Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on hammaskiven poistossa?

Vierailija
28.03.2022 |

Pitäisi mennä ja pelkään kipua. Onko pahin siinä tuolissa istuessa, vai pitääkö varautua siihen että suu on kipeä vielä jälkeenpäinkin? Kannattaako ennen menoa ottaa etukäteen särkylääkettä? Onko se este puudutukselle? Jostain luin, että voidaan puuduttaakin. Miten tehdä siitä mahdollisimman kivuton kokemus itselle? Multa on poistettu hammaskiveä joskus 20 vuotta sitten, en muista enää mimmosta on. Ja hammaskiveä on nyt kertynyt paljon, kun en oo uskaltanut mennä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HH laittaa pyynnöstä Emla-geeliä. Sattuuhan se ilman, kun ikeniä kaivellaan, muttei mitään kestämätöntä.

Vierailija
2/24 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tunnu miltään,rohkeesti vaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se kyllä sattuu, minusta yksi inhottavimmista toimenpiteistä, joihin olen joutunut. Eikä siihen ne puudutuksetkaan mitään auta, ainakaan minulla. Testattu on sekä ultraäänellä tehty että manuaalinen poisto. Tiedän, että en ole maailman urhoollisia kivun sietäjä, mutta tämä menee jo yli.

Vierailija
4/24 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa, sama edessä!

Vierailija
5/24 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin. Kyllä se sattui, vihloi. Nyt illallakin hampaita vielä vihlonut. En tiennyt toimenpiteestä etukäteen kun menin vain tarkistukseen.

Vierailija
6/24 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekijä kun osaa hommansa se ei satu. 

Vierailija
7/24 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentous on kaiken a ja o. Kipua tuntuu pakostakin jonkin verran, mutta kyllä sen kestää. Lääkkeitä ei kannata ottaa turhaan. 

Vierailija
8/24 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei satu . Ei nyt emlaa suuhun!

Vierailija
9/24 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on rapsuteltu vain manuaalisesti ja hammaslääkärini on niin helläkätinen, ettei tunnu ollenkaan pahalta.

Se onkin ainoa toimenpide hammaslääkärissä, minkä kestän ilman rauhoittavia.

Vierailija
10/24 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan sattunut, ei ultraääni eikä mekaaninen puhdistus.

Vierailija
11/24 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten haittaa se hammasvälien puhdistus langalla. Verta vuotaa ikenistä ja ikeneet turvonneina pari päivää. Sattuu jo ajatuskin kuinka hammaslanka ei ensin meinaa mahtua ja sitten tärähtää ikeneen. Kyllä se hammaskiven raaputuskin tekee vähän pahaa.

Vierailija
12/24 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se oikeastaan satu, vihloo kyllä jonkin verran ja toki koululla kaivaminen tuntuu.

Se on omalla tavalla ihanaa. Sen jälkeen nimittäin tunne suussa on aivan erilainen ja hyvässä mielessä.

Vierailija
13/24 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu mikäli ikenet ovat tulehtuneet. Ei satu jälkeenpäin.

Vierailija
14/24 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miellyttävä kokemus tosiaan, mutta kyllä sen kestää. Ja ihanan puhdas tunne suussa, kun homma hoidettu. Ikeniin voidaan tarvittaessa laittaa puudutetta, joka vähän helpottaa. Tsemppiä!

Vierailija
15/24 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa.

Vierailija
16/24 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuntunut miltään. Yleensä meinaan nukahtaa siihen tuoliin. 

Vierailija
17/24 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna menen..... Toivon vaan nättiä iso tissistä hammaskeijua.

Vierailija
18/24 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten haittaa se hammasvälien puhdistus langalla. Verta vuotaa ikenistä ja ikeneet turvonneina pari päivää. Sattuu jo ajatuskin kuinka hammaslanka ei ensin meinaa mahtua ja sitten tärähtää ikeneen. Kyllä se hammaskiven raaputuskin tekee vähän pahaa.

Käytän ohutta hammasväliharjaa, joka ei satu yhtään. 

Vierailija
19/24 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin viimeksi uå ekakerran eikä se sattunut. Vähän vihloi välillä. Karseampaa on se vanhalla tyylillä kitkutus.

Vierailija
20/24 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurricanea vaan hampaisiin ja vähä ikeniin, ei satu (ainakaan minulla) ja olen itsekin herkkä nuille kivuille.

Mutta sitä pitää pyytää,voi olla että piikittävät ,mutta sitte on kieli puutunu ja puhe ku humalaisella loppupäivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän