoittamatta joutavia!
RaakaArzka
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:23"]
Tuo miehesi kuuluu suljetulle osastolle hullujenhuoneelle. Hänen oma ahdistuksensa tässä on se kysymys, eikä ole pojan vika. Oksettava mies kerta kaikkiaan. Toivottavasti saa kunnolla turpaansa nakkikioskin jonossa ja herää todellisuuteen.
[/quote]
Aika raju reaktio :) Mä olen kans homo mutta en nyt vihaajiani suljetulle osastolle lähettäisi.. välttelen vaan muuten (Lähdin kotoa juuri 15v. siitä syystä)
[/quote]
Minä olen antanut monelle syrjijälle ihan rehellisesti turpaan oikein Pohjanmaan kautta. Ne eivät oikeasti ansaitse mitään muuta, vaan ovat koko yhteiskunnan pohjasakkaa, jonka oikea paikka olisi oikeasti hautuumaalla. Suomessa ei tarvita yhtään tuon aloittajan miehen kaltaista kusipäätä ja minä teen kaikkeni, että tuollaiset vajakit tajuavat pitää turpansa kiinni.
t. myöskin homo
[/quote]
No tiedät mitä sulle vankilassa tehdään.
[/quote]
194cm ja 120kg karkottaa tehokkaasti pahimmat marisijat. Ja ne, jotka eivät ymmärrä pitää mölyjä mahassaan, niin tietävät kyllä aukoneensa päätä sen jälkeen. Minä olen ihan kiltti mies normaalisti, mutta minunkaan ei kaikkea tarvitse suvaita.
[/quote]
Nyt taitaa kyllä tämä järkälemäinen homojen puolustaja olla sun ihan oman mielikuvituksen tuotetta. Omissa kuvitelmissasi hakkaat ihmisiä grillijonoissa, jotka erehtyvät haukkumaan homoja. Oikeasti kipittäisit karkuun tappelun syttyessä.
[/quote]
En ole homojen puolustaja, vaan olen itse homo. Itse suhtautuisit heterona ihan samalla tavoin, jos kohtaisit naureskelua ja vähättelyä jokapäiväisessä elämässäsi jatkuvasti sen vuoksi, kenen kanssa seurustelet.
[/quote]
Voi sissos. Taitaa pitää paikkansa että aivot ja koko (läski tai liha) ei mahdu samaan kroppaan. Ja vielä.......
Sulla se on suvaitsevuus kohdallaan!
Teidän kannattaisi nyt miehen kanssa puhua kahdestaan. Pitkään ja hartaasti. Poika on haavoittuvaisessa iässä ja varmaan itsekin vielä hukassa seksuaalisuutensa kanssa. On upeaa että hän on saanut sanottua avoimesti mitä tuntee. Lapsilla pitäisi kotona olla turvallinen ja hyväksytty olo aina.
Mikä miestäsi homoudessa ahdistaa? Se että poikasi katsoisi häntä jotenkin eri tavalla? Vai pelkääkö miehesi omia reaktioitaan, piilevää bi-seksuaalisuutta tms? Vai vaan se erilaisuus? Tämä on myös miehellesi hyvä itsetutkiskelun paikka. Jos ongelma kasvaa liian isoksi, suosittelisin seksuaaliterapeutin juttusilla käymistä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:14"]
En kyllä itse pystyisi olemaan noin ihmisvihamielisen, takapajuisen sekopään kanssa yhdessä. Mitä helvettiä kenenkään muun seksuaalinen suuntautuminen kuin sinun tai hänen omansa hänelle kuuluu? Miten idiootti miehen pitää olla että ulisee sinulle ahdistustaan poikasi homoudesta? Oliko taka-ajatuksena että yhteistuumin raahaatte hänet jonnekin eheytysleirille tai potkitte ulos? Häpeääkö hän poikaasi? Todellakin pistäisin vakavaan harkintaan että haluatko jatkaa suhdetta ihmisen kanssa jolla on tuollainen asenne ihmisiin, omiin läheisiinsä loppuvuodesta 2015.
[/quote]
Mies kyllä tietää että tuo homous ei ole minulle mikään ongelma. Voi olla että se pahentaa hänen oloaan koska en ole hänen kanssaan "samalla puolella". Tosin olisin varmasti pojan puolella, oli asia miten tahansa. Häpeästäkin saattaa ihan hyvin olla kyse mitä nyt tiedän hänen omasta lapsuudenkodistaan. Ja kuten sanottu niin vakavasti olen miettinyt suhteen tulevaisuutta. Yritän silti antaa hänelle mahdollisuuden luoda poikaani asiallinen suhde jos hän on valmis miettimään uudelleen ajatuksiaan. T: AP
Missä pojan oma isä on voisiko muuttaa hänen luokseen? Tuo nykyään systeemi ei toimi. Poikaa voit myös varoittaa ettei niin avoimen homona olisi. Sano että kohta ISIS pistää sut kuriin.
[/quote]
[/quote]
Kyllä on käynyt kavereita (poikia) meillä kylässä ja ollut yötäkin ihan normaaliin tapaan. Sitä en tiedä onko jotain muutakin tapahtunut, annan yleensä pojan olla rauhassa omassa huoneessaan jos on kavereita. Katson ettei ole minun asiani tunkea sinne tarkkailemaan heidän tekemisiään. Ainakin ovat olleet ihan asiallista ja mukavaa porukkaa mitä olen muutoin seurannut. T:AP
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:00"]
Missä pojan oma isä on voisiko muuttaa hänen luokseen? Tuo nykyään systeemi ei toimi. Poikaa voit myös varoittaa ettei niin avoimen homona olisi. Sano että kohta ISIS pistää sut kuriin.
[/quote]
Pojan isällä on uusi perhe toisella paikkakunnalla. Ei niin etteikö poika olisi sinne tervetullut, poika ei vain itse ole ilmaissut halukkuuttaan muuttaa isälleen kun kaikki kaverit, harrastukset, koulut ovat täällä. Pojalle olen sanonut että saa olla oma itsensä eli kertoa homoudestaan muille tai olla kertomatta. Tuon ISIS-kommentin taidan jättää huomiotta. T: AP
Ymmärrän että ihmisillä on oikeus mielipiteeseensä, mutta ei miehen lähettyvillä ole hyvä kasvuympäristö teini-ikäiselle. Hänen tulisi muuttaa käyttäytymistään. Oudosta asiasta muutenkin on hän mielensä pahoittanut.
Peräänkuuluttaisin pojan isän vastuuta. Hänhän se pojasta homonkin on tehnyt pakenemalla vastuutaan miehenä ja isänä toiselle paikkakunnalle. Ei ihme, että uusi miehesi on hermostunut kun hänellä ei ole osaa eikä arpaa puppelin persoonaan.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:39"]
Peräänkuuluttaisin pojan isän vastuuta. Hänhän se pojasta homonkin on tehnyt pakenemalla vastuutaan miehenä ja isänä toiselle paikkakunnalle. Ei ihme, että uusi miehesi on hermostunut kun hänellä ei ole osaa eikä arpaa puppelin persoonaan.
[/quote]
Juu, paitsi että miten isän olemassaolo vaikuttaa seksuaaliseen suuntautumiseen? Vaikka olis vetäny sadetanssit pojalle päivittäin niin tuskin olis vaikuttanu siihen tuleeko pojasta homo vai hetero.
Neuvoni on kuten koulukiusaamisessa: ei rangaista kiusattua vaan kiusaajaa! Kiusattu ei koskaan ole syypää kiusaamiseen eikä hänellä ole syytä muuttaa itseään. Toisin kuin kiusaajalla. :)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:39"]Peräänkuuluttaisin pojan isän vastuuta. Hänhän se pojasta homonkin on tehnyt pakenemalla vastuutaan miehenä ja isänä toiselle paikkakunnalle. Ei ihme, että uusi miehesi on hermostunut kun hänellä ei ole osaa eikä arpaa puppelin persoonaan.
[/quote]
Ahaa, tuliko mustakin hetero siksi kun isäni ei ollut kuvioissa? T. Nainen
Tärkeintä että mies osaisi hyväksyä pojan itsensä vaikkei hyväksyisi homoutta. Aika voi auttaa sopeutumaan ja kyseessä voi olla kriisi miehelle jolloin asian selvittämisestä voi auttaa keskustelu sinun tai jonkun muun kanssa.
[/quote]