Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyynnytkö, kun tv-juontajat ääntävät typerästi "varner mjyysik" tai muuta yhtä hölmöä?

Vierailija
28.03.2022 |

Mitä ajattelee henkilö, joka ääntää yhden sanan suomeksi ja toisen sanan englanniksi?
.
Ja sinä, jonka mielestä maailmassa on suurempiakin ongelmia. Niin on, mutta niistä ei täällä saa keskustella.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistoon

Vierailija
2/9 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ärsyynny. Minusta on kivaa aina, kun ihmiset edes yrittävät ääntää oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äsken juuri kiinnitin huomiota, kun MTV:n juontaja (nettilivessä) sanoi "jessika tsästein" (Jessica Chastain). Onhan tuo käsittämätöntä juontajalta.

Ainakin yksi selostaja/kommentoija äänsi ranskalaisen ampumahiihtäjän, Emelien Jacquelinin, sukunimen 'tsäklin'.

Vähän oli ot, sori.

Vierailija
4/9 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kaikki yrittää lausua Suomeksi? Kuka juntti näitä avauksia oikein tekee? Olisi kiva kuulla sinun omaa ääntämistäsi, veikkaan ettei siinä ole mitään korjattavaa.

Vierailija
5/9 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se ääntäminen aina ole helppoa.

Vierailija
6/9 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun esim. Finnair lausutaan kuin se olisi suomenkielinen sana. Siis kirjain kirjaimelta. Kun kerran on annettu tuollainen nimi - ihan fiksusti - niin kyllä se pitää osata ääntää oikein!

Vierailija
7/9 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää kun esim. Finnair lausutaan kuin se olisi suomenkielinen sana. Siis kirjain kirjaimelta. Kun kerran on annettu tuollainen nimi - ihan fiksusti - niin kyllä se pitää osata ääntää oikein!

Enpä ole koskaan kuullut kenenkään suomalaisen ääntävän muuten kuin miten se kirjoitetaan.

Vierailija
8/9 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan tietävät että se kirjoitetaan meowsic!

Vierailija
9/9 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se oikeastaan minua haittaa, mutta oddlygood-mainoksessa good lausutaan gyyd.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi