Sinä joka et lakkoile: ammattisi ja mitä puoluetta äänestit?
Kommentit (60)
Se on nähty, että kokoomus, keskusta saati persut eivät aja tavallisen työssäkäyvän ihmisen etua. Muistakaa se jatkossa! Itse äänestin vihreitä, terveydenhuollon työntekijä olen.
Pitkäaikaistyötön, en ole ikinä äänestänyt enkä kannata mitään puolueita, ainakaan valtapuolueita. Omasta pikku nurkastani katselen maailmaa ja koitan olla mahdollisimman huomaamaton, yrittäen samalla säilyttää horjuvan mielenterveyteni.
It-alan asiantuntijatehtävissä, rkp:tä äänestin
Konttorinjohtaja pankissa. Kokoomuksesta ja keskustasta yleensä löytyy mun ehdokas.
Sh-opiskelija, myyjä. Kokoomus.
Ja miksi kokoomus, vaikka se ei aja "minun" etuja. No, siksi kun äänestettäessä äänestän sitä jolla on fiksuimmat ratkaisut ja realistisin maailmankuva. Äänestettäessä katsotaan omaa napaa pidemmälle ja äänestetää koko yhteiskunnan parhaaksi. Tietty yksilö ei voi absoluuttisesti tietää, onko hänen valintansa paras, aika näyttää.
Fyysikko (ulkosuomalainen), vasemmistoliitto.
Valtiolla ylempi toimihenkilö. Kokoomus.
Yhteyspäällikkö. Kokoomus.
Miksi edes voisin lakkoilla? Onko tulossa joku yleislakko? Käsittääkseni tietyt ammttialat ovat tekemässä mielenilmauksen perjantaina.
Mua koskee leikkauksissa solidaarisuusvero, ensimmäisen sairaslomapäivän palkattomuus, jos työnantaja päättää siihen lähteä ja arkipyhien palkattomuus.
Ylitöistä en ole ikinä saanut penniäkään, olen pyrkinyt pitämään ne vapaana. Ja tähän en edes laske kotona tehtävää työtä, illalla ja viikonloppuna tapahtuvaa sähköpostien hoitamista ja puheluihin vastaamista.
Jos mä yhtäkkiä vaan jäisin pois töistä perjantaina, en mä siitä palkkaa saisi ja olisi kyllä tosi outo tempaus, kun 100 % varmuudella kaikki muut on töissä. Tulis kyllä kiva maine työyhteisössä...
Asiantuntijatyössä, alani ei lakkoile. Osallistuisin, jos olisin töissä vaikka kaupan kassalla tms. duunarihommassa. Vihreitä.