Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Dear Fat People
13.09.2015 |
http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-1442026904570.html
Mitä mieltä olette ko. tubettajasta? Itse kyllä olen osittain samaa mieltä hänen kanssaan. Tehkööt ihmiset mitä haluavat, jos kerta on niin ihanaa olla lihava, mutta ärsyttää, että verorahoista kustannetaan lihavien sairauskuluja.
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
No ehkä hankala ymmärtää, mistä tuossa Body Positivity -ilmiössä on kyse, jos siihen ei ole törmännyt. Siis periaatteessa ihan hyvä sanoma, että kaikenlaiset vartalot on kauniita ja itseään ei tarvitse hävetä yms., mutta minä vedän rajan kyllä sairaalloiseen ylipainoon. Se on kirjaimellisesti sairaalloista. Kukaan ei pysy tuollaisessa painossa kauaa terveenä, joten laihdutus pitäisi olla itsestäänselvyys, eikä sellainen asia, joka tapahtuu, jos tapahtuu. Hyvä esimerkki on just tuo Whitney Thore, joka on lykännyt elämäntapamuutosta siihen pisteeseen, että diabetes on oven takana, ja paasannut vain, kuinka on oppinut hyväksymään vartalonsa ja lihavakin voi olla terve. Nyt tuo ylipaino on hänelle käytännössä ammatti, jonka ansiosta on saanut oman TV-sarjan ja paljon julkisuutta. Toivon mukaan terveys on lopulta tärkempää kuin tuo BP-ilmiön keulakuvana oleminen.
On paljon myös todella lihavia Youtube-naamoja ja bloggaajia, joiden yleisö on juuri muut ylipainoiset. Se on sitten sellaista molemminpuolista kehumista ja ihailua, jossa laihdutus on suurinpiirtein kirosana. Paino ei näytä muuttuvan yhtään vuodesta toiseen, ainakaan alaspäin, mutta elämä on niiiin ihanaa ja täydellistä. Fanit sitten suhtautuu heihin roolimalleina ja laihdutus on tuskin heilläkään ensimmäisenä mielessä. Ihmiset nyt luo itselleen identiteetin ihan mistä vaan, jos löytää samanhenkistä seuraa, ja netistähän löytää aina. Ylipainoisuus ei pitäisi olla kenenkään identiteetti.