Mitä tarkoittaa Zalandon farkuissa petite?
Niitä petite-mitoitettuja farkkuja kuitenkin on myös S, M ja L koossa. Ootteko normaalivartaloiset eli keskipituiset (165 cm) ja hoikat koskaan ostaneet kokeeksi petite-mitoituksen farkkuja, mutta vaikka M-koossa? Miten kävi?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petite tarkoittaa kyllä lyhyempää. Voi olla myös pullea, kunhan on lyhyempi. En ole koskaan noita mallistoja kokeillut, olen 164 ja kokoa xs. Ei sen koon vaatteet liian pitkiä ole minulle. Varmaan ehkä farkuissa petite olisi ok. Mutta ostan myös lastenkokoa 164.
Siis 164 lasten koon housuja? Miten sun lantio mahtuu niihin?
Hyvin mahtuu yleensä. Usein kokotaulukon mukaan siinä koossa lantion ympärys 87-89 ja minulla se on 88. Ainakin Adidaksen verkkarit ja leggarit menee hyvin. Aikuisten koossa sitten se xs, käsittääkseni nuo on melko sama koko. Lasten merkinnällä se vaate vaan on yleensä halvempi. Joten just joku urheiluvaate nyt on ihan sama vaikka olisi lasten. Sama kengissä, käytän 36 ja niitä löytyy sekä lasten että aikuisten puolelta.
Niin ja housuissa lahkeenpituus 34 on minulle juuri sopiva. 32 on liian lyhyt ja 30... No se jää johonkin nilkan kohdalle. Siis minulla, lyhyellä ihmisellä!
Vierailija kirjoitti:
Petite on herkullisin koko naisella. Vanheneekin arvokkaammin.
Petite ei ole koko.
Vierailija kirjoitti:
Petite on alle 160cm naisille, luettu Zalandon sivuilta. Tall on yli 179cm ja Plussize...
Alle 160?? Kuitenkin petite-farkkujen mallikuvan mallin sanotaan olevan 166 cm pitkä eivätkä farkut ole hänelle liian lyhyet eivätkä hänen jalkansa myöskään näytä poikkeuksellisen lyhyitä 166 cm kroppaan nähden. Olisiko niin että petit olisi alle 165 cm?
Ja niin, petite on ranskaa ja tarkoittaa ensisijaisesti pientä, ei lyhyttä! Siksihän tätä ihmettelinkin. Selvyyden vuoksi sana voisi olla mieluummin vaikka short.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikähän paskamyrsky siitäkin nousisi jos extra koot korvattaisiin elephant size taulukolla. Niin totta, mutta niin tabu
Petite XXL = petite elephant+? Tätäkö tarkoitit?
Itse tilaan nykyään kaikki farkkuni Zalandolta eri merkkien petite-mallistoista. Pituus 154cm, ja lahkeiden pituudet on just passelit ainakin itselle.
Sen olen huomannut, että petite-malliston alla olevat vaatteet ovat suurin piirtein kokoa pienemmät mitä normimallistot. Esim. jos normaaleista farkuista vyötärön tuumakoko on 29” tai koko S, täytyy minun petite mallistosta valittaessa ottaa 30” tai M-koko. Eli ainakin omasta kokemuksesta lyhyempien lahkeiden lisäksi vaatteet ovat muutenkin hiukan niukempaa mitoitusta.
Petite on alle 160cm naisille, luettu Zalandon sivuilta. Tall on yli 179cm ja Plussize...