Minulla on kokeiltu kovaan jatkuvaan hermokipuun
Lyricaa ja nyt gabapentin + dramal. Alkaa olla silti kivut yli sietorajan. Vielä ei gabapentin Max rajalla, mutta mikä voisi auttaa jos nuo ei auta? Onko vinkkejä? Olen lääke vastainen, mutta nyt kivut alkaa riittää
Kommentit (50)
Minulla auttaa raajojen hermokipuun parhaiten neurosonic-hoito. Joillakin se saattaa pahentaa kipuja, eli vaatii varovaisen aloituksen. Pariksi kuukaudeksi saan sillä ihan kivuttoman olon ilman lääkkeitä. Sitten tarvii uuden hoitosarjan.
Vähän olen saanut apua sellaisesta halvasta tärisevästä hierontapatjastakin. Sitä pitää vaan käyttää aika pitkään että auttaa yhtään.
Jos en jostain syystä pysty uusimaan neurosonic-hoitoa, niin sitten käytän neurontinia hermokipuihin. Ilman en pysty nukkumaan enkä kävelemään. Mutta sillä ei saa kipua kokonaan pois.
Minulla kipujen syynä on ms-tauti.
Vierailija kirjoitti:
Yksityiselle kipuun erikoistuneelle lääkärille! Nuo ovat täyttä myrkkyä (ja rutosti sivuoireita). Kunnon lääkitys tarpeen eikä mitään epilepsia- tai mielipidelääkitystä. Tiesithän, että mm. Tramal & Tradolan aiheuttavat aggressioita ja paljon muutakin, gaba ja pregaba taas saavat aikaan rajun ruokahalun vaikka keskellä yötä, piristävät ja kas, vievät jalatkin alta pitkäksikin aikaa... Oikein kivoja ovatten nämä! :/
En ole ap, mutta Gabapentin antaa minun nukkua. Yksi kapseli illalla riittää. Mitään ruokahalun lisääntymistä ei ole tullut. Lääkkeiden vaikutukset ovat yksilöllisiä.
Matkusta Saksaan lääkäriin. Siellä osaavat selvittää paremmin kuin Suomessa.
Gapapentin mulle jalan leikkauksen jälkeen ei oikein auttanut huimausta taaksepäin aiheutti annos oli 3400 sain oxynorm 5mg tutultani jonkin aikaa auttoi mutta jäin koukkuun jossa olin vuoden ja annos nousi nopeesti 2kpl 6 siitä 12kpl vrk.pääsin irti tramalin avulla nykyää kun iskiaskin lääkityksenä lyrica 150mg 4vrk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhä Yrtti
En ikinä ole höpö juttuja kokeillut, eikä kyllä edes lääkeluvilla ole juuri vaihtoehto. Käyttäjät ovat niin omassa kuopassaan eivätkä saa ikinä mitään valmiiksi tai aikaan. Kuhan höpöttäävät unelmiaan...
Uusimmassa Apteekki-lehdessä oli juttua kannabiksen lääkekäytöstä kivunhoidossa. Toimii hyvin ja on erittäin vähähaittainen. Lääkekäytössähän kannabis ei edes päihdytä.
Onko kellään kokemusta Qutenza-hoidosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhä Yrtti
En ikinä ole höpö juttuja kokeillut, eikä kyllä edes lääkeluvilla ole juuri vaihtoehto. Käyttäjät ovat niin omassa kuopassaan eivätkä saa ikinä mitään valmiiksi tai aikaan. Kuhan höpöttäävät unelmiaan...
Uusimmassa Apteekki-lehdessä oli juttua kannabiksen lääkekäytöstä kivunhoidossa. Toimii hyvin ja on erittäin vähähaittainen. Lääkekäytössähän kannabis ei edes päihdytä.
Lääkekannabis:
https://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4%C3%A4kekannabis
.
https://yle.fi/uutiset/3-10650937
EU-parlamentti haluaa lääkekannabiksen Kela-korvauksen piiriin
.
Parlamentti kehottaa EU-komissiota ja jäsenvaltioita käsittelemään esteitä, jotka haittaavat kannabiksen käyttöä lääkinnällisiin tarkoituksiin.
Parlamentti huomauttaa lauselmassaan, että "on todisteita siitä, että kannabis tai kannabinoidit voivat olla tehokkaita ruokahalun parantamisessa ja painonmenetyksen estämisessä hivin/aidsin yhteydessä ja että ne voivat helpottaa mielenterveyden häiriöitä, kuten psykoosia ja Touretten oireyhtymää, ja lieventää epilepsian sekä Alzheimerin taudin, niveltulehduksen, astman, syövän, Crohnin taudin, MS-taudin ja glaukooman oireita ja pienentää liikalihavuuden ja diabeteksen riskiä ja lievittää kuukautiskipuja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhä Yrtti
Päivi Räsänen on lääkäri, eikä hänkään tiedä kannabista monipuolisempaa lääkekasvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhä Yrtti
Jaa. Itse olen ihan tavallinen putkimies, joka käytti aiemmin runsaasti alkoholia ja poltin tupakkaa pari askia päivässä yli 20 vuoden ajan. Pääsin kummastakin laillisesta tappohuumeesta eroon ja nyt käytän satunnaisesti kannabista ja voin psyykkisesti ja fyysisesti paljon paremmin.
Vanha ketju, mutta on tämä älytöntä syödä hermojuurivaurioon paljon lääkkeitä eikä vie kipua saati oireita.
Itse syön neurontinia 4000mg/pv ja temgesic 0.2mg x 6...oli myös toinenkin lääke, mutta tuntui ettei sovi, lisäsi hermoiskuja ja kun sen kanssa pitäisi seurata verikokeilla arvoja eikä niitä otettu enää, niin lopetin sen käytön.
Onneksi ei ole enää tappokipuja, mutta kipu on läsnä kuitenkin 24/7....