Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on kokeiltu kovaan jatkuvaan hermokipuun

Vierailija
29.03.2022 |

Lyricaa ja nyt gabapentin + dramal. Alkaa olla silti kivut yli sietorajan. Vielä ei gabapentin Max rajalla, mutta mikä voisi auttaa jos nuo ei auta? Onko vinkkejä? Olen lääke vastainen, mutta nyt kivut alkaa riittää

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Lyrica sit tehottomampi kuin Gabapentin+Tramal?

Hermokivut on ikäviä, noilla sitä yleensä lääkitään. Nuo lääkkeet aiheuttaa aika voimakkaan riippuvuuden mut ei sitä voi koko aikaa kivuissakaan olla...

Vierailija
22/50 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vinkit otetaan tosissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketamiinihoito saattaisi myös auttaa, olen vain kuullut että sitä saa vaatia

Saahan sitä vaatia ihan mitä haluaa, mutta hermokipuihin sitä ei tule saamaan. Sen käyttöindikaatiot on masennus ja anestesia. Masennukseen sitä saa todellakin vaatia ja anestesiaa varten sen päätöksen tekee yleensä ensihoitajat onnettomuuspaikalla.

Vierailija
24/50 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ketamiini ole melko stydiä ?

Kokeilepa hermokipua muutama vuosi 24/7. Silloin eutanasiakaan ei ole ”stydiä”.

Kokemusasiantuntija

Onko sinulle mikä kipuihin auttanut? Ap

Vierailija
25/50 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Gabrion lääkitys. Koska olet periaatteessa lääkevastainen, oletko kokeillut erilaisia venyttelyitä? Itse olen huomannut että joskus auttaa kun taivuttaa kaulaa mahdollisimman ylhäältä, mahdollisimman läheltä pääkalloa venytellen. Ilmeisesti hermot saavat silloin tilaa, kun ovat ehkä puristuksissa. Niskakeinu on kokeilemisen arvoinen, koska se venyttää koko selkärankaa. Mikäli kipu liittyy hermoratojen puristukseen, siitäkin voi olla edes pientä apua. Pitkään jatkunut kipu voi myös aiheuttaa lihasten jännittymistä niin että ne lisäävät kivun tuntemusta.

Toinen lääkkeetön poppakonsti mitä voi kokeilla on etsiä kipupiste kämmenen sivulta. Kun asettaa peukalon suorana kämmentä vasten sormien suuntaisesti niin että se on samassa linjassa etusormen kanssa, kämmenen sivuun peukalon juuren lähelle nousee tuollainen pehmeä "kumpu". Siitä löytyy korkeimmasta kohtaa toisen käden peukalon kärjellä painaen pieni kohta, jossa painaminen tuntuu aluksi kipuna mutta kipu menee nopeasti ohitse. Sitä kohtaa kovaa painamalla saa kivut hellittämään ainakin hetkeksi. Käden voi rentouttaa kun oikea kohta löytyy ja jatkaa kohdan painamista. Kohtaa voi painaa myös vaikka jollain kynän mallisella esineellä.

Vierailija
26/50 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermokivut on ikäviä, noilla sitä yleensä lääkitään. Nuo lääkkeet aiheuttaa aika voimakkaan riippuvuuden mut ei sitä voi koko aikaa kivuissakaan olla...

Meni Lyrica Max annos + Tramal 1+1

Nyt gabapentin nostetaan pilleri kerrallaan Max +1+1 Tramal. Nyt siis gaba 600 x 4. Kivut melko sama kun Max Lyrica.

En koukutu tai syö liikaa lääkkeitä koskaan. Tai siis koukku on kivut kun ei enää meinas jaksaa. Varmaan tulee huono olo jos äkkiä lopetan, mutta nyt tuntuu että syön kalkkitapletteja..

Myös ihan hetken kokeilin Panacod lääkettä, mutta ei mitään tehoa mihinkään suuntaan.

Onko mun maksa joku ihme lääkevastainen?

Vierailija
27/50 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on Gabrion lääkitys. Koska olet periaatteessa lääkevastainen, oletko kokeillut erilaisia venyttelyitä? Itse olen huomannut että joskus auttaa kun taivuttaa kaulaa mahdollisimman ylhäältä, mahdollisimman läheltä pääkalloa venytellen. Ilmeisesti hermot saavat silloin tilaa, kun ovat ehkä puristuksissa. Niskakeinu on kokeilemisen arvoinen, koska se venyttää koko selkärankaa. Mikäli kipu liittyy hermoratojen puristukseen, siitäkin voi olla edes pientä apua. Pitkään jatkunut kipu voi myös aiheuttaa lihasten jännittymistä niin että ne lisäävät kivun tuntemusta.

Toinen lääkkeetön poppakonsti mitä voi kokeilla on etsiä kipupiste kämmenen sivulta. Kun asettaa peukalon suorana kämmentä vasten sormien suuntaisesti niin että se on samassa linjassa etusormen kanssa, kämmenen sivuun peukalon juuren lähelle nousee tuollainen pehmeä "kumpu". Siitä löytyy korkeimmasta kohtaa toisen käden peukalon kärjellä painaen pieni kohta, jossa painaminen tuntuu aluksi kipuna mutta kipu menee nopeasti ohitse. Sitä kohtaa kovaa painamalla saa kivut hellittämään ainakin hetkeksi. Käden voi rentouttaa kun oikea kohta löytyy ja jatkaa kohdan painamista. Kohtaa voi painaa myös vaikka jollain kynän mallisella esineellä.

Nukuin kovissa kivuissa usein lattialla takan edessä. Kylmä rauta ja betoni toimi, kun rannetta piti siinä tai jalkapöytää piti siinä.

Vierailija
28/50 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni Lyrica Max annos + Tramal 1+1

Nyt gabapentin nostetaan pilleri kerrallaan Max +1+1 Tramal. Nyt siis gaba 600 x 4. Kivut melko sama kun Max Lyrica.

En koukutu tai syö liikaa lääkkeitä koskaan. Tai siis koukku on kivut kun ei enää meinas jaksaa. Varmaan tulee huono olo jos äkkiä lopetan, mutta nyt tuntuu että syön kalkkitapletteja..

Myös ihan hetken kokeilin Panacod lääkettä, mutta ei mitään tehoa mihinkään suuntaan.

Onko mun maksa joku ihme lääkevastainen?

Ei tuo "1 Tramal" kerro mitään, kun sitä on 50mg ja aina 200mg asti. Max suositeltu annos 400mg /vrk.

Kyllä sinä siihen koukutut jos joka päivä syöt. Ei siinä mielessä että susta tulisi huumeriippuvainen, vaan siinä mielessä että sulle tulee voimakkaita vieroitusoireita jos lopetat.

Panacod on tramadolia heikompi. Eikä se paljoa teekään ellei syö järkyttävää annosta (mikä on vaarallista parasetamolin takia). Mulla on ollut Panacodeja päänsärkyyn, hammaskipuun ja korvatulehduksiin, 2-3 tabl. kerralla. Kovempiin kipuihin ihan yhtä tyhjän kanssa. Ja jos olit jo syönyt aiemmin Tramalia ja sitten yritit syödä 1-2 tablettia Panacodia, sinulla on ollut jo opioiditoleranssia joten ei ihmekään ettei tunnu miltään.

"Lääkevastainen maksa" on periaatteessa mahdollinen. Joiltain ihmisiltä puuttuu tietty entsyymi maksasta. Se metaboloi Panacodin sisältämän kodeiinin morfiiniksi, ja jos se puuttuu, se ei vaikuta juuri lainkaan. Sama entsyymi metaboloi tramadolin O-desmetyylitramadoliksi - ilman sitä se vaikuttaa kyllä, mutta paljon heikommin - teho kipulääkkeenä on suuresti riippuvainen tuosta metaboliasta.

Tällainen ihminen ei saa merkittävää analgeettista vaikutusta Panacodista tai Tramalista, mutta suurin osa muista kipulääkkeistä toimii kyllä miten pitää. Jos se Tramal on alkuun auttanut, sinulla on luultavasti ihan normaalit maksa-entsyymit. Sinulle on vain noussut toleranssi.

Vierailija
29/50 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäri voi sun puolesta tietää, et vaste ei ole riittävä. Jos kivut on edelleen kovat, niin siitä sanotaan lääkärille. Sit nostetaan annosta tai kokeillaan erilaista/vahvempaa lääkettä.

Maksimiannos gabapentiiniä? Isompi annos tramadolia? Tramadoli + Lyrica yhdessä (pregabaliini on vahvempi kuin gabapentiini)?

Vahvempi opioidi tramadolin tilalle - Temgesic tai Norspan-kipulaastari?

Vierailija
30/50 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todettu hermojuurivaurio johon syön gabapentiiniä, tramadolia, selekoksibia, panadolia ja duloksetiinia. Ei auta ollenkaan. Hermokipu on sellaista, että se tappaa. Siltä ei pääse pakoon ja olet sen kanssa aivan yksin. Se tuhoaa kaiken, aivan kaiken. Ystävät, ihmissuhteet, parisuhteet, talouden, opinnot, työt. Kaikki menee ja jää vain jatkuva kipu, jota naama irvessä yrittää kestää. Mikään ei auta. Ei mikään.

Vierailija
31/50 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä vaatia ihan mitä haluaa, mutta hermokipuihin sitä ei tule saamaan. Sen käyttöindikaatiot on masennus ja anestesia. Masennukseen sitä saa todellakin vaatia ja anestesiaa varten sen päätöksen tekee yleensä ensihoitajat onnettomuuspaikalla.

Ketamiini-infuusiota käytetään joskus hermokipujen hoitoon valvotusti klinikalla. Joillakin se auttaa hetken, mutta tietysti nopean puoliintumisaikansa vuoksi vaikutus lakkaa lähes välittömästi, kun infuusio lakkaa. Lääkäri ehdotti tätä minulle.

Vierailija
32/50 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän kannabista. Kuulostaa hörhöjen jutulta, mutta auttaa parhaiten laittamatta päätä liikaa sekaisin, kuten nuo kipulääkkeet. Harmi, ettei sitä saa järkevästi Suomessa lääkeversiona, ilman päihdyttävää vaikutusta. Jossain vaiheessa oli reseptillä, mutta lääkäri lakkasi kirjoittamasta, koska valvira uhkasi viedä luvat.
Olen työssäkäyvä, keski-ikäinen perheellinen ihminen, enkä käytä alkoholi kuin satunnaisen juhla-aaterian kanssa lasillisen.

Vierailija
33/50 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on todettu hermojuurivaurio johon syön gabapentiiniä, tramadolia, selekoksibia, panadolia ja duloksetiinia. Ei auta ollenkaan. Hermokipu on sellaista, että se tappaa. Siltä ei pääse pakoon ja olet sen kanssa aivan yksin. Se tuhoaa kaiken, aivan kaiken. Ystävät, ihmissuhteet, parisuhteet, talouden, opinnot, työt. Kaikki menee ja jää vain jatkuva kipu, jota naama irvessä yrittää kestää. Mikään ei auta. Ei mikään.

Auttaako edes alkoholi? En syö silloin lääkkeitä kun otan kolmos olutta, mutta aamuyöstä / aamulla on hetki milloin ei juurikaan koske. Otan noin 2 viikon välein kun kipua ei yksinkertaisesti jaksa. Ap

Vierailija
34/50 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkäri voi sun puolesta tietää, et vaste ei ole riittävä. Jos kivut on edelleen kovat, niin siitä sanotaan lääkärille. Sit nostetaan annosta tai kokeillaan erilaista/vahvempaa lääkettä.

Maksimiannos gabapentiiniä? Isompi annos tramadolia? Tramadoli + Lyrica yhdessä (pregabaliini on vahvempi kuin gabapentiini)?

Vahvempi opioidi tramadolin tilalle - Temgesic tai Norspan-kipulaastari?

Kai joku laastari juttua voisi kokeilla. Ärsyttää, kun mikään ei juurikaan auta. Puran tramadolin pois.

Vierailija
35/50 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetäänkö neurontin ja tramal yhdistelmiä? Tramalissa pieni annos 4x 50 Mg vrk lääkäri kirjoittanut lisänä neurontin 300 Mg ei kai olisi lisännyt mikäli ei sopisi?🤔

Vierailija
36/50 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tramal ja neurontin yhdistelmä? Toimiiko?

Vierailija
37/50 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ottanu hermosärkyyn Klotriptyl Miteä jo vuosia. Orion oli lopettamassa valmistuksen, mutta runsaan asiakaspalautteen vuoksi pysyy valikoimassa.

Vierailija
38/50 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duloxetine tai Gabrion? Ainakin näitä usein määrätään.

Vierailija
39/50 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurosonic-hoito tai psykofyysinen fysioterapia.

Vierailija
40/50 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on annos gabapenttiinissä ja tramadolissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan