Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-kirjoitukset perjantaina

Vierailija
14.09.2015 |

Mua huolestuttaa kamalasti, miten pääsen varmasti paikalle kirjoituksiin ajoissa, kun tuosta lakosta on tosi epämääräisiä tietoja eikä ole takeita saako edes taksin. Matkaa 15 km ja kyllähän tuon kävelee, mutta jotenkin jännittää kirjoitukset muutenkin ihan kamalasti, eikä olis tarvinu tällaista lisästressiä. 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kenenkään elämä kirjoituksista ole noin kiinni, että pitää panikoitua tuolla tavalla?

Jos on niin kannattaa opetella stressinsitetokykyä ja tulevaisuutta ajatellen, sinulle tulee yllättäviä tilanteita vaikka kuinka ja nyt on hyvä noita harjoitella. Ja sitä paitsi nyt on tosiaan maanantai ja sait hommat jo hoidettua niin mikä tässä enää on hätä. Oma sänky on oma sänky, mutta kai sitä aikuinen ihminen pystyy yhden päivän pinnistelemään ja vetämään itsensä vaikka äärirajoille jonkun kokeen takia?

Vierailija
2/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitukset järjestetään, ne jää lakon ulkopuolelle. Eikö vanhemmillasi ole kerran elämässä taksimatkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko, että kaikki muut lukiolaiset asuvat koulun nurkalla ja vain teillä pääkaupunkiseutulaisilla on pitkä (!) koulumatka, peräti 15 km. Kuule, kehäkolmosen ulkopuolella asuu paljon koululaisia, siis myös lukiolaisia, joilla koulumatka on kymmeniä kilometrejä. 15 km sotkee kyllä fillarillakin, mutta eri asia on vaikka 50 km. Sorry, jos vaikutat kiukkuiselta, mutta ärsyttää tuollainen omaan napaan tuijottaminen.

Vierailija
4/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:36"]

Kuvitteletko, että kaikki muut lukiolaiset asuvat koulun nurkalla ja vain teillä pääkaupunkiseutulaisilla on pitkä (!) koulumatka, peräti 15 km. Kuule, kehäkolmosen ulkopuolella asuu paljon koululaisia, siis myös lukiolaisia, joilla koulumatka on kymmeniä kilometrejä. 15 km sotkee kyllä fillarillakin, mutta eri asia on vaikka 50 km. Sorry, jos vaikutat kiukkuiselta, mutta ärsyttää tuollainen omaan napaan tuijottaminen.

[/quote

No eikö tuollainen ole samalla tavalla omaan napaan tuijottamista? Siis kun MINÄ en pääse jonnekin niin voi kamalaa. Mutta ap vaikuttaakin järkevältä nuorelta, joka ymmärtää tulanteen sinua paljon paremmin ja on valmis kompromisseihin.

Vierailija
5/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Noilla seuduilla, joilla etäisyydet mitataan kymmenissä kilometreissä, kotitalouksilla on aina vähintään yksi auto tai jopa parikin käytössä eli liikkumaan pääsee ilman bussiakin (varsinkin, kun bussia ei edes ole välttämättä olemassa). Pk-seudulla tilanne on toinen. Helsingissä alle puolilla kotitalouksista on edes autoa eivätkä nuorista läheskään kaikki edes hanki ajokorttia. Ja vaikka kaikilla olisikin omat autot,  niin tiet menisivät samantien tukkoon, jos kaikki normaalisti julkisilla liikenteillä kulkevat, vaihtaisivat yhtäkkiä työmatkakulkuvälineen omaan autoon. Täällä julkisen liikenteen lakko siis tuntuu ja iskee ihmisiin paljon pahemmin.

Vierailija
6/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Näin on, esim. Rantasalmen lukiota käy moni savonlinnalainen ja varkautelainenkin kotoa käsin kun on niin hyvät bussiyhteydet normaalisti.

Vierailija
7/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä tosiaan kysyä joltakin pyörää lainaan, tässä on vielä päiviä aikaa järjestää asia. Taksit voivat olla kovassa käytössä silloin, joten itse varmaan yrittäisin järjestää tuon pyörän mieluummin ollakseni satavarma kyydin onnistumisesta.

Kysy rohkeasti naapurustosta, ystävien perheiltä, sukulaisilta jne tai sitten yritä tuota jos joku kaveri/tuttu voisi yövyttää sinut edeltävänä yönä.

Vierailija
8/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:28"]

Eikai kenenkään elämä kirjoituksista ole noin kiinni, että pitää panikoitua tuolla tavalla?

Jos on niin kannattaa opetella stressinsitetokykyä ja tulevaisuutta ajatellen, sinulle tulee yllättäviä tilanteita vaikka kuinka ja nyt on hyvä noita harjoitella. Ja sitä paitsi nyt on tosiaan maanantai ja sait hommat jo hoidettua niin mikä tässä enää on hätä. Oma sänky on oma sänky, mutta kai sitä aikuinen ihminen pystyy yhden päivän pinnistelemään ja vetämään itsensä vaikka äärirajoille jonkun kokeen takia?

[/quote]

Tasan tarkkaan kaikki yo-kokeet ovat tärkeitä jatkon kannalta. Eipä todella huvittaisi paikkailla arvosanoja jonkun mielenilmauksen vuoksi, johon itse ei milllään lailla ole syyllinen. 

Vierailija
9/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvenpäästä pitäis päästä Helsinkiin perjantaiksi kirjoituksiin. Voin kait mennä yöks kaverille,mutta muutenkin jännitän kirjoituksia ja nukun huonosti jo kotona. Entä jos en nuku ollenkaan? Eiks tää lakko ois voinu olla vaikka torstaina?

Vierailija
10/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:05"]Järvenpäästä pitäis päästä Helsinkiin perjantaiksi kirjoituksiin. Voin kait mennä yöks kaverille,mutta muutenkin jännitän kirjoituksia ja nukun huonosti jo kotona. Entä jos en nuku ollenkaan? Eiks tää lakko ois voinu olla vaikka torstaina?
[/quote]
Ei, koska pitihän duunareiden saada pitkä viikonloppu... :)))

Vierailija
11/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeesti tiiä mitä teen... Mulla on 20km koulumatka enkä omaa yhtäkään kaveria, joka asuisi yhtään lähempänä koulua kuin mäkään. En omista pyörää, enkä yhden päivän takia sellaista viitsisi ostaakaan. Takseihin en oikein luota, koska niillä on varmaan muutama muukin asiakas silloin ettei tiedä kerkeekö ne ja ruuhkakin on varmaan melkoinen. Pitää varmaan mennä hotelliin yöksi??

Vierailija
12/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:12"]Mä en oikeesti tiiä mitä teen... Mulla on 20km koulumatka enkä omaa yhtäkään kaveria, joka asuisi yhtään lähempänä koulua kuin mäkään. En omista pyörää, enkä yhden päivän takia sellaista viitsisi ostaakaan. Takseihin en oikein luota, koska niillä on varmaan muutama muukin asiakas silloin ettei tiedä kerkeekö ne ja ruuhkakin on varmaan melkoinen. Pitää varmaan mennä hotelliin yöksi??
[/quote]
Mulla on vähän sama tilanne. Stressaa...

Vierailija
13/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takseja pystyy varaamaan ennakkkoon, tosin tunnustan, että itseäni pelottaisi silti, että kyyti jäisi jostain syystä tulematta. Ehkä muiden jo ehdottama yöpyminen lähempänä koulua olisi parempi vaihtoehto.

Minua ei tuleva perjantai paljon hetkauta,  kun ei tarvitse minnekään mennä, mutta kirjoituksiin osallistuvien puolesta olen todella pahoillani. En kellekään moista lisästressiä toivoisi.

Vierailija
14/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvän tähden ihmisten avuttomuutta! Jutteles nyt siellä koululla opettajien kanssa miten pääset koululle! Varmasti on kimppakyytejä tarjolla! 

Vierailija
15/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkätkää koulun ilmoitustaululle kimppakyytijutska. Kaikki, joilla on kyyti tarjottavana, laittaa ilmoituksen. Ja kaikki kyytiä tarvitsevat voi ottaa yhteyttä tai laittaa omansa. Kuuluttakaa sitä koulun radiossa.

Vierailija
16/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai siirtääkö koulu niitä kirjotuksia jollekin toiselle päivälle jos se on kiinni perjantaina? Tai jotain.:D

Vierailija
17/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:48"]Vai siirtääkö koulu niitä kirjotuksia jollekin toiselle päivälle jos se on kiinni perjantaina? Tai jotain.:D
[/quote]
Ei koulu niitä voi siirtää. Ne on valtakunnalliset.

Vierailija
18/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 09:48"]Vai siirtääkö koulu niitä kirjotuksia jollekin toiselle päivälle jos se on kiinni perjantaina? Tai jotain.:D
[/quote]
Ei koulu niitä voi siirtää. Ne on valtakunnalliset.
[/quote]

Okei sitä mäkin vähän aattelin äsken kun oon itsekin lukion käynyt.:)

T: Sen kyseenomaisen viestin kirjoittanut

Vierailija
19/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikki ihanat ja siis varmasti jotenkin järjestyy, mutta tämä ei koske tosiaankaan pelkästään minua, vaan kaikkia kirjoittajia ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Menen nyt luultavasti kaverilleni yöksi ja pääsen sieltä sitten. En vaan voi olla ajattelematta, vaikuttaako tämäkin suoritukseeni jotenkin. Mieluummin olisin ollut omassa kotona, nukkunut omassa sängyssä ja hoitanut asiat stressaamatta muutenkin, mutta näillä mennään. 

Vierailija
20/35 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop