Kinaa miehen kanssa! Minkä ikäinen lapsesi saa mennä itse harrastukseen?
Meillä on 14.vuotias tyttö joka pelaa koripalloa. Minun mielestäni sen ikäinen ei voi itse kulkea bussilla harrastukseen, varsinkaan melkein 21 aikaan illalla. Miehestä voisi hyvin eikä hän aina jaksaisi hoitaa kuljetuksia. Hoidetaan vuorotellen muuten paitsi minun iltavuoron aikaan. Minun mielestäni on liian vaarallista kulkea yksin. Kumpi on väätässä?
Kommentit (35)
Saanko perusteluja? Esim. mihin kellonaikaan teistä yksin kulkeminen ei olisi turvallista?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Missä te oikein asutte kun noin vaarallista?
Ihan normikaupungissa.
Ap
Meillä on samanikäistä tyttöä kuskattu iltaisin siitä syystä että harrastuspaikka sattuu olemaan levottomalla kadulla, jossa niin prostituutiota kuin huumekauppaakin.
Muihin harrastuksiin kulkee itse.
Vierailija kirjoitti:
Saanko perusteluja? Esim. mihin kellonaikaan teistä yksin kulkeminen ei olisi turvallista?
Ap
Meillä on ainakin noin klo 8 ja 16 kaikista vilkkainta liikenteessä. Onneksi lapsen ei tarvitse niihin aikoihin liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joka ainut kellonaika on ihan yhtä vaarallinen/vaaraton. Joku karhu, susi tai hirvi saattaa hyökätä. Aika pieni todennäköisyys kuitenkin.
Eikö voisi kompromissina kokeilla että menee sinne itse mutta jos treenit loppuu kovin myöhään niin sitten haetaan?
Tokaluokalla jo kulki itsenäisesti, mutta matkaa oli muutama sata metriä omalle lähikoululle. Isompana on kyllä kuljetettu, mutta puhtaasti siitä syystä, ettei edellisessä asuinpaikassa ollut joukkoliikennettä, jolla lapsi olisi voinut kulkea. Yläkoulussa meni yhden vuoden yhteen harrastukseen suoraan koulusta (kun sieltä sentään pääsi bussilla), mutta kotiin haettiin, koska muuten ei olisi päässyt.
Meidän tilanne on vähän erilainen, kun joukkoliikenteen puuttuessa on ollut pakko kuskata. Mietin vain, että missä AP asuu, jos klo 21 maissa (jopa ennen sitä) bussilla kulkeminen olisi jotenkin vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Koulun alkamisen aikoihin vähän kauhistuttaa, kun vanhemmilla on olevinaan niin kiire koulun läheisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Tokaluokalla jo kulki itsenäisesti, mutta matkaa oli muutama sata metriä omalle lähikoululle. Isompana on kyllä kuljetettu, mutta puhtaasti siitä syystä, ettei edellisessä asuinpaikassa ollut joukkoliikennettä, jolla lapsi olisi voinut kulkea. Yläkoulussa meni yhden vuoden yhteen harrastukseen suoraan koulusta (kun sieltä sentään pääsi bussilla), mutta kotiin haettiin, koska muuten ei olisi päässyt.
Meidän tilanne on vähän erilainen, kun joukkoliikenteen puuttuessa on ollut pakko kuskata. Mietin vain, että missä AP asuu, jos klo 21 maissa (jopa ennen sitä) bussilla kulkeminen olisi jotenkin vaarallista.
Ja mitkä on ne peikot joita ap pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitkä on ne peikot joita ap pelkää.
Kaikenlaisia hulluja miehiä. Teinityttö ei ole mielestäni turvassa tuolla kaduilla kulkiessaan ja maantien laidassa bussia odottaessa.
Ap
Minusta 14-vuotiaan voisi hakea, jos treenit on noin myöhään. Ihan siksi, että on varmaan kotona aikaisemmin kuin bussilla kulkiessa ja pääsee nukkumaankin ajoissa. Oma 14-vee saattaa mennä nukkumaan jo 21.30, niin todellakin hakisin hänet treeneistä, että ei mene nukkumaanmeno kovin myöhään.
Lisäksi ikävä kyllä ap on oikeassa siinä, että 14-vuotiasta tyttöä todennäköisesti joku jossain vaiheessa ahdistelee. Todennäköisesti ahdistelu ei oo vaarallista, mutta on se kyllä tosi inhottavaa.
Kyllä minä ainakin hakisin tuon ikäisen lapsen pois harrastuksista klo 21:n jälkeen
Mies ehdotti kompromissina että tyttö menee bussilla ja haetaan autolla. Minun mielestä pitää myös viedä iltapäivällä, koska sama reittihän se on ja tietysti hakea silloin puoli 9.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies ehdotti kompromissina että tyttö menee bussilla ja haetaan autolla. Minun mielestä pitää myös viedä iltapäivällä, koska sama reittihän se on ja tietysti hakea silloin puoli 9.
Ap
Onnea ja menestystä kun lapsi alkaa olemaan iässä joka tähtää siihen itsenäisyyteen ja aikuisuuteen. Pitäisikö sinun tehdä noille päänsisäisille peikoille jotain ettet ihan täysin sekoo? Vai meinaatko vangita lapsen loppuiäksi kodin seinien sisäpuolelle?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kai kuskaatte lasta kouluunkin? Olin kasiluokalla menossa kouluun, kun yksi mies tuli vatkaamaan minulle tattiaan ja toisella kertaa lähti seuraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin hakisin tuon ikäisen lapsen pois harrastuksista klo 21:n jälkeen
Mutta et vielä puoli ysiltä?
Kolmannesta luokasta eteen päin ovat kulkeneet itsenäisesti.