Mitä virikkeitä isoille koirille 2800m2 aitukseen?
Eli meidän koiralaumalla on reilu 2800m2 aitaus, josta osa nurmea ja osa metsää. Mitähän virikkeitä koirille keksisi sinne lisää? Koirat jämtejä.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Tässä on tapahtunut väärinkäsitys ja joku on esiintynyt ap:na. Olen itse tuo alkuperäinen ap enkä ole tätä ketjua kerennyt seuraamaan. Kaikki yllä olevat viesti joissa lukee "ap" on jonkun toisen kirjoittamia. Jämptejä meillä on siis vain 3 ja ovat todella sopuisaa porukkaa keskenään. Koirat lenkitetään joka päivä, eivät suinkaan ole aitauksessa koko päivää. Kun koirat ovat aitauksessa niin leikkivät paljon keskenään, mutta aina kiinnostaa erilaiset virikevinkit:)
Oikea ap
Ja pakko vielä sanoa, että olen myös itse henkilökohtaisesti sitä mieltä, että koirat tarvitsevat lenkitystä päivittäin vaikka olisi kuinka iso aitaus käytössä. Lenkillä kuitenkin uusia hajuja, tuoksuja yms, niinkuin yllä on jo mainittu.
oikea ap
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on sama tyyli kirjoittaa kuin sillä joka kyseli aiemmin, että riittääkö 100m2 aitaus neljälle metsastyskoiralle... Enkä ole koskaan kuullut jämptiä sanottavan jämtiksi.
Ei ap:lla ole oikeasti yhtäkään koiraa, vaan joku outo fantasia.
En ole tuota ketjua päässyt lukemaan, millä nimellä se pyörii täällä? Aika hassua kysellä riittääkö 100m2 tarha neljälle metsästyskoiralle:) Koiralauma kuitenkin yleensä vaatii paljon tilaa, jotta koirilla on tilaa väistää toisiaan, siihen nähden tuo 100m2 kuulostaa aika pieneltä. Mietin juuri, että olisikohan tuon oudon koirafantasian kirjoittaja ollut tässä ketjussa esiintymässä ap:na?
oikea ap
Sitä on kyllä ollut liikkeellä.. Että jotkut ulkopuoliset esittää muiden ketjuissa ap:na.
t:kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Kimble, pelikortit….
Joo, nämä vois aiheuttaa ell reissun aika nopiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kimble, pelikortit….
Joo, nämä vois aiheuttaa ell reissun aika nopiaan
Ai ihanko totta?
"Mihin hittoon ne enää minun kämäsiä parin kilsan tallusteluja tarvis"
Minusta tämä on väärä ajatus. Kyllä koirille on vaihtelua myös päästä lenkille. Omakin koirani oli paljon pihalla, mutta virkistyi lenkeillä jopa vanhanakin vielä. On väärin sulkea koirat vaan pihaan. Sitä lihaskuntoa ylläpidetään myös lenkeillä ja koirat saavat haistella. Näin itse ajattelen. Tuo sinunkin rotusi on vielä liikunnallinen. Ei ihme jos koirat tylsistyy jos vaan pihassa ovat. Oman koirani kanssa retkeiltiin paljon ja piristi koiraa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on väärä ajatus. Kyllä koirille on vaihtelua myös päästä lenkille. Omakin koirani oli paljon pihalla, mutta virkistyi lenkeillä jopa vanhanakin vielä. On väärin sulkea koirat vaan pihaan. Sitä lihaskuntoa ylläpidetään myös lenkeillä ja koirat saavat haistella. Näin itse ajattelen. Tuo sinunkin rotusi on vielä liikunnallinen. Ei ihme jos koirat tylsistyy jos vaan pihassa ovat. Oman koirani kanssa retkeiltiin paljon ja piristi koiraa paljon.
Luitko juuri laittamiani viimeisimpiä kommentteja? Täällä on siis joku toinen esiintynyt ap:na. Olen itse samaa mieltä että koirat tarvitsevat lenkitystä, oli aitaus miten iso hyvänsä. Nämä meidän 3 jämptiä käy siis päivittäin lenkillä ihan juuri sen takia että uusia hajuja yms.
oikea ap
Tuohon edelliseen kun ihmettelin ettei lenkitetä niin en nähnyt vielä viestiäsi ja olen iloinen, että koirasi pääsevät lenkille. Mukava juttu kuulla tuo. Ihme, että joku leikkii olevansa ap.
Siihen kysymykseesi suosittelen itse jotain palloja ja leluja joiden kanssa leikkiä sekä jotain kaivuu ja tähystyspaikkaa. Ruokaa voi myös piilottaa ja antaa koirien hakea. Omani tykkäsi tästä paljon. Kävin etukäteen piilottamassa ja sitten koira pihalle ja sanoin, että etsi. Siinä se sitten kuono maassa etsi makupaloja. Myös lelun voi piilottaa johonkin ja koira voi hakea sen.
Vierailija kirjoitti:
Ai joo, taisitkin vastata tuolle toiselle kommentoijalle, joka ei käytä koiriaan lenkillä:)
oikea ap
Vierailija kirjoitti:
Tuohon edelliseen kun ihmettelin ettei lenkitetä niin en nähnyt vielä viestiäsi ja olen iloinen, että koirasi pääsevät lenkille. Mukava juttu kuulla tuo. Ihme, että joku leikkii olevansa ap.
Siihen kysymykseesi suosittelen itse jotain palloja ja leluja joiden kanssa leikkiä sekä jotain kaivuu ja tähystyspaikkaa. Ruokaa voi myös piilottaa ja antaa koirien hakea. Omani tykkäsi tästä paljon. Kävin etukäteen piilottamassa ja sitten koira pihalle ja sanoin, että etsi. Siinä se sitten kuono maassa etsi makupaloja. Myös lelun voi piilottaa johonkin ja koira voi hakea sen.
Joo, tajusin sen juuri:) On kyllä ihan ihme juttu että joku on täällä leikkinyt ap:ta! Mutta kivoja virikeideoita, kiitos:)
oikea ap
Laita johonki pari hopeapajua kasvamaan. Kasvaa tosi nopeesti. Niitä ku sit repivät pysyy hampaatkin kunnossa. Tosi, on kokeiltu:D
Todella mukava kuulla, että koiria lenkitetään myös. Lähelläni asuu eräs jonka metsästys koirat pienessä häkissä eivätkä pääse lenkille lainkaan. Ikävää katsoa tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö niitä kuitenkin päivisin kunnon lenkeillä vai ne tarvitsee virikettä, kun eivät pääse sieltä tarhasta yhtikästä mihinkään?
Mihin hittoon ne enää minun kämäsiä parin kilsan tallusteluja tarvis.
Meidän kolmen (metsästyskoiran) lauma laukkaa ympäri aitausta ees taas, melkein koko ajan. Välillä leikkivät keskenään ja sillon mennään lujaa eikä meinata, välillä loikoilevat kuka missäkin pitkin pituuttaan mutta auta armias jos joku kuvittelee kuulevansa jotain, kaikki säntäävät häntä pitkänä tutkimaan ja taas juostaan. Jostain syystä se jännä juttu on aina siellä vastakkaisessa kulmassa, jonne pisin matka 😂
Haukkuvat ja juoksevat jokaisen oravan ja maahisen perässä päivän aikana niin paljon, ettei siinä enää mitään ”lenkkejä” tarvita. Meillä jo aivan aikuiset koirat etteivät mitään pentujakaan mutta silti vaan viitsivät leikkiä ja touhuta. Sisällä käyvät silloin tällöin lepäämässä (pakkasilla lähinnä) mutta kyllä huomaa että näin lämmön lisääntyessä haluavat mielummin loikoilla tuossa ulkona terassilla auringon paisteessa. 😎
Olen vähän itse asiassa kade niiden elämään kun itse vääntää päivästä toiseen sisällä vaan etätöitä..
Meillä kun oli koiria ja asuimme maalla, niin niillä oli 17 hehtaaria tilaa vapaana juoksennella ja mennä. Silti käytiin lenkkeilemässä yhdessä siellä omissa metsissä kuin myös julkisilla paikoilla; maanteillä, hiekkakuopilla ja kaupungillakin sekä harrastettiin koirien kanssa monen moista. Paljon vietettiin aikaa myös yhdessä pihahommissa jne. Onnellisina nuo koirat aina kaikkialle mukaan tulivat, vaikka tilaa oli itsekseenkin olla.
En ymmärrä mitä iloa niistä koirista siellä pihalla haukkumassa on, jos et niiden kanssa lenkkeile, harrasta tai vietä aikaa edes pihalla?
Vierailija kirjoitti:
Todella mukava kuulla, että koiria lenkitetään myös. Lähelläni asuu eräs jonka metsästys koirat pienessä häkissä eivätkä pääse lenkille lainkaan. Ikävää katsoa tuota.
Joo tämä on mielestäni tosi ikävää, että koiria pidetään 24/häkissä. Ja etenkin jos aitaus on pieni:( Itsekin tunnen monia, jotka pitää metsästyskoiria pienissä häkeissä koko ajan. Ja sitten koirat pääsee ainoastaan hirviä jahtaamaan
oikea ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö niitä kuitenkin päivisin kunnon lenkeillä vai ne tarvitsee virikettä, kun eivät pääse sieltä tarhasta yhtikästä mihinkään?
Mihin hittoon ne enää minun kämäsiä parin kilsan tallusteluja tarvis.
Meidän kolmen (metsästyskoiran) lauma laukkaa ympäri aitausta ees taas, melkein koko ajan. Välillä leikkivät keskenään ja sillon mennään lujaa eikä meinata, välillä loikoilevat kuka missäkin pitkin pituuttaan mutta auta armias jos joku kuvittelee kuulevansa jotain, kaikki säntäävät häntä pitkänä tutkimaan ja taas juostaan. Jostain syystä se jännä juttu on aina siellä vastakkaisessa kulmassa, jonne pisin matka 😂
Haukkuvat ja juoksevat jokaisen oravan ja maahisen perässä päivän aikana niin paljon, ettei siinä enää mitään ”lenkkejä” tarvita. Meillä jo aivan aikuiset koirat etteivät mitään pentujakaan mutta silti vaan viitsivät leikkiä ja touhuta. Sisällä käyvät silloin tällöin lepäämässä (pakkasilla lähinnä) mutta kyllä huomaa että näin lämmön lisääntyessä haluavat mielummin loikoilla tuossa ulkona terassilla auringon paisteessa. 😎
Olen vähän itse asiassa kade niiden elämään kun itse vääntää päivästä toiseen sisällä vaan etätöitä..
Meillä kun oli koiria ja asuimme maalla, niin niillä oli 17 hehtaaria tilaa vapaana juoksennella ja mennä. Silti käytiin lenkkeilemässä yhdessä siellä omissa metsissä kuin myös julkisilla paikoilla; maanteillä, hiekkakuopilla ja kaupungillakin sekä harrastettiin koirien kanssa monen moista. Paljon vietettiin aikaa myös yhdessä pihahommissa jne. Onnellisina nuo koirat aina kaikkialle mukaan tulivat, vaikka tilaa oli itsekseenkin olla.
En ymmärrä mitä iloa niistä koirista siellä pihalla haukkumassa on, jos et niiden kanssa lenkkeile, harrasta tai vietä aikaa edes pihalla?
Samaa mieltä! On muuten aika hulppean kokoiset tilat teillä koirilla:)
oikea ap
Jos meillä olisi noin iso piha koiralle, niin siirrettäisiin kunnon sorakasa sinne työmaalta, se pitää sitä 'kukkulaa' tukikohtanaan. Lisäksi joku tekoallas uimiseen, niin se olisi kyllä vedessä koko ajan. Lisäksi mahdollisuus kaivaa kuoppia ja purra pensaista irti oksia...
Vierailija kirjoitti:
Jos meillä olisi noin iso piha koiralle, niin siirrettäisiin kunnon sorakasa sinne työmaalta, se pitää sitä 'kukkulaa' tukikohtanaan. Lisäksi joku tekoallas uimiseen, niin se olisi kyllä vedessä koko ajan. Lisäksi mahdollisuus kaivaa kuoppia ja purra pensaista irti oksia...
Miten tuon tekoaltaan toteuttaisit? Kuinka syvä/leveä? Ja olisiko se syytä esim peittää tai aidata talveksi vai?
Tuohon edelliseen pitää itsekin vastata, että niin omakin koirani oli aina menossa mukana. Viihtyi hyvin autossa ja retkeiltiin sekä reissattiin paljon. Sai ainakin vaihtelua. Sääli käy koiraa pienessä häkissä, vaikka joskus metsälle pääsikin.
Kimble, pelikortit….