Mikä elokuva on syöpynyt mieleesi ikuisiksi ajoiksi?
Itse en osannut valita yhtä. Possession (1981) Green mile Unelmien sielunmessu Inside (2007 Ranskalainen) Kellopeliappelsiini Marttyyrit (Alkuperäinen) Audition
Kommentit (484)
Skins. Tarvitsisin lobotomian tuon leffan takia että saisin sen pois mielestä. Siis kertakaikkisen kummallinen.
Katuvarpuset. Katsoin liian nuorena, enkä sen jälkeen sietänyt Kevin Baconia missään elokuvassa...
Interstellar, olin varautunut pitkästymään tai inhoamaan elokuvaa, mutta pidin siitä valtavasti enkä nukahtanut!
Naurettavan helppo kysymys, johon vastausta ei tarvinut sekuntia kauempaa miettiä. Yksi lensi yli käenpesän aivan ehdottomasti.
Kävin sen katsomassa elokuvissa silloin heti kun se 1976 tuli ensi-iltaan paikkakunnallani ja kyllähän se varhaisteiniin teki lähtemättömän vaikutuksen. Se on ainut elokuva, jonka olen käynyt elokuvissa katsomassa kahteen kertaan. Myöhemmin olen sen videolta katsonut vain kertaalleen. Olen ihan tietoisesti pihdannut sen katsomista. Tosin edellisestä katsomisesta aikaa jo liki parikymmentä vuotta, joten voisihan sen jo vihdoin neljännen kerrankin katsoa.
Kaikki suomalaiset kännisääliöperseenpanemis-katastrofit, hirvee myötähäpee, eikä niitä saa pois verkkokalvolta ikinä jos on nähnyt moista roskaa!
Eka Matrix, leffan jälkeen tuli fiilis että wtf, nyt on kaikki nähty !
Assburger kirjoitti:
Ajankohtainen kirjoitti:
On The Beach (1959) Kirja on Nevil Shuten teos.
After a global nuclear war, the residents of Australia must come to terms with the fact that all life will be destroyed in a matter of months.
Gregory Peck, Ava Gardner, Anthony Perkins, Fred Astaire
Ketjun alkupäässä mainitsin tämän.
Näin ehkä 8- vuotiaana, aiheutti vuosikausia vaivanneen ahdistuksen ja kauhun.
Tämän elokuvan pohjana olevassa kirjassahan oli oletus, että ydinsodassa käytetään paljon kobolttipommeja(joita ei tiedetä minkään valtion valmistaneen), jolloin radioaktiivinen laskeuma myrkyttää koko maailman.
Minun mielestäni kauhein ja pelottavin elokuva oli aikoinaan "Viimeinen ranta". Elokuva kertoi ihmisistä jotka olivat tietoisia ydinonnettomuudesta, mikä oli tapahtunut euroopassa sodan seurauksena, he asuivat Austraaliassa ja odottivat radiologisen laskeuman saapumista sinne. Muualla maailmassa oli elämä kuollut.
Vierailija kirjoitti:
A Serbian Film
Tämähän se. Kamalin filmi ikinä.
Toxic Avenger kakkososa.
90-luvun alussa katsoin. Olin n. 5-6 -vuotias, kun isommat sisarukset leffan minulle näytti. Sittemmin on tullut katsottua muutkin osat.
Maailman Ääriin - Until the End of the World.
Suosittelen ehdottomasti. Jo pelkän soundtrackin takia.
Miespääosan esittäjä kuoli hiljattain.
Ei nyt syöpynyt vaan Mitenkähän nyt COVID19 jyllätessä näytetään , SF - flimiä tietysti 4500 , joka kertoo tuberkuloosi, elokuva !
Tässä elokuvassa , vastaavia ohjeita sanotaan että yskiä hihaan ja raitista ilmaa mutta mikä huippua ohjelmassa, sairaanhoitaja tuo sylkemis asiat!
Ei enää , sairaanhoitaja tuo sylkemisastoita.
No eihän sairaanhoitajat käy kotona vain , jos on Kotihoito sopimus
.
On että Juuri tänmösenä aikana ,
Kuljutauti ohjelma ja kiertää talon rähjissä valmistamassa ihmisiä.
Tuberkuloosissa sekin tarttuu pisaratartunnasta.
Eli tämmöinen elokuva kyseessä olen yllä, Ne 45000 on
suomalainen näytelmä- ja
valistuselokuva vuodelta 1933. Elokuvassa on fiktiivisen juonen lisäksi dokumenttiosia, joissa katsojia valistetaan tuberkuloosin vaaroista.
1930-luvulla tuberkuloosiin kuoli tuhansia suomalaisia joka vuosi] Televisiossa Ne 45000 esitettiin ensi kerran 1979.
Niin tämmöinen elokuva juuri näkyy yletv 1
Kerro minulle Zorbas! Ihanin elokuva, jonka tiedän
Ps. Nuoret, etsikää ja katsokaa ihmeessä!
Ketjun alkupäässä mainitsin tämän.
Näin ehkä 8- vuotiaana, aiheutti vuosikausia vaivanneen ahdistuksen ja kauhun.
Tämän elokuvan pohjana olevassa kirjassahan oli oletus, että ydinsodassa käytetään paljon kobolttipommeja(joita ei tiedetä minkään valtion valmistaneen), jolloin radioaktiivinen laskeuma myrkyttää koko maailman.