Mitä helvettiä? Olen 22-vuotias nainen ja äitini kutsui minua vanhaksipiiaksi
Kommentit (69)
Älä välitä. Parisuhteessa, avioitumisessa tai perheen perustamisessa ei itsessään ole mitään tavoittelemisen arvoista, ellei sitten oikeasti tunne vahvaa kutsumusta noihin asioihin.
Oma isoäitini on samankaltaisia pahantahtoisia kommentteja joskus heitellyt. Hän muuten on itse asiassa katkerin ja negatiivisin ihminen kenet tunnen. Joutunut passaamaan avuttomaksi heittäytynyttä aviomiestään vuosikymmenten ajan ja pyörittämään taloutta aikalailla yksikseen. Vähemmästäkin uupuu. Tästä olenkin sitten tehnyt omat päätelmäni, eikä oikeastaan tunnu ollenkaan pöllömmältä ratkaisulta olla "vanhapiika".
Ennenaikaista, vasta 27-vuotias on vanhapiika joka viedään Kyöpelinvuoren taa. Sinulla on vielä muutama vuosi aikaa napata mies itsellesi.
Jo kymmene vuotta ollut hyviä siitosvuosia eikä vieläkään ole päässyt hyviin naimisiin. Selvä vanhapiikahan tuo on.
Äidilläsi on jotain omia patoumia ja katkeruutta jota purkaa suhun. Ei nykypäivänä kukaan normaali nimittele toista vanhaksi piiaksi. Sitä paitsi, entä jos on vakavassa seurustelusuhteessa, mutta lapsia ei (vielä?) ole eikä naimisiin ehtinyt? :D
Huvittavaa on myös, että täällä palstalla lähinnä näkee vanhapiika nimittelyä, jättäen huomiotta täysin että vanhapoika oli myös ennen vanhaan 24v.. jännä että vain naisia yritetään häpäistä tuolla(kin!) asialla.
Toisten ihmisten mielipiteet voi vetää vessasta alas, elämän päätökset pitää tehdä itse ja elää siten kuin parhaalta tuntuu eikä taipua siihen mitä kaikki luut haluavat. Muutoin saatat itse haukkua omaa tytärtäsi
Seurakunnan vanhimman olisi pitänyt opastaa silloin kymmenen vuotta sitten rakkauden saloihin. Olisi saanut ajoissa kiiman nousemaan ja lisääntymisvietin käyntiin.
Mun mielestä Vanhapiika on yli 35-vuotias miehetön (tai naiset on) lapseton nainen. Olen kuullut tuota termiä käytettävän myös yli 20-vuotiaista, jotka asuu yhä kotona vanhempien nurkissa, mutta heille oikeampi nimitys olisi peräkamarin tyttö :D valitettavasti tiedän pari tällaista tapausta, joissa tyttö on peräkammaroitunut, ei se oo pelkästään poikien juttu....
22v omillaan asuva ei ole Vanhapiika.
Äidit ovat aina oikeassa. Millä vuosisadalla sinä elät, 22 vuotias on tänä päivänä vähintäänkin vanhapiika, silloin kun äitisi oli sinun ikäinen oli asia aivan eri, äitisi oli tuolloin vasta juuri kukkaan puhkeava impi eikä hän vieläkään ole itse vanhapiika, koska äitisi kuuluu siihen ikäryhmään joista ei koskaan kasva vanhojapiikoja, mutta heidän lapset joihin sinäkin kuulut, heistä ja teistä tulee jo 22 vuotiaina vanhojapiikoja ja vanhojapoikia.
Äitisi on aivan oikeassa, kaunis nuorekas äitisi, hän ei ole sinua synnyttänyt voidakseen valehdella sinulle muista se.
Frendi sano kiukun puuskassa mulle samaa, tosin olen jo 30 v enkä ole koskaan seukannut.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Vanhapiika on yli 35-vuotias miehetön (tai naiset on) lapseton nainen. Olen kuullut tuota termiä käytettävän myös yli 20-vuotiaista, jotka asuu yhä kotona vanhempien nurkissa, mutta heille oikeampi nimitys olisi peräkamarin tyttö :D valitettavasti tiedän pari tällaista tapausta, joissa tyttö on peräkammaroitunut, ei se oo pelkästään poikien juttu....
22v omillaan asuva ei ole Vanhapiika.
Samaa olin kommentoimassa, että eikös tuo vanhapiika - nimitys meinaa, että silloin on jo ns myöhäistä löytää mies ja saada lapsia, tai ei välttämättä myöhäistä mutta epätodennäköistä? Ennen se "ikäraja" oli varmaan 27 vuotta juu, aikana jolloin myös kuoltiin puolet nuorempina mitä nyt. Nykyään sanoisin nelikymppistä lapsetonta sinkkua vanhaks piiaks, en tietenkään ääneen mutta ajatuksissani. En nuorempia.
Olihan tuo tahdittomasti sanottu! :/ Toisaaltaan, sinun iässäsi minulla oli jo kaksi lasta ja olin naimisissa. Nyt lapset ovat jo koululaisia ja olen silti mielestäni edelleen nuori! Tsemppiä :)
Vierailija kirjoitti:
Vanhsnpiian ikä on 25- vuotta Se on Wanha sanonta, naisesta, joka On vielä 25- vuotiaana Naimaton eli ei ole Naimisissa.
T.Vanhapiika jo ollu yli 25- vuotta.
Aijaa, no sitten olen reilusti yli kolmekymppinen vanhapiika. En ole koskaan ollut naimisissa, lapsia toki on.
Äitisi ei hyväksy omaa vanhenemistaan. Sano hänelle että anna mun olla oman ikäiseni. Minulle äiti jankutti kun olin 24v kuinka käyn kolmeakymmentä ja 32v kuinka käyn neljääkymmentä. Musta toi kertoo tietynlaisesta narsismista. Oma lapsi ei saisi olla nuori ja ei kai edes elääkään pidempään kuin vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Äidit ovat aina oikeassa. Millä vuosisadalla sinä elät, 22 vuotias on tänä päivänä vähintäänkin vanhapiika, silloin kun äitisi oli sinun ikäinen oli asia aivan eri, äitisi oli tuolloin vasta juuri kukkaan puhkeava impi eikä hän vieläkään ole itse vanhapiika, koska äitisi kuuluu siihen ikäryhmään joista ei koskaan kasva vanhojapiikoja, mutta heidän lapset joihin sinäkin kuulut, heistä ja teistä tulee jo 22 vuotiaina vanhojapiikoja ja vanhojapoikia.
Äitisi on aivan oikeassa, kaunis nuorekas äitisi, hän ei ole sinua synnyttänyt voidakseen valehdella sinulle muista se.
Kyllä kotona asuvasta 22-vuotiaasta voi käyttää termiä vanhapiika, peräkamarin tyttö ei oikein soinnu.
Vierailija kirjoitti:
Vanhsnpiian ikä on 25- vuotta Se on Wanha sanonta, naisesta, joka On vielä 25- vuotiaana Naimaton eli ei ole Naimisissa.
Mä menin naimisiin 37-vuotiaana enkä kyllä pitänyt itseäni vanhanapiikana ennen sitä koska mulla oli jo lapsi jonka olin saanut 23-vuotiaana. Vanhapiika on lapseton.
Minä tunnen erään vanhanpiian. Tarkastelimme erästä toista piikaa. Totesin ensin mainitulle tarkastelun edetessä -"hänkin jäi vanhaksipiiaksi."
Vierailija kirjoitti:
Äidilläsi on jotain omia patoumia ja katkeruutta jota purkaa suhun. Ei nykypäivänä kukaan normaali nimittele toista vanhaksi piiaksi. Sitä paitsi, entä jos on vakavassa seurustelusuhteessa, mutta lapsia ei (vielä?) ole eikä naimisiin ehtinyt? :D
Huvittavaa on myös, että täällä palstalla lähinnä näkee vanhapiika nimittelyä, jättäen huomiotta täysin että vanhapoika oli myös ennen vanhaan 24v.. jännä että vain naisia yritetään häpäistä tuolla(kin!) asialla.Toisten ihmisten mielipiteet voi vetää vessasta alas, elämän päätökset pitää tehdä itse ja elää siten kuin parhaalta tuntuu eikä taipua siihen mitä kaikki luut haluavat. Muutoin saatat itse haukkua omaa tytärtäsi
No miehellä on koko ikä aikaa hankkia lapsia. Mika Aaltolakin tuli isäksi juuri 53 vuotiaana eikä ole läheskään vanhimmasta päästä. Naisen hedelmällisyysikkuna sen sijaan on hyvin kapea ja sulkeutuu samaan tahtiin kun ulkonäkö rapistuu. Miehet katselevat parhaassa lisääntymisiässä olevia alle 25v naisia.
Ap ei tajua, että on nyt parhaassa iässä ja naisen nuoruus on kultaakin kalliimpaa eikä sitä ole varaa hukata. Jos hän ei nyt saa miestä niin se käy vuosi vuodelta vain vaikeammaksi kun ulkonäkö alkaa rapistua.
Eräälle kamunaiselle meinasi käydä samoin kunnes sitten 24 vuotiaana löysi miehen koluttuaan tindereitä, baareja ja festareita siementä houkuttavan näköisenä :Dja tuossa se poikansa nyt tepastelee ja jalkapalloa potkii. Täytyy myöntää, että soimasin kamunaista kun otti baarista miehen kotiinsa koska kunniallinen nainen ei toimi niin, hänellä oli kuitenkin kiikarissa vakava parisuhde eli olin väärässä. Ja tietenkään ei antanut vasta kun seurustelu eteni vakavaksi.
Painetta kamunaiselle vielä lisäsi se, että kaikki samanikäiset kaverinsa olivat jo suorittaneet naisen tehtävän eli synnyttämisen, yhdellä oli jo kaksi lasta.
Vanhan piian veroa maksettiin aikanaan 24 vuotiaasta lähtien. Joten ei sinulla montaa kuukautta ole enää jäljellä virallista rajaa. Tik tok kello käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä menin naimisiin 37-vuotiaana enkä kyllä pitänyt itseäni vanhanapiikana ennen sitä koska mulla oli jo lapsi jonka olin saanut 23-vuotiaana. Vanhapiika on lapseton.
Tai sitten voisi lakata nimittelemästä ihmisiä tunteakseen jotain yleemmyydentunnetta. Kätevää kun naisia voi haukkua lasten hankkimisesta, mutta myös siitä ettei niitä ole!...Naisena ei voi voittaa ellei sulje korviaan kaikelta huuhaalta.
Vierailija kirjoitti:
Äitisi ei hyväksy omaa vanhenemistaan. Sano hänelle että anna mun olla oman ikäiseni. Minulle äiti jankutti kun olin 24v kuinka käyn kolmeakymmentä ja 32v kuinka käyn neljääkymmentä. Musta toi kertoo tietynlaisesta narsismista. Oma lapsi ei saisi olla nuori ja ei kai edes elääkään pidempään kuin vanhempansa.
Äitisi oli oikeassa, usko vanhempaa ja viisaampaa. Äitisi tietää kokemuksen kautta kuinka nopeasti naisen nuoruus kiitää ohi ja 24v on silmänräpäyksen päästä 30v ja aika 30 ja 40 välillä kiitää vielä nopeammin. Itse olin ihan äsken 18v jannu ja nyt 39v mies.
32v ei ole naisena nuori vaan keski-ikäistyvä täti jolla kuuluisi olla jo kouluikäisiä lapsia. Naiset ovat ministereitä jo tuossa iässä eivätkä mitään nuoria heitukoita.
Hei kuule! Nauti nuoruudesta, katsele ympärillesi, opiskele, käy töissä, elä itsellesi! Kyllä sinä kerkeät myöhemminkin sitoa itsesi perheeseen. Äitisi on pösilö!