Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ONKO TÄMÄ ENÄÄ NORMAALIA? :O

Vierailija
13.09.2015 |

Eli olen siis nuori (vasta 15v) ja mulla on nyt näitten viimekuukausien aikana tullu ongelma. Olen siis 160cm ja 55kg ja olen alkanut JOKA PÄIVÄ syömään kauheena herkkuja! :( ennen painoin 50kg (vielä pari kuukautta sitten!) Tiedän että nykyinenkään painoni ei ole ylipainon puolella mutta kohta on jos en lopeta tätä!
Siis mulle on tullut joka päivä mielihaluja syödä jotai makeaa.. suklaata,jätkiä ja suklaata menee eniten. Kysymys on siis että miten saisin hillittyä herrkujeni syöntiä vaikka max. 2 kertaa viikossa?
Urheilen eli juoksen (olen puolimaratoonari) joten syön silti suhteellisen monipuolisesti ja terveellisesti.. alkanu oikeesti vituttaa ku paino vaan nousee päivä päivältä..
TÄMÄN KOKENEET AUTTAKAA JA TÄTÄ EI KOKENEETKAAN AUTTAKAA !

Ps. Toivoisin asiallisia vastauksia ja ohjestuksia:)
Kiitti jo etukäteen!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla menkat?

Vierailija
22/34 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:09"]

Kokeile sinkkitabletteja. Hillitsee makeanhimoa. Löytyy luontaistuotekaupasta.

[/quote]ja lisää proteiinia. Proteiinin puute aiheuttaa makean himoa.  Ota huomioon että paino itsessään ei kerro mitään kun kerran urheilet. Lihasmassa painaa. Olet niin´ikään kasvuiässä joten ei huoleen. Seuraavan kasvupyrähdyksen aikana pituuden ja painon suhde taas tasaantuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:14"]Tarkasta saatko tarpeeksi proteiinia, se pitää nälkää. Syö neljän tunnin välein. Kasviksia kuusi kourallista päivässä. Luovu sokerista ja valkoisesta jauhosta. Satsaa ravitsevaan ruokaan. Parissa päivässä pitäisi makeanhimon hellittää
[/quote]

Syön säännöllisesti ja protskuu tulee tarpeeksi ja kasviksia mutta makean himo vaan jyllää.. vähennän sokeria ja valkoista jauhoja nii toivottavasti auttaa:)
-ap

Vierailija
24/34 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:09"]

[/quote]ja lisää proteiinia. Proteiinin puute aiheuttaa makean himoa.  Ota huomioon että paino itsessään ei kerro mitään kun kerran urheilet. Lihasmassa painaa. Olet niin´ikään kasvuiässä joten ei huoleen. Seuraavan kasvupyrähdyksen aikana pituuden ja painon suhde taas tasaantuu. 

[/quote]*syytä huoleen

Vierailija
25/34 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy juttelemassa koulupsykologin kanssa. Mulla alkoi syömishäiriö tuolla tavalla, sitten tuli oksentelu kuvioihin yms. Olen sitä mieltä, että sinun kannattaisi löysätä omia vaatimuksiasi ruokailun ja urheilun suhteen.

Vierailija
26/34 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:09"]

[/quote]

Ahaa mutta mää en enää kasva.. tai ei mun pitäs kasvaa koska menkat Alko jo 3 vuotta sitten joten eikö se niin mee että ku menkat alkaa niin 2 vuotta niin pituuskasvu loppuu.. ja olen äitini pituinen joten en usko :) mutta alan lisäämään proteiinia
-ap

Vierailija
27/34 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:17"]Onko sulla menkat?
[/quote]

No ei itseasiassa:) miksi menkkojen aikana luullaan että ollaan vihaisia ja suklaa himoisia? :D itse en ole.. Olen just hyvä tuulinen menkkojen aikaan
-ap

Vierailija
28/34 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöthän tarpeeksi monipuolisesti? Sun kokoisen ja ikäisen ei vielä tarvi alkaa mitään laihdutusta tmv, mutta vähän voi katsoa, että syöthän kunnon aamupalan (puuroa tai leipää tmv, ei mitään vehnäleipää, vaan esim.ruisleipää+leikkelettä, hedelmää, jotain rahkaa tmv, kts.ettei ole hirmuisasti sokeria jos ottaa valmisviiliä, jugua tmv, niissä voi olla todella hurjia määriä sokeria). Sitten kunnon lounas (jotain proteiinia, kasviksia, hiilaria perunasta, pastasta tai riisistä, kasviksia se 0.5 lautasellista jos vaan mahdollista :) ). Koulun jälkeen välipalaksi esim.hedelmää tai täysjyväviljaa esim.leipää.

Sitten on vielä päivällinen, tavallinen kotiruoka, kunhan muistaa et jotain vihannesta/kasvista sinnekin lautaselle ja iltapala lopuksi samalla terveellisellää kaavalla :D

Herkkupäivä kasvattamaan itsehillintää, esim.kerran viikossa ;)

Kevytlimsat usein lisää makean himoa?

Ja muistathan nukkua riittävästi? Liian vähäinen uni myös lisää herkkuhimoa ja tämä on siis ihan tutkittua tietoa, ei mitään äiti-ihmishöpinää :)

Kolmanneksi: riittävä veden juominen? Paljonko juot tavallista vettä per päivä?

Vierailija
29/34 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso That sugar film.

Vierailija
30/34 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:24"]Syöthän tarpeeksi monipuolisesti? Sun kokoisen ja ikäisen ei vielä tarvi alkaa mitään laihdutusta tmv, mutta vähän voi katsoa, että syöthän kunnon aamupalan (puuroa tai leipää tmv, ei mitään vehnäleipää, vaan esim.ruisleipää+leikkelettä, hedelmää, jotain rahkaa tmv, kts.ettei ole hirmuisasti sokeria jos ottaa valmisviiliä, jugua tmv, niissä voi olla todella hurjia määriä sokeria). Sitten kunnon lounas (jotain proteiinia, kasviksia, hiilaria perunasta, pastasta tai riisistä, kasviksia se 0.5 lautasellista jos vaan mahdollista :) ). Koulun jälkeen välipalaksi esim.hedelmää tai täysjyväviljaa esim.leipää.

Sitten on vielä päivällinen, tavallinen kotiruoka, kunhan muistaa et jotain vihannesta/kasvista sinnekin lautaselle ja iltapala lopuksi samalla terveellisellää kaavalla :D

Herkkupäivä kasvattamaan itsehillintää, esim.kerran viikossa ;)

Kevytlimsat usein lisää makean himoa?

Ja muistathan nukkua riittävästi? Liian vähäinen uni myös lisää herkkuhimoa ja tämä on siis ihan tutkittua tietoa, ei mitään äiti-ihmishöpinää :)

Kolmanneksi: riittävä veden juominen? Paljonko juot tavallista vettä per päivä?
[/quote]

Syön tarpeeksi :) ja en ajatellut mitää laihdutusta vaan että en söisi niin paljon kaikkee paskaa.. ja just itsekkin ajattelin tuota herkkupäivä juttua! :) ja syön aina viisi ateriaa päivässä joten ei syytä huoleen. Viikonloppuisin nukun yleensä ainakin 10 tuntia ja sitte viikolla tulee nukuttua 7-9 tuntia.
Vettä juon päivässä n.1 litran + se mitä tulee maidosta :) veden juonta aijon lisätä.
-ap

Vierailija
31/34 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a. Minunkin tekee mieli herkkuja kun on nälkä mutta hetikun syön ruokaa ei tee mieli enää

Vierailija
32/34 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitpä kuulostaakin hyvältä :D Toki vedenjuontia voi lisätä, yrittää vaikka sitä 2l/pvä.

Kuukautisten aikaan ei muuten ollakaan kiukkuisia vaan usein ennen kuukautisia, kun vuoto alkaa niin kiukku ja suklaanhimo hellittää. Joillakin pms oireena voi olla pelkästään hirmuinen herkkuhimo! Ja se voi vaivata ovulaatioista sinne kun kuukautiset alkaa. Mutta siihenkin on vinkkinä sit syödä terveellisiä herkkuja, monilla myös liikunta auttaa ja se itsehillintä :)

Tsemppiä! :)

Vierailija
33/34 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerinhimo on yleinen ongelma naisilla ja johtuu hormoneista. Itselläni auttaa hedelmät. Kun niitä muistaa syödä joka päivä säännöllisesti niin makeanhimo ei ehdi tulla. Samoin makeat kasvikset, esim keitetyt porkkanat, punajuuri, lanttu. Lakritsinjuurta sisältävät yrttiteet maistuvat vähän makealta, niillä huijaan itseäni iltaisin.

Vierailija
34/34 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli armeijassa pakkomielle syödä iltaisin suklaata luultavasti koska fyysinen aktiivisuus nousi niin paljon arkeen verrattuna. Viikonloppuvapailla en syönyt suklaata lainkaan. Luulen että se on vaan nopeaa energiaa jota alkaa tehdä mieli kun rasittaa itseään fyysisesti paljon.

Kannattaa ennemmin syödä vaikka ruisleipää tai hedelmiä tai lisätä aterioiden määrää kuin mättää suklaata. Ravinteikasta ruokaa niin kroppa käyttää sitä tehokkaammin kuin jotain sokeripommisuklaata. Saattaa olla ettei paino sittenkään kovin nopeasti laske mutta ainakin tulee lihaksia rasvan sijaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän