Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tietää? Autolainan takauksesta!!!

Vierailija
13.09.2015 |

Oon menossa näillä näkymillä veljelleni autolainan takaajaksi,mutta

- Tarkistetaanko takaajan luottotiedot?

- Tarkistetaanko tulot? Eli pitääkö mun viedä joku todistus,missä käy ilmi,mistä ja paljon on tuloni?

Ei olla sen tarkemmin tutkittu vielä tätä takaus asiaa,joten odotan vastauksia...toivottavasti joku tietää :)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun teidän mies saattaisi sattumoisin tietämään niin kysykää!! Haluisin tietää noihin kysymyksiin vastaukset nyt,koska tiedän sit monelta pitää herätä huomenna (seli seli). Ap

Vierailija
2/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoni on...

Älä takaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain että takaajaksi ei kannata lähteä.

Vierailija
4/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä takaa! Autoon saa rahoituksen ilman takuita, jos luottotiedot on kunnossa ja säännölliset tulot. Mulla soi heti hälytyskellot, jos joku tarvitsee autolainaan takaajan. Autoliikkeet jopa mielellään "myyvät" rahoituksia, koska se on heille tuottoisampaa kuin käteiskauppa, saavat myydyistä rahoituksista nimittäin itse bonusta. 

Vierailija
5/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai takaaja tarkistetaan myös. Rahoituslaitoksen käsittelijät tekevät sen. Aika hyödytön takaaja olisit, jos tietosi eivät olisi puhtaat ja töitä ei olisi. Toki kokemukseni perusteella uskon sinun joutuvan ongelmiin, koska veljesi tuskin maksaa säntillisesti laskujaan.

T: automyyjä

Vierailija
6/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:55"]

Älä takaa! Autoon saa rahoituksen ilman takuita, jos luottotiedot on kunnossa ja säännölliset tulot. Mulla soi heti hälytyskellot, jos joku tarvitsee autolainaan takaajan. Autoliikkeet jopa mielellään "myyvät" rahoituksia, koska se on heille tuottoisampaa kuin käteiskauppa, saavat myydyistä rahoituksista nimittäin itse bonusta. 

[/quote]

Jos auton ostaa yksityiseltä, niin rahoituksen saaminen on hieman monimutkaista. Yksityisiltä taas saa autoja paljon halvemalla kun liikkeistä.

Vierailija
7/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh,mulla on 22v veli ja ilmeisesti autokauppa haluaa että on takaaja, oli käyny kysymässä sieltä autokaupasta. Äiti ei suostu takaajaks ja isää ei ole. Ei toi laina oo kun 250e/kk 5v. ja tiedän 100%,että veli pystyy maksamaan tätä. Multa toi 250e/kk ei oo paljoa pois,jos joudun maksamaan. (Sen tiedän et takaaja voi periä näitä rahoja takasin). Anyway, veli haluis just tän auton, koska on kuulemma hänelle just täydellinen eikä tämmöisiä "helmi-bemareita" löydy usein markkinoilta. Ap

Vierailija
8/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:02"]Noh,mulla on 22v veli ja ilmeisesti autokauppa haluaa että on takaaja, oli käyny kysymässä sieltä autokaupasta. Äiti ei suostu takaajaks ja isää ei ole. Ei toi laina oo kun 250e/kk 5v. ja tiedän 100%,että veli pystyy maksamaan tätä. Multa toi 250e/kk ei oo paljoa pois,jos joudun maksamaan. (Sen tiedän et takaaja voi periä näitä rahoja takasin). Anyway, veli haluis just tän auton, koska on kuulemma hänelle just täydellinen eikä tämmöisiä "helmi-bemareita" löydy usein markkinoilta. Ap
[/quote]
Ok. Olen varma ettei veljesi pysty maksamaan. "Helmi-bemari" paljasti.

Vierailija
9/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi bemari joo mee takaan vaan, kortti veljeltä pois kuukauden kuluttua ja sä maksumiehenä. Veljen kannattaa hankkia ihan Nissan vaan.

Vierailija
10/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:50"]Jos jonkun teidän mies saattaisi sattumoisin tietämään niin kysykää!! Haluisin tietää noihin kysymyksiin vastaukset nyt,koska tiedän sit monelta pitää herätä huomenna (seli seli). Ap
[/quote]

Jos jonkun teidän mies tietäisi??? Taidat itse olla niin avuton ettet osaa persettäsi pyyhkiä jos ei joku mies ole neuvomassa.

Omatpa on rahasi jos haluat maksaa rasvalenkkarin bemarin. Kyllä myös sinun tietosi tarkistetaan, rahoituslaitos haluaa varmistaa maksukyvyn eikä siihen riitä pelkkä nimi paperissa

Vierailija
11/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:02"]

Noh,mulla on 22v veli ja ilmeisesti autokauppa haluaa että on takaaja, oli käyny kysymässä sieltä autokaupasta. Äiti ei suostu takaajaks ja isää ei ole. Ei toi laina oo kun 250e/kk 5v. ja tiedän 100%,että veli pystyy maksamaan tätä. Multa toi 250e/kk ei oo paljoa pois,jos joudun maksamaan. (Sen tiedän et takaaja voi periä näitä rahoja takasin). Anyway, veli haluis just tän auton, koska on kuulemma hänelle just täydellinen eikä tämmöisiä "helmi-bemareita" löydy usein markkinoilta. Ap

[/quote]

Ai siis veli ei ole hakemassa autolainaa pankista, vaan autokaupan kautta rahoitusta rahoitusyhtiöltä. Jos rahoitusyhtiö pyytää takaajan rahoitukselle, niin takaajalla pitää olla säännöliset tulot ja luottotiedot kunnossa.

Vierailija
12/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:06"]

Helmi bemari joo mee takaan vaan, kortti veljeltä pois kuukauden kuluttua ja sä maksumiehenä. Veljen kannattaa hankkia ihan Nissan vaan.

[/quote]

Kuule, tuossa tilanteessa suostuisin takaamaan jonkun korkeintaan parin tonnin Fiatin tai vastaavan 80-luvulta, tai 90-luvulta, sellaisen, jolla ei pääse kuin enintään satasta. 

Vierailija
13/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:06"]

[/quote]

Kuule, tuossa tilanteessa suostuisin takaamaan jonkun korkeintaan parin tonnin Fiatin tai vastaavan 80-luvulta, tai 90-luvulta, sellaisen, jolla ei pääse kuin enintään satasta. 

[/quote]

Ja taas tämä av lainasi mitä itse haluaa, eikä sitä mitä yritin. Anteeksi, ap:n viestiä nro 8 piti lainata. Taisin sun viestin lukea kun aloitin jos vastaamaan ja siitä kai tämä sotku. 

Vierailija
14/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:58"]

Tottakai takaaja tarkistetaan myös. Rahoituslaitoksen käsittelijät tekevät sen. Aika hyödytön takaaja olisit, jos tietosi eivät olisi puhtaat ja töitä ei olisi. Toki kokemukseni perusteella uskon sinun joutuvan ongelmiin, koska veljesi tuskin maksaa säntillisesti laskujaan. T: automyyjä

[/quote]

Mulla on luottotiedot menny ja oon nyt saikulla niin mietin vaa.. Ja mua mietitytti tossa luottotietojen tarkistuksessa se,että enhän mä sitä lainaa ota vaan veli... Oon (ehkä) vähän tyhmä,mut en tosiaa tiiä miten nää menee. Niin meinasin unohtaa,että veljellä on kyllä jemmassa muutamia tonneja ihan sen varalta,jos nyt vaa sattuu jotain. Veljellä on tosi "varma" työpaikka,että en usko et työttömäksi jäis/irtisanottais. Niin sen takaajan tarvii vaan sik,koska veli on autokaupan mielestä vielä nuori,22v,mun ymmärryksen takii.

Vierailija
15/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:50"]Jos jonkun teidän mies saattaisi sattumoisin tietämään niin kysykää!! Haluisin tietää noihin kysymyksiin vastaukset nyt,koska tiedän sit monelta pitää herätä huomenna (seli seli). Ap [/quote] Jos jonkun teidän mies tietäisi??? Taidat itse olla niin avuton ettet osaa persettäsi pyyhkiä jos ei joku mies ole neuvomassa. Omatpa on rahasi jos haluat maksaa rasvalenkkarin bemarin. Kyllä myös sinun tietosi tarkistetaan, rahoituslaitos haluaa varmistaa maksukyvyn eikä siihen riitä pelkkä nimi paperissa

[/quote]

Nonni,asia selvä! Yritin googlaa,mutta en löytäny! Eli rahouslaitos kaiken päättää. Kiitän ja kumarran vastauksista :) -Ap

Vierailija
16/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:12"]

Mulla on luottotiedot menny ja oon nyt saikulla niin mietin vaa.. Ja mua mietitytti tossa luottotietojen tarkistuksessa se,että enhän mä sitä lainaa ota vaan veli...

[/quote]

Nimenomaan takaajalla pitää olla tiedot kunnossa ja ne tarkistetaan. Luottotiedotonkin saa lainaa kun takaajalla on tiedot kunnossa, mutta vaikka hakijalla itsellään olisi tiedot kunnossa mutta takaajalla ei, niin lainaa ei heru.

Vierailija
17/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:58"]

Tottakai takaaja tarkistetaan myös. Rahoituslaitoksen käsittelijät tekevät sen. Aika hyödytön takaaja olisit, jos tietosi eivät olisi puhtaat ja töitä ei olisi. Toki kokemukseni perusteella uskon sinun joutuvan ongelmiin, koska veljesi tuskin maksaa säntillisesti laskujaan. T: automyyjä

[/quote]

Mulla on luottotiedot menny ja oon nyt saikulla niin mietin vaa.. Ja mua mietitytti tossa luottotietojen tarkistuksessa se,että enhän mä sitä lainaa ota vaan veli... Oon (ehkä) vähän tyhmä,mut en tosiaa tiiä miten nää menee. Niin meinasin unohtaa,että veljellä on kyllä jemmassa muutamia tonneja ihan sen varalta,jos nyt vaa sattuu jotain. Veljellä on tosi "varma" työpaikka,että en usko et työttömäksi jäis/irtisanottais. Niin sen takaajan tarvii vaan sik,koska veli on autokaupan mielestä vielä nuori,22v,mun ymmärryksen takii.
[/quote]
Siinä tapauksessa et kelpaa takaajaksi. Tuonkin ikäisen kyllä pitäisi jo saada laina - toki vähän rahoituayhtiöstä riippuen.

Vierailija
18/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ehkä vähä huonosti ilmaitsenut asioita,mut siis 22v työssä käyvälle tarttee takaajan autolainaan! Ihmettelen kovasti,koska ollu samassa työpaikassa 18vuotiaasta asti ja tulot on jotai 2000e/kk ennen veroja vaikka opiskelee. Eli tää autokauppa taitaa tyssätä siihen ku mulla on menny luottotiedot... Voihan nenä. Ap

Vierailija
19/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat paskalle provolle. Luottotiedottomalle saikkulaiselle ei 250e/kk oo raha eikä mikään

Vierailija
20/27 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:23"]Oon ehkä vähä huonosti ilmaitsenut asioita,mut siis 22v työssä käyvälle tarttee takaajan autolainaan! Ihmettelen kovasti,koska ollu samassa työpaikassa 18vuotiaasta asti ja tulot on jotai 2000e/kk ennen veroja vaikka opiskelee. Eli tää autokauppa taitaa tyssätä siihen ku mulla on menny luottotiedot... Voihan nenä. Ap
[/quote]

Et kelpaa takaajaksi, sanoohan sen nyt jo järkikin. Olet luottotietosi menettänyt...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi