Mikä elokuva on syöpynyt mieleesi ikuisiksi ajoiksi?
Itse en osannut valita yhtä. Possession (1981) Green mile Unelmien sielunmessu Inside (2007 Ranskalainen) Kellopeliappelsiini Marttyyrit (Alkuperäinen) Audition
Kommentit (484)
Uusin Tuntematon. Flamingossa ensi-illassa, vieressä sotaveteraaneja pyörätuolissa. Itku tuli...
Fargo
Lilja 4-ever
Eyes Wide Shut
Menetetty Maa
Joker
Vihreä Maili
Piina
Terminaattori tunnarin kera ja peukulla.
On The Beach (1959) Kirja on Nevil Shuten teos.
After a global nuclear war, the residents of Australia must come to terms with the fact that all life will be destroyed in a matter of months.
Gregory Peck, Ava Gardner, Anthony Perkins, Fred Astaire
August undergrounds mordum- laatuleffa pienellä budjetilla.
Minun Afrikkani on kautta aikojen oma suosikkini.
Ikitie myös hyvä.
Kyllä sen täytyy olla alkuperäinen Deep Throat. Varsinkin Linda Lovelacen syväluotaava roolityö jätti lähtemättömän vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen täytyy olla alkuperäinen Deep Throat. Varsinkin Linda Lovelacen syväluotaava roolityö jätti lähtemättömän vaikutelman.
Se oli kyllä todella syvää.
Kala nimeltä Wanda.
Piano.
Brokeback mountain
Eyes wide shut
Zabriskie point
Ranskalaisen luutnantin nainen
Avaruusseikkailu 2001
Neljät häät ja yhden hautajaiset
Olen jostain kumman syystä mietiskellyt viime aikoina usein sitä Chaplinin Diktaattorin kohtausta, jossa Hillel leikkii maapallokartan mallisella ilmapallolla. Muutenkin Chaplinin parhaat elokuvat on syvällä tajunnassa, koska katsoin niitä paljon lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Trainspotting
Kirja on tutustumisen arvoinen. Enkuksi jos mahdollista.
Schindlerin lista - ketkä ovat katsoneet, eivät voi unohtaa.
Hachiko - mahdoton itkettäjä.
Leijonakuningas - draamaa, upeaa musiikkia, värejä, lapsena katsottu tuhat kertaa eikä siihen väsy.
Totoro - Miyazakin unenomaiseen maailmaan haluaisi upota.