13v tytöllä iho kukkii, lääkäriin vai kosmetologille?
Kumpaa suosittelet?
Otsa täynnä pieniä näppyä ja nenänseutu mustapäitä .
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:17"]No herran jumala, murrosiässä sen naaman kuuluukin kukkia! Mitä vitun barbeja te kasvatatte? Viepä lääkäriin oikein, niin ei kukaan oikeasti avun tarpeessa saa sitäkään aikaa kun sun 13-vuotiaan naamassa on pari finniä. Voi elämä. [/quote] Hyi vittu, toivottavasti sulla ei ole lapsia.
[/quote]
Vaikka hän sellaisen "ihmeen" saisi aikaiseksi kuin lapsen niin tuskin mielensä muuttuisi että veisi parista näpystä kärsivää teiniä LÄÄKÄRIIN sen takia. _:D:D:D:D: HALOO!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Idiootti.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:17"]No herran jumala, murrosiässä sen naaman kuuluukin kukkia! Mitä vitun barbeja te kasvatatte? Viepä lääkäriin oikein, niin ei kukaan oikeasti avun tarpeessa saa sitäkään aikaa kun sun 13-vuotiaan naamassa on pari finniä. Voi elämä. [/quote] Hyi vittu, toivottavasti sulla ei ole lapsia.
[/quote]
No kuule on ja kaksi vieläpä. Ihan teini-iässä. Mitä helvettiä??? Iän kaiken on teinien naamat kukkineet, se on nimeltään HORMONITOIMINTAA! Ja te urpot rahtaatte kakaranne lääkäriin jos sillä on näppy otsassa. Toivottavasti SULLA ei oo lapsia! Niille ei syötetä antibiootteja tai rasvata naamaa sen takia että niillä on NORMAALI kehitysvaihe päällä. Ne hormonit katsos tasaantuu ajan myötä. Onko tällaisia urpoja edes olemassa...
Ihotauti lääkärille suoraan! Varsinkin jos on pahempi laatuinen. Akne lähtee lääkkeillä, pari näppyä voikin lähteä siellä kosmetologilla.
Menkää apteekkiin ja kyselkää sopivia ihonpuhdistustuotteita ja rasvoja. Pienet näpyt ovat täysin normaaleja. Jos tilanne ajan kanssa vain pahenee ja finnit tulehtuvat, menkää ihotautilääkärille ajoissa ennen kuin syntyy kraateriarpia. Itse sain avun vasta isotretinoiinista ja nyt ihoni on täydellisen siloinen. Arpia en onneksi saanut. Älkääkä suostuko ratkaisuna e-pillereihin, ne eivät tarjoa lopullista apua.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:23"]
[/quote]
No kuule on ja kaksi vieläpä. Ihan teini-iässä. Mitä helvettiä??? Iän kaiken on teinien naamat kukkineet, se on nimeltään HORMONITOIMINTAA! Ja te urpot rahtaatte kakaranne lääkäriin jos sillä on näppy otsassa. Toivottavasti SULLA ei oo lapsia! Niille ei syötetä antibiootteja tai rasvata naamaa sen takia että niillä on NORMAALI kehitysvaihe päällä. Ne hormonit katsos tasaantuu ajan myötä. Onko tällaisia urpoja edes olemassa...
[/quote]
Sun kirjoitustyyli paljastaa jo sun olevan joku elämänkoululainen. Antakaa te vaan tyttöjenne kärsiä sairaudesta nimeltä akne, minä en anna. Sairastin itse aknea teininä ja se on jättänyt jälkensä kasvoihini (puhumattakaan henkisestä puolesta, minua kiusattiin sen vuoksi paljon. Mm.pizzanaamaksi haukuttiin, mitä täälläkin joku "fiksu" aikuinen tässä ketjussa käytti). Isäni vähätteli ongelmaani samalla lailla kuin sinä. "Muutama näppy" tai "eihän noita kukaan huomaa". Teki tuhoja itsetunnolleni. Luultavasti olet itse joku siloposki, jolle tuli teininä yksi finni joskus ja jouluna. Samoin lapsesi. Että minun puolestani voit painua muualle viisastelemaan.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:26"]
Entäs jos kokeilisitte ihan terveellistä ruokavaliota. Sokeri minimiin, hyviä rasvoja (avokado, pähkinät) ja paljon marjoja ja kasviksia sekä riittävästi vettä. Myös riittävä yöuni ja ulkoilu on tärkeää. Ei kannata myöskään kosketella ihoa, puristella näppyjä jne. Itse kokeilin nuorena kaikkea, mutta parhaiten auttoi terveet elämäntavat ja myös iän myötä hävisivät. Kysehän on hormonitoiminnasta, joten ruokavalio, uni ja liikunta auttaa.
[/quote]
Tämä on hauska. Mieheni on yli viisikymppinen ja minä melkein ja kummallekin tulee vähän väliä finnejä kasvojen alueelle, eniten nenänpieliin. Ja kummallakin meistä on ns. hyvät elämäntavat. Kun on rasvoittuva iho, on rasvoittuva iho, ei sitä aika muuta. Pluspuolena olemme molemmat nuorekkaan näköisiä, koska iho ei ole ohentunut eikä kummallakaan meistä ole variksenvarpaita lukuun ottamatta rypyn ryppyä. :)
Aknesta kärsivät tekevät enemmän itsemurhia. Ei johdu lääkkeistä, kuten aiemmin luultiin, vaan yhteiskunnan paineesta olla siloposkinen. Käynti ihotautilääkärillä helpottaa, sillä siellä ymmärretään kuinka tauti aiheuttaa ongelmia itsetuntoon.
Ymmärrän lääkärin, jos kyseessä oikeasti vaikea akne.
Itseäni ärsytti aikoinaan aikuisten sinänsä varmaan ihan hyväntahtoiset neuvot tyyliin ruokavaliosta. Mua ei edes ne muutamat finnit paljoa haitannut. Koin, että ne kuuluu 14-vuotiaan elämään. Aivan yhtä rasvaista ruokaa olin syönyt aiemminkin, eikä silloin ollut finnejä. No eipä tietenkään, kun se ruokavalio ei niitä aiheuttanut vaan ne hormonit.
Siis helvetti. Ihotautilääkärille ja 3-6kk roaccuttan/isotretinoin kuuri. Sen jälkeen ei pitäisi naaman kukkia, koska tuo on oikeasti ainut lääke, mikä esim. akneen auttaa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:54"]
Siis helvetti. Ihotautilääkärille ja 3-6kk roaccuttan/isotretinoin kuuri. Sen jälkeen ei pitäisi naaman kukkia, koska tuo on oikeasti ainut lääke, mikä esim. akneen auttaa.
[/quote] tähän lisään vielä, et tää lääke on oikeasti tehokas. Toimii siten, että ensiksi nostaa kaikki näpyt naamaan, jonka jälkeen hävittää kaikki pikkuhiljaa. Iho kuivaa tosi paljon ja mielialat saattavat vaihdella varsinkin alussa kun se naama on oikeasti ihan täynnä niitä! 3-6kk jälkeen tyttös kiittää sua, koska kaikki on lähteny. Jos sen jälkeen tulee vielä niin kannattaa ottaa uudelleen esim parin kk kuuri. Käynti ihotautilääkärillä 80-100e ja kuuri n. 100e.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:17"]
No herran jumala, murrosiässä sen naaman kuuluukin kukkia! Mitä vitun barbeja te kasvatatte? Viepä lääkäriin oikein, niin ei kukaan oikeasti avun tarpeessa saa sitäkään aikaa kun sun 13-vuotiaan naamassa on pari finniä. Voi elämä.
[/quote]
Olen kanssasi täysin eri mieltä, aina on hyvä hakeutua lääkäriin mieluummin liian aikaisin kuin myöhään. Näin tilanne ei pääse lähtemään käsistä ja miedommat ihonhoitotuotteet saattavat riittää vahvempien lääkkeiden sijaan. Tottakai murrosiässä moniille tulee finnejä yms, mutta nykyaikana hoitokeinot ovat hyvät ja monipuoliset, joten iho-ongelmista ei tarvitse turhaa kärsiä. Hyvissä ajoin aloitetulla hoidolla ehkäistään myös arpien muodostuminen. Eli jos tuntuu, ettei kotikonstit riitä niin lääkäriin! :) t. ihotautilääkäri
[/quote]
Siinä taas yksi puoskari yrittää kusettaa itselleen lisää asiakkaita.