Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työmeili meni väärään osoitteeseen - A P U A !

Vierailija
14.09.2015 |

Ei ketun vatun v*ttu! Tässä vielä ilmeisen maanantaiaamun kankeudessa vastailin työsähköpostiin ja nyt yhtäkkiä tuli viesti eräältä TODELLA tärkeältä asiakkaaltamme seuraavanlaisesti: "Miten minun tähän pitäisi reagoida? Tulikohan viesti oikealle vastaanottajalle? Täytynee palata asiaan."

V*TTU! Laitoin siis aika, noh, heh, kovasanaisen viestin tästä ko. asiakkaasta POMOLLENI (jolle viesti siis ei mennyt vaan juuri tuolle asiakkaalle) heidän hinnoittelustaan/muista käytännöistä. MITÄ MINÄ NYT TEEN? En ole vielä sanonut pomolleni mitään tästä suuremman luokan kämmistä.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät varsin hyvin miten menetellä. Kohti vain sitä pelkoa.

Vierailija
42/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minun nyt oikeasti vaan irtisanouduttava? Tämän yhden virheen takia? Olen niin nolona, että itkettää.  ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:19"]

KUKAAN EI OLE KUOLLUT _VIELÄ_. Mennään esimieheni kanssa tänään toiseen 4h kestävään kokoustilaisuuteen, josta lähden suoraan kotiin. On pakko keksiä joku strategia tämän päivän aikana, huomenna aikasintaan kerron. EI VOI OLLA NIIN ETTÄ KAIKKI KAATUU YHTEEN INHIMILLISEEN EREHDYKSEEN? Eiii, mitä mitä mitä mä teeenn.....!! ap

[/quote]

Eiköhän kannattaisi heti kertoa asiasta esimiehelle? Asiakashan voi olla suoraan yhteydessä esimieheesi, jolloin tilanne on sinun kannaltasi pahempi.

[/quote]

No laitanko hänelle eteenpäin nyt vaan sen saman viestin, joka vahingossa meni asiakkaalle? Eli tämän "kyllähän sen tietää, mitkä marginaalit he väliin laittavat ja vastaan eivät näissä asioissa tule ihan periaatteestakaan - -  aina ongelmia laskutuksen suhteen - - sopimus tehtiin valitettavasti Anssin kanssa, vaikka toki toivoin, että Henri olisi ollut paikalla. En tiedä käsittikö Anssi kokonaisuutta (ja ANSSILLE nimenomaan tämä perse meni, koska oli jotenkin välitetty minulle ja sitten kun laitoin suoraan "Vastaa", niin ottikin automaattisesti tuon Anssin vastaanottajaksi)". Ja tähän saatesanat "Tämän lähetin vahingossa asiakkaalle." JA MITÄ MUUTA? ap

[/quote]

Email pomolle tuossa tilanteessa on huono idea. Varsinkin tuon tyyppinen. Mene naamatusten kertomaan ja jätä meilit väliin. Sitten voit sen jälkeen asiakkaalle lähettämääsi alkuperäistä viestiä näyttää.

Vierailija
44/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKAAN EI OLE KUOLLUT _VIELÄ_. Mennään esimieheni kanssa tänään toiseen 4h kestävään kokoustilaisuuteen, josta lähden suoraan kotiin. On pakko keksiä joku strategia tämän päivän aikana, huomenna aikasintaan kerron. EI VOI OLLA NIIN ETTÄ KAIKKI KAATUU YHTEEN INHIMILLISEEN EREHDYKSEEN? Eiii, mitä mitä mitä mä teeenn.....!! ap

[/quote]

Eiköhän kannattaisi heti kertoa asiasta esimiehelle? Asiakashan voi olla suoraan yhteydessä esimieheesi, jolloin tilanne on sinun kannaltasi pahempi.

[/quote]

No laitanko hänelle eteenpäin nyt vaan sen saman viestin, joka vahingossa meni asiakkaalle? Eli tämän "kyllähän sen tietää, mitkä marginaalit he väliin laittavat ja vastaan eivät näissä asioissa tule ihan periaatteestakaan - -  aina ongelmia laskutuksen suhteen - - sopimus tehtiin valitettavasti Anssin kanssa, vaikka toki toivoin, että Henri olisi ollut paikalla. En tiedä käsittikö Anssi kokonaisuutta (ja ANSSILLE nimenomaan tämä perse meni, koska oli jotenkin välitetty minulle ja sitten kun laitoin suoraan "Vastaa", niin ottikin automaattisesti tuon Anssin vastaanottajaksi)". Ja tähän saatesanat "Tämän lähetin vahingossa asiakkaalle." JA MITÄ MUUTA? ap

[/quote]

Ehkä parempi olisi sanoa asia ensin kasvotusten/puhelimitse, mitä on tapahtunut. Sen jälkeen välität viestin esimiehelle. Asiakkaalle tulisi vastata myös nopeasti vahinkojen välttämiseksi. Tämä on vain mun mielipide miten kannattaisi tilanne hoitaa. :) Älä jää yksin asian kanssa, kaikesta selviää kyllä!

Vierailija
45/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Email pomolle tuossa tilanteessa on huono idea. Varsinkin tuon tyyppinen. Mene naamatusten kertomaan ja jätä meilit väliin. Sitten voit sen jälkeen asiakkaalle lähettämääsi alkuperäistä viestiä näyttää.

[/quote]

Sitten tietenkin pahoittelet kämmiäsi, mutta et selittele mitään ongelmista asiakkaan kanssa ja päivittele miten vaikea asiakas on kyseessä jos ei erikseen kysytä.

Vierailija
46/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:38"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ehkä parempi olisi sanoa asia ensin kasvotusten/puhelimitse, mitä on tapahtunut. Sen jälkeen välität viestin esimiehelle. Asiakkaalle tulisi vastata myös nopeasti vahinkojen välttämiseksi. Tämä on vain mun mielipide miten kannattaisi tilanne hoitaa. :) Älä jää yksin asian kanssa, kaikesta selviää kyllä!

[/quote]

Lisäyksenä vielä, että asiakkalle pohditaan vastaus esimiehen tässä tilanteessa. :) TSEMPPIÄ!

Vierailija
47/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sitten tietenkin pahoittelet kämmiäsi, mutta et selittele mitään ongelmista asiakkaan kanssa ja päivittele miten vaikea asiakas on kyseessä jos ei erikseen kysytä.

[/quote]

Joo, tää on kyllä tärkeää tässä tilanteessa. Myönnä virheesi, pyydä anteeksi, mutta älä tosiaan ala selittelemään, se ei auta tässä tilanteessa

Vierailija
48/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:35"]

Onko minun nyt oikeasti vaan irtisanouduttava? Tämän yhden virheen takia? Olen niin nolona, että itkettää.  ap

[/quote]

Ei pidä. Kuule, kaikki kaatuu mutta harvat nousee ylös tyylillä. Joten jollet ole vielä kirmannut sinne esimiehen puheille vapaaehtoisesti niin peba ylös penkistä ja mene! Olen katuva ja anteeksipyytävä, sen lisäksi että näytät olevan paniikissa.

Vierailija
49/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen työpaikkakulttuuri, jos on ok haukkua asiakasta esimiehelle. Ei alun perinkään sinun asiasi puuttua asiakkaan toimintatapoihin millään tasolla. 

Välttäisin tätä firmaa kuin ruttoa, jos tietäisin mikä se on. 

Ihan oikein, kun paljastuitte asiakkaalle. Tajuaa varmasti vaihtaa yritystä. Todennäköisesti yrityksen vaihto tulee sinullekin eteen. Toisaalta esimieskin on minusta syyllinen, jos on luonut tuollaisen suhteen alaiseen, että hyväksyttävää moittia asiakasta. 

Vierailija
50/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:46"]

[/quote]

Ei pidä. Kuule, kaikki kaatuu mutta harvat nousee ylös tyylillä. Joten jollet ole vielä kirmannut sinne esimiehen puheille vapaaehtoisesti niin peba ylös penkistä ja mene! Olen katuva ja anteeksipyytävä, sen lisäksi että näytät olevan paniikissa.

[/quote]

Paniikkiin meneminen on tosiaan hyvän ja luotettavan työntekijän merkki. Eli pissaa housuun, itke hysteerisenä ja pyörry!

:D

Vierailija
51/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet Loimaan kassassa. Sitten vaan pomon juttusille ja sanot että otat täyden vastuun ja haluat että sinut irtisanotaan. Ja sitten nauttimaan elämästä. Itsekin olen työttömänä. Rahaa tulee ja ei tarvitse lähteä minnekään. Tänäänkin heräsin yhdeksältä ja nyt trollailen netissä ja iltapäivällä sitten salille ja sen jälkeen kauppaan ennenkuin työnorjat miehitää ne neljän jälkeen. 

Vierailija
52/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei tämä ole "yksi virhe" , vaan kertoo yleisestä asenteestasi asiakkaita kohtaan. Asenteesi vain paljastui tämän virheen takia. Olisi paljastunut jotain muuta kautta joka tapauksessa. 

Vierailija
53/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:47"]

Kummallinen työpaikkakulttuuri, jos on ok haukkua asiakasta esimiehelle. Ei alun perinkään sinun asiasi puuttua asiakkaan toimintatapoihin millään tasolla. 

Välttäisin tätä firmaa kuin ruttoa, jos tietäisin mikä se on. 

Ihan oikein, kun paljastuitte asiakkaalle. Tajuaa varmasti vaihtaa yritystä. Todennäköisesti yrityksen vaihto tulee sinullekin eteen. Toisaalta esimieskin on minusta syyllinen, jos on luonut tuollaisen suhteen alaiseen, että hyväksyttävää moittia asiakasta. 

[/quote]

Jotkut asiakkaat ovat täysmulkeroita kun aina pitäisi saada palvelut melkein puoli-ilmaiseksi mikä sitten aiheuttaa päänsärkyä tarjousten tekemistä yrittäville. En ole ap, mutta asiakkaan moittiminen sinänsä ei ole mitenkään erikoista. Tosin sitä ei vaan tavallisesti näytetä eikä asiakkaan kuullen puhuta. Tietenkin joka paikassa ymmärretään että asiakas haluaa saada aina parhaan mahdollisen hinnan, joten sinänsä henkilökohtaista tuo ei ole.

Vierailija
54/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat vaan, että "pyydän poistamaan äskeisen viestin, se meni väärälle vastaanottajalle."

Vierailija
55/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:46"]

[/quote]

[/quote]

Muuten hyvää kannustuspuhetta mutta toi paniikkiin meneminen yritysmaailmassa.. Ei toimi. :D Rauhallisuus on valttia

Vierailija
56/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne ap?

Vierailija
57/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko pakkaat tavaroitasi ja menet työkkärin luukulle?

Vierailija
58/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö työajalla vauvapalstalla? Millaista työtä oikein teet? Eipä ihme jos mokailet.

Vierailija
59/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehelle ehdottomasti kasvotusten kertomaan ja mieti etukäteen mitä sanot, ette paniikissa kaiva kuoppaa syvemmäksi.

Sitten soitat asiakkaalle jolle meili meni ( tai esimiehesi soittaa, riippuen siitä arvostaako asiakas "ylempää tahoa" vai onko teillä hyvä asiakassuhde) ja pahoittelet asiaa vilpittömästi ja kerrot suoraan lyhyesti!! mistä viestin teksti kumpusi. Sitten vielä pahoittelet ja jätät herran haltuun. 

Vierailija
60/71 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:17"]

Käytkö työajalla vauvapalstalla? Millaista työtä oikein teet? Eipä ihme jos mokailet.

[/quote]

Hei kaikki käy vauvapalstalla töissä ollessaan, älä viitsi. Kirurgit ei ehkä käy työn lomassa, mutta kaikki muut käy. Relaa.

-sivusta huutelija