Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa ostaa 45k 1950 rakennetun talon ja minä haluan 204k maksavan talopaketin

Vierailija
29.03.2022 |

Joka valmistuisi 2023 vuodeksi.

Mitä tehdä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanhassa talossa on uusittava tiettyjä juttuja mutta myös uuteen joutuu uusimaan yhtenään joitain. Talopakettiin kuuluu kyllä paljon muutakin maksua sillä liittymät perustukset ja ojitus , kaapelit jätehuolto sähköt jne.

Vierailija
22/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin älkää laittako lattialämmitystä ei kerrostaloon seinät jääkylmät jalat hikoilee nesteet valuu turpoaa jalat ja taas Omakoti talossa sama juttu mutta kun se hajoaa ei mitään voi tehdä putket on sementin sisällä. Seinät kylmät talvella ikkunat. Pelti takka on paloturvaton oltava perusmuurattu.Jos mökkisi on liikkunut sen voi sentään oikaista tunkilla ilmaan tyylillä. Eikä puita saa kaataa rannalta niiden juuret sitoo maata ja antaa näkösuojaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeistäkö olette sen talon ostamassa, vai etkö osaa kirjoittaa tonnia k:n tilalle?

Vierailija
24/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeistäkö olette sen talon ostamassa, vai etkö osaa kirjoittaa tonnia k:n tilalle?

Jenkeissä ei ole SI-yksiköt käytössä. Suomessa nimenomaan kirjoitetaan "k" tonnien ja muiden imperiaalisten yksikköjen tilalle.

Vierailija
25/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintamamiestalobuumi oli ja meni. Itseä ei yhtään hotsita noi vanhat pommitalot. Vaikka ei olisi homettakaan, yököttää ajatella seiniä, joihin piintynyt 70 vuoden ruskeakastikkeiden lemu ja mahorkan käryt. Yöäk. Itse asun vielä vanhemmassa talossa parhaillaan ja tää veto + kesäaikojen sairas helle on kestämätön yhdistelmä. Tästä on romantiikka kaukana. Talopakettitalo on järkivalinta.

Vierailija
26/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No loppujen lopuksi raha menee. Jos tuo 1950 luvun talo maksaa 45k niin sen asuinkuntoon saaminen maksaa n. 200 000. Salaojat,, katto, ulkovuoraus, lämmitys, sähköt, putket nyt ainakin uusiksi.

Ei kaikkea tarvitse tehdä heti.

Ostin itse vielä vanhemman ja pari vuotta olen nyt siinä asunut.

Siivosin, maalasin makuuhuoneen seinät, laitoin uuden suihkuletkun ja korjaussarja vessan pyttyyn.

Kattotikkaat uusin myös turvallisuuden vuoksi.

Vierailija
27/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nykytilanteessa ostaisi minkälaista taloa.

Vierailija
28/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No loppujen lopuksi raha menee. Jos tuo 1950 luvun talo maksaa 45k niin sen asuinkuntoon saaminen maksaa n. 200 000. Salaojat,, katto, ulkovuoraus, lämmitys, sähköt, putket nyt ainakin uusiksi.

No ei välttämättä.

Meillä 50-luvun talo ja vain katto uusittiin.

Vierailija
29/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noilla määreillä yhteistä taloa löydy. Voit toki kysyä mieheltä, että aikooko laittaa 150 tonnia vanhan talon remontiin, kuka sen tekee, millä ajalla ja entä sitten, kun talo onkin pohjia myöten homeessa ja kaikki sairastutte?

Homeisuus ei riipu rakennusvuodesta. Varmasti löytyy 2010-luvullakin rakennettuja taloja, jotka alkaa olla jo purkukunnossa. Rakennusmääräykset muuttuu muutaman vuoden välein, ja sinne välillä lisätään kokeellisia määräyksiä, joiden järkevyys paljastuu sitten ajan kanssa. Korjausten maksajaksi on turha yrittää vetää näitä määräyksien tekijöitä.

Vierailija
30/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintamamiestalobuumi oli ja meni. Itseä ei yhtään hotsita noi vanhat pommitalot. Vaikka ei olisi homettakaan, yököttää ajatella seiniä, joihin piintynyt 70 vuoden ruskeakastikkeiden lemu ja mahorkan käryt. Yöäk. Itse asun vielä vanhemmassa talossa parhaillaan ja tää veto + kesäaikojen sairas helle on kestämätön yhdistelmä. Tästä on romantiikka kaukana. Talopakettitalo on järkivalinta.

Toinen hirsinen 40-50 lukulainen menossa. Ilp huolehtii kylmästä ja kuumasta säästä. Vaikka tulisi parikin loton jättipottia niin ei vaihtuisi talopaketti taloon.