Miesystävä ei hyväksy poikaani, neuvoja?
Ongelma tiivistettynä: Olen asunut avomieheni ja kahden lapseni (poika 15v, tyttö 12v) samassa taloudessa noin kolmen vuoden ajan. Mies ei siis ole lasten isä mutta yhdessä asuminen on sujunut ongelmitta.
Poikani kertoi viime vuonna olevansa kiinnostunut enemmän (tai pelkästään) pojista. Minä suhtauduin tähän melko neutraalisti enkä tehnyt asiasta sen kummempaa numeroa. Äskettäin kuitenkin selvisi että miehelle tämä on jonkinlainen ongelma tai vähintään ahdistuksen aihe. Tämä ilmenee lähinnä niin ettei mies viihdy pojan läsnäollessa ja käyttäytyy ahdistuneesti. Hän siis myönsi minulle kahdenkesken että asia häiritsee häntä.
Mies ei ole muutoin mitenkään ahdasmielinen tai konservatiivinen, enkä ole itsekään. Joku varmasti ehdottaa eroa tms mutta haluaisin ensin kokeilla jos tähän olisi jokin ratkaisu. Kyseeseen ei tule myöskään se että poika näin nuorena muuttaisi pois kotoa enkä halua antaa sellaista signaalia, että hänen pitäisi niin tehdä.
Kellään neuvoja/kokemuksia? En tiedä mitä tekisin tai voinko tehdä mitään asialle.
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:34"]
Kysyisin näin ohisyöttönä, että entä jos olisikin kyse pojan oikeasta isästä.. Olisiko ratkaisu asiaan silloin se, että ap:n pitäisi ottaa ero.. Tuskin.. Melko kepeästi suhtaudutaan parisuhteisiin uusperhekuviossa.
[/quote]
Voidaan olettaa että oikea isä kuitenkin rakastaa lastaan kuten vanhempi. Vanhemman rakkaus korjaa monta virhettä. Uusperheessä taas se on liikaa vaadittu. Lisäksi uusperhe on usein perustettu eri tarkoitukseen, aikuisten kumppanuudeksi eikä lasten tekoon.
Hanki itsellesi isomunaisempi mies. Todennäköisesti miehesi on nähnyt poikasi valtavan "Tom of Finland" -molon saunassa ja nyt sitä ahdistaa, kun tuntee olevansa vähemmän mies kuin poikasi. Vastaavasti, jos et pysty hankkiutumaan miehestä eroon, opasta sitä sängyssä tyyliin "ei tärkeintä ole pituus eikä paksuus, vaan miten sitä käyttää".
Miehes pelkää että sen työkaverit alkaa kiusata että se onkin kiinnostunut pojasta eikä susta.
Lähetä mies pojan kanssa erämaaretkelle. SIellä ne sitten bondaavat kun sytyttävät kastuneilla tulitikuilla leirinuotiota. Oppii hinuripoikasikin miehen mallia. Tai vastaavasti siitä syttyy vuosisadan rakkaustarina Brokeback mountainin tapaan, mutta silloin et voi tehdä enää mitään. Vakka on kantensa valinnut ja sinun on etsittävä itsellesi Tinderistä uusi mies. Muista kuitenkin suruaika, et voi hypätä heti vanhasta suhteesta uuteen.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:41"]
Miten poika kokee tilanteen?
[/quote]
Poika suhtautunut yllättävän kypsästi, tilanne on kuitenkin melko ikävä koko perheelle. Ja varmasti eniten pojalle. Olen hänelle sanonut että juttelen miehen kanssa asiasta ja että hänen ei tarvitse murehtia. Minulla on vähän syyllisyyden taakkaa siitä että poika joutuu olemaan tälläisessä tilanteessa ylipäätään. Siksi erokin on tasaisin ajoin mielessä. T: AP
Itse lähettäisin pojan sisäoppilaitokseen. Kaikki voittaisivat, poika saisi itselleen homokavereita ja saisin pitää rakastamani miehen ilman häiriöitä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:23"]
Tuo miehesi kuuluu suljetulle osastolle hullujenhuoneelle. Hänen oma ahdistuksensa tässä on se kysymys, eikä ole pojan vika. Oksettava mies kerta kaikkiaan. Toivottavasti saa kunnolla turpaansa nakkikioskin jonossa ja herää todellisuuteen.
[/quote]
Aika raju reaktio :) Mä olen kans homo mutta en nyt vihaajiani suljetulle osastolle lähettäisi.. välttelen vaan muuten (Lähdin kotoa juuri 15v. siitä syystä)
[/quote]
Minä olen antanut monelle syrjijälle ihan rehellisesti turpaan oikein Pohjanmaan kautta. Ne eivät oikeasti ansaitse mitään muuta, vaan ovat koko yhteiskunnan pohjasakkaa, jonka oikea paikka olisi oikeasti hautuumaalla. Suomessa ei tarvita yhtään tuon aloittajan miehen kaltaista kusipäätä ja minä teen kaikkeni, että tuollaiset vajakit tajuavat pitää turpansa kiinni.
t. myöskin homo
[/quote]
No tiedät mitä sulle vankilassa tehdään.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:49"]
[/quote]
Poika suhtautunut yllättävän kypsästi, tilanne on kuitenkin melko ikävä koko perheelle. Ja varmasti eniten pojalle. Olen hänelle sanonut että juttelen miehen kanssa asiasta ja että hänen ei tarvitse murehtia. Minulla on vähän syyllisyyden taakkaa siitä että poika joutuu olemaan tälläisessä tilanteessa ylipäätään. Siksi erokin on tasaisin ajoin mielessä. T: AP
[/quote]
Ainakin sinulla on terveet äidinvaistot, että pidät lapsestasi huolen kävi miten kävi. Muista tälle sanoa sekin. Voisitko keskustella rehellisesti avomiehesi kanssa, että jos he eivät pysty asumaan samassa osoitteessa ja jos hän ei pysty hyväksymään poikaa, niin koet että velvollisuutesi äitinä on asua lastesi kanssa. Erilleen muuttamisenhan ei tarvitse olla ero, vaikka kyllä jos mies ei ala tottua ajatukseen homopoikapuolesta, niin mieti paraneeko tilanne ikinä. Poikasi ei aikuisenakaan viitsi tulla luoksesi miehesi takia... valitset miehen ja lasten välillä enemmän kuin yhdellä lailla. Luulisin että sisarus pitää myös veljensä puolta ja tämä aiheuttaa säröjä muihinkin väleihin kuin vain miehen ja pojan.
Tuo miehesi kuuluu suljetulle osastolle hullujenhuoneelle. Hänen oma ahdistuksensa tässä on se kysymys, eikä ole pojan vika. Oksettava mies kerta kaikkiaan. Toivottavasti saa kunnolla turpaansa nakkikioskin jonossa ja herää todellisuuteen.
[/quote]
Aika raju reaktio :) Mä olen kans homo mutta en nyt vihaajiani suljetulle osastolle lähettäisi.. välttelen vaan muuten (Lähdin kotoa juuri 15v. siitä syystä)
[/quote]
Minä olen antanut monelle syrjijälle ihan rehellisesti turpaan oikein Pohjanmaan kautta. Ne eivät oikeasti ansaitse mitään muuta, vaan ovat koko yhteiskunnan pohjasakkaa, jonka oikea paikka olisi oikeasti hautuumaalla. Suomessa ei tarvita yhtään tuon aloittajan miehen kaltaista kusipäätä ja minä teen kaikkeni, että tuollaiset vajakit tajuavat pitää turpansa kiinni.
t. myöskin homo
[/quote]
Sä olet oikeasti tosi pelottava. Mun paras kaveri ei hyväksy homoja mutta silti se on mun kans ja tehdään kaikkea kivaa yhdessä ja kaikki on hyvin kunhan en tuo suuntautumistani esille millään lailla, esim. katso hyvännäköistä miestä liian pitkään.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:39"]Poikasi oli siis 14 v kun kertoi kiinnostuksestaan samaan sukupuoleen. Ymmärrän, että asia on varmaan järkyttävä, mutta pojan kanssa olisi kannattanut keskutella aiheesta enemmän, ja mielellään asiantuntijan kanssa.
14-vuotiaan kehitys on vielä pahastí kesken, ja olipa homo tai hetero, oma seksuaalisuus hämmentää. Totuus on kuitenkin se, että nuori ihminen voi muuttua aikuistuessaan. Ei kaikki heterot kuuluta seksuaalista suuntautumistaan suureen ääneen, vaikka tuossa iässä voi muodostua hyvinkin lujia seurustelusuhteita. Ei tarvitse kuuluttaa homonkaan, varsinkin kun suojaikäraja homoseksuaalisissa suhteissa on minun käsittääkseni vielä korkeampi kuin muissa.
Sinä itse laitat asioita tärkeysjärjestykseen. Jos mies on sinulle tärkeämpi kuin lapsesi, niin voivoi. Sinä menetät sitten poikasi, jos päätät pitää miehen.
[/quote]
Sori, mutta itse tiesin biseksuaalisuudestani jo 9-vuotiaasta samoin kuin ystäväni lesboudestaan. Muut seksuaalivähemmistöihin kuuluvat kaverini ovat tienneet asiasta viimeistään 14-15-vuotiaasta tasolla tai toisella.
Onko miehesi hyvännäköinen ja seksikäs?
T Myöskin homo ja mahdollisesti miehestäsi kiinnostunut
Ajatteleeko miehesi että myös tyttäresi on hänestä seksuaalisesti kiinnostunut kun/jos hän on hetero?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:59"]
Onko miehesi hyvännäköinen ja seksikäs?
T Myöskin homo ja mahdollisesti miehestäsi kiinnostunut
[/quote]
Vihjaatko että ap:n mies on mahdollisesti kaappihomo? :D
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:53"]
[/quote]
[/quote]
t. myöskin homo
[/quote]
No tiedät mitä sulle vankilassa tehdään.
[/quote]
194cm ja 120kg karkottaa tehokkaasti pahimmat marisijat. Ja ne, jotka eivät ymmärrä pitää mölyjä mahassaan, niin tietävät kyllä aukoneensa päätä sen jälkeen. Minä olen ihan kiltti mies normaalisti, mutta minunkaan ei kaikkea tarvitse suvaita.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:49"]
[/quote]
[/quote]
Ok, juttele vielä kertaalleen vakavasti asiasta miehen kanss, pyydä perusteluja, miksi sitä homous häiritsee yms. Tee sitten ratkaisu.
[/quote]
[/quote]
t. myöskin homo
[/quote]
"eye for an eye makes the whole world blind" sanoo M.K. Gandhi.
Asioita ei muuteta väkivallalla, vaan rakkaudella sanon minä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:39"]Poikasi oli siis 14 v kun kertoi kiinnostuksestaan samaan sukupuoleen. Ymmärrän, että asia on varmaan järkyttävä, mutta pojan kanssa olisi kannattanut keskutella aiheesta enemmän, ja mielellään asiantuntijan kanssa. 14-vuotiaan kehitys on vielä pahastí kesken, ja olipa homo tai hetero, oma seksuaalisuus hämmentää. Totuus on kuitenkin se, että nuori ihminen voi muuttua aikuistuessaan. Ei kaikki heterot kuuluta seksuaalista suuntautumistaan suureen ääneen, vaikka tuossa iässä voi muodostua hyvinkin lujia seurustelusuhteita. Ei tarvitse kuuluttaa homonkaan, varsinkin kun suojaikäraja homoseksuaalisissa suhteissa on minun käsittääkseni vielä korkeampi kuin muissa. Sinä itse laitat asioita tärkeysjärjestykseen. Jos mies on sinulle tärkeämpi kuin lapsesi, niin voivoi. Sinä menetät sitten poikasi, jos päätät pitää miehen. [/quote] Sori, mutta itse tiesin biseksuaalisuudestani jo 9-vuotiaasta samoin kuin ystäväni lesboudestaan. Muut seksuaalivähemmistöihin kuuluvat kaverini ovat tienneet asiasta viimeistään 14-15-vuotiaasta tasolla tai toisella.
[/quote]
Samoin mä olen aina ihastunut vain poikiin/miehiin mutta vasta 11v. kuulin että munlaisille on oma nimitys ja meitä on muitakin :)
Poikasi oli siis 14 v kun kertoi kiinnostuksestaan samaan sukupuoleen. Ymmärrän, että asia on varmaan järkyttävä, mutta pojan kanssa olisi kannattanut keskutella aiheesta enemmän, ja mielellään asiantuntijan kanssa.
14-vuotiaan kehitys on vielä pahastí kesken, ja olipa homo tai hetero, oma seksuaalisuus hämmentää. Totuus on kuitenkin se, että nuori ihminen voi muuttua aikuistuessaan. Ei kaikki heterot kuuluta seksuaalista suuntautumistaan suureen ääneen, vaikka tuossa iässä voi muodostua hyvinkin lujia seurustelusuhteita. Ei tarvitse kuuluttaa homonkaan, varsinkin kun suojaikäraja homoseksuaalisissa suhteissa on minun käsittääkseni vielä korkeampi kuin muissa.
Sinä itse laitat asioita tärkeysjärjestykseen. Jos mies on sinulle tärkeämpi kuin lapsesi, niin voivoi. Sinä menetät sitten poikasi, jos päätät pitää miehen.