Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Dear Fat People

Vierailija
13.09.2015 |

http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-1442026904570.html

Mitä mieltä olette ko. tubettajasta? Itse kyllä olen osittain samaa mieltä hänen kanssaan. Tehkööt ihmiset mitä haluavat, jos kerta on niin ihanaa olla lihava, mutta ärsyttää, että verorahoista kustannetaan lihavien sairauskuluja.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikseen tietenkin ovat he, jotka oikeasti lihovat jonkin sairauden takia (ja heitä on vain pieni osa). Ap

Vierailija
2/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut katsoa videota paria minuuttia pidempään. Kyseinen nainen tuntui enemmän vain pomppivat aiheesta toiseen ja heiluvan teatraalisesti kuin keskittyvän kunnolla mihinkään oikeaan asiaan. Pidin myös hyvin lapsellisena sitä alun uhoamista, että aiotteko läskit ajaa mua takaa tämän videon takia. Kuka aikuinen tuollaista sanoo, jos haluaa tulla otetuksi vakavasti? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä tuon kanssa about kaikesta. Rasittava nainen silti.

Vierailija
4/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:37"]

En jaksanut katsoa videota paria minuuttia pidempään. Kyseinen nainen tuntui enemmän vain pomppivat aiheesta toiseen ja heiluvan teatraalisesti kuin keskittyvän kunnolla mihinkään oikeaan asiaan. Pidin myös hyvin lapsellisena sitä alun uhoamista, että aiotteko läskit ajaa mua takaa tämän videon takia. Kuka aikuinen tuollaista sanoo, jos haluaa tulla otetuksi vakavasti? :D

[/quote]

Itseänikin häiritsi se hyppivyys ja äänimaailmakin oli häiritsevä, kun välillä kuului musiikki ja välillä ei :D Ja katsoin koko videon ja hyppyjä tuli vielä pahemmin, välillä oli hankaluuksia saada punaisesta langasta kiinni. Mutta toisaalta nuoret eivät jaksa seurata suht monotonista videota, joten heitä nuo asiat tuskin haittaa. Ap

Vierailija
5/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouseeko tolla hissi ihan ylös asti?
Kiitos päivän nauruista, tätä tarvitsin :)

Vierailija
6/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee sille huippuärsyttävälle marttyytilinjastolle "Tarjoilen ruudulle ilkeimmät ajatukseni totuutena ja sitten otan otsaani tappurakruunun, kun näitä asioita ei saa sanoa ääneen". Tuo on vain ilkeää, ei muuta. Ja mikä pahinta: tuosta ei ole edes hyötyä. Tuollainen solvaaminen edistää ainoastaan sitä, että ylipainoiset välttelevät uimahalleja ja kuntosaleja, tunnesyövät itseinhossaan ja todennäköisesti sortuvat pikadieetteihin, jotka pilaavat terveyden ja tuovat kilot aikanaan tuplaten takaisin. 

Vierailija
7/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä Jenna Marbles -kopio, mutta puhui kyllä ihan asiaa. Sairaalloinen ylipaino ei ole tervettä, normaalia saati sitten joku ylpeyden aihe. Jos ruoka on tärkeämpää kuin oma terveys, niin sulla on ongelma, eikä se oman läskin rakastaminen asiaa auta.

Vierailija
8/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuolla ei varmaan ollut mitään tarkoitusta saada asiaa perille kypsästi ja tulla otetuksi vakavasti. Tuo oli vain omien ikävien ajatusten floodaamista videolle, kun tekee vähän mieli päteä ja avautua. Tuollaista saa kuulla baareissa siinä vaiheessa, kun alkaa se maailmanparantaminen ja omien mielipiteiden julistaminen epsövsti takellellen.

Vierailija
9/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:14"]

http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-1442026904570.html

Mitä mieltä olette ko. tubettajasta? Itse kyllä olen osittain samaa mieltä hänen kanssaan. Tehkööt ihmiset mitä haluavat, jos kerta on niin ihanaa olla lihava, mutta ärsyttää, että verorahoista kustannetaan lihavien sairauskuluja.

[/quote]

Jos lähdetään valikoimaan ketä verorahoilla hoidetaan, aika pieni porukka jää hoidettavaksi. Urheiluvammat ja sukupuolitauditkin ovat itse hankittuja. Entä abortti? Se on oma valinta, joten ei sitäkään sitten pitäisi maksaa verorahoilla. Tai yksipuoliset dieetit tai turhan rajut laihdutuskuurit, joiden takia joutuu sairaalaan, eivät nekään sitten kuulu verorahojen piiriin. (Aborttiin ja sukupuolitauteihin ei nyt tarvitse vetää raiskauksia mukaan. Ovat eri asia.)

Vierailija
10/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:52"]Ärsyttävä Jenna Marbles -kopio, mutta puhui kyllä ihan asiaa. Sairaalloinen ylipaino ei ole tervettä, normaalia saati sitten joku ylpeyden aihe. Jos ruoka on tärkeämpää kuin oma terveys, niin sulla on ongelma, eikä se oman läskin rakastaminen asiaa auta.
[/quote]

Joo, no enpä mä tunne ketään sairaalloisen ylipainoista, joka pitäisi ylipainoaan ylpeilyn aiheena tai olisi lihava siksi, kun on vaan niin kivaa olla läski.

Vierailija
11/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa teennäinen Jenna Marbles wanna-be.

Vierailija
12/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa. Aika paljon dislikejä. Hauskaa, kun joskus aiemmin joku bodarimies teki vastaavan videon (tosin vakavammin, tää naikkonenhan heitti aika paljon "nasevaa" läppää) niin siitä kyllä tykättiin. Vaikka haukkui läskit ihan maanrakoon...

tässä siis sen miehen jaapaus.

Vierailija
13/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:37"]

[/quote]

Tuolla ei varmaan ollut mitään tarkoitusta saada asiaa perille kypsästi ja tulla otetuksi vakavasti. Tuo oli vain omien ikävien ajatusten floodaamista videolle, kun tekee vähän mieli päteä ja avautua. Tuollaista saa kuulla baareissa siinä vaiheessa, kun alkaa se maailmanparantaminen ja omien mielipiteiden julistaminen epsövsti takellellen.
[/quote]

Mä taidan olla liian vanha käsittämään tuollaista tyylisuuntausta, että esiintymällä tahallaan kuin typerys, pilataan se hyväkin pointti lausuntojensa takana. Ylipaino on kasvava ongelma ja siitä kyllä sietäisi keskustellakin, siis ihan oikeasti ja tosissaan ja rakentavassa hengessä. Tämä tyyppi nyt haluaa pilata asian käsittelyn heti alkuunsa antamalla ymmärtää, että mä oon vaan dorka suunsoittaja eikä mun sanomisiin tartte suhtautua kuten oikeisiin ongelmiin tässä maailmassa. Eihän tämä nyt ainakaan edesauta mitenkään ylipainon vaikutuksista keskustelua ja mahdollisten ratkaisujen löytämistä.

Vierailija
14/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:52"]Ärsyttävä Jenna Marbles -kopio, mutta puhui kyllä ihan asiaa. Sairaalloinen ylipaino ei ole tervettä, normaalia saati sitten joku ylpeyden aihe. Jos ruoka on tärkeämpää kuin oma terveys, niin sulla on ongelma, eikä se oman läskin rakastaminen asiaa auta. [/quote] Joo, no enpä mä tunne ketään sairaalloisen ylipainoista, joka pitäisi ylipainoaan ylpeilyn aiheena tai olisi lihava siksi, kun on vaan niin kivaa olla läski.

[/quote]

Viittasin tuolla siihen Body Positivity -ilmiöön, josta kyseisessä videossakin puhuttiin. Tulee hyvin esille esim. sarjassa My Big Fat Fabulous Life. Siis onhan se ihan hyvä, että nauttii elämästään läskeistä huolimatta, eikä häpeile mennä jonnekin jumppaan, mutta moni tuntuu ottavan sen "lupana" pysyä lihavana. Siis opetellaan rakastamaan sitä sairaalloisen ylipainoista vartaloa, eikä sitten haluta edes laihduttaa aktiivisesti, koska "rakastan itseäni tällaisena", vaikka todellisuudessa kyse on vain laskuudesta ja mukavuudenhalusta. Ei ehkä niin yleistä Suomessa, mutta Amerikassa tuo alkaa todellakin olla haitallinen ilmiö, vaikka sitä hyvänä kampanjoidaankin. Muka se oman vartalon rakastaminen johtaa todennäköisemmin laihtumiseen, kuin se että niitä läskejään häpeilee, mutta käytännössä niin ei näytä tapahtuvan. Nämä positiiviset sairaalloisen ylipainoiset pysyy sairaalloisen ylipainoisena vuodesta toiseen, joten selvästi se laihdutuksen priorisoimatta jättäminen ei edesauta laihtumista yhtään, päinvastoin.

Voin rehellisesti sanoa, etten ole koskaan kommentoinut kenenkään painoa, enkä ajattele mitään negatiivista lihavista ihmisistä joihin törmään liikuntaharrastuksissa. Hehän tekevät terveytensä eteen jotain, joten heillä ei ole mielestäni mitään hävettävää. En siis oikein ymmärrä tuota, ettei muka uskalleta mennä jumppaan, kun hävettää tms. Sitten kuitenkin uskalletaan mennä ostamaan sipsiä kaupasta? Jos häpeää tuntee, niin eikö se ole parempi tuntea siellä salilla kuin sipsihyllyn edessä?

Vierailija
15/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Upea lihava elämäni -tyyppihän yrittää laihduttaa. Siitä hyvä idea ohjelmassa, että elämästä voi nauttia minkä kokoisena hyvänsä ja silti samalla mennä kohti terveempää ja pienempää kokoa. Elämän ei tarvitse olla katkolla kiloista huolimatta.

t. Elämä katkolla lihava ja masentunut

Vierailija
16/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut häpeän ja ahdistuksen tunteiden yhtään auttaneen laihduttamistani.

Vierailija
17/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

YOURREEE FAAATTTT!!! Y'ALL ARESO FICKINBBGFF FAATTTT

Vierailija
18/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jooh, ei oikein toimi tuo heiluminen ja hölöttäminen, kun ei selvästikkään edes itseään kiinnosta ollenkaan aihe mistä selittää. Kunhan vaan hölisee jotain.

Vierailija
19/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö tästä nyt sitten provosoitua niin paljon että vastaisi aloittajalle? Näääää.... en taida viitsiä. Läskiprovoilu on niin eilistä.

Vierailija
20/41 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava ja minulla on mainostoimisto. Sen lisäksi teen taidetta.

Kerro minulle AP missä kohtaa minun ylipaino on muiden maksettava?