Myin asuntoni ja valmistaudun muuttamaan ulkomaille
Suomen tulevaisuus näyttää oikeasti ihan helv synkältä, kun nykyiseen hallituksen kokoonpanoonkaan ei näytä olevan muutosta luvassa. Mielummin elämästä nauttiva kuin tämän maailman onnellisimman kansan jäsen.
Kommentit (53)
Itse olen muuttamaassa takaisin Suomeen. Ei se ulkomailla asuminenkaan aina niin auvoista ole.
Ei ulkomailla kannata lähteä etkä sinä siellä pärjäisi kuitenkaan. Siellä ei ole helposti saatavilla olevaa terveydenhuoltoa tai sosiaalitukia. Nopeasti puilla paljailla ja kodittomana kadulla. Nälänhädät, metsäpalot ja hurrikaanit ovat arkipäivää. Töitä tehdään todella pitkiä päiviä, ei ole kesälomia ja potkut voi saada ihan milloin vain eikä ole turvaa. Ulkona ei voi lapset liikkua vapaasti ja aseelliset ryöstöt ja muut turvallisuuteen liittyvät ongelmat ovat jatkuvasti läsnä ulkomaan arjessa. Ei elämä siellä ole helpompaa, päinvastoin!
Vierailija kirjoitti:
Onnea. Suomi on uppoava laiva korruptoituneen politiikan ja läpimädän virkamieskoneiston takia. Ehkä se aurinko joskus paistaisi tännekkin?
Suosittelen todella ulkomaille muuttoa niin näet millaista on kun on oikeasti korruptoitunutta politiikkaa ja läpimätä virkamieskoneisto.
t: 30 vuotta ulkomailla, viidessä eri maassa asunut
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkomailla kannata lähteä etkä sinä siellä pärjäisi kuitenkaan. Siellä ei ole helposti saatavilla olevaa terveydenhuoltoa tai sosiaalitukia. Nopeasti puilla paljailla ja kodittomana kadulla. Nälänhädät, metsäpalot ja hurrikaanit ovat arkipäivää. Töitä tehdään todella pitkiä päiviä, ei ole kesälomia ja potkut voi saada ihan milloin vain eikä ole turvaa. Ulkona ei voi lapset liikkua vapaasti ja aseelliset ryöstöt ja muut turvallisuuteen liittyvät ongelmat ovat jatkuvasti läsnä ulkomaan arjessa. Ei elämä siellä ole helpompaa, päinvastoin!
Hauska kirjoitus. Voi noita ulkomaita, mitään turvaa ei ole missään:)
terkut Alpeilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kovasti miksi ihmiset haluvat muuttaa tällä hetkellä Espanjaan. Globaali ruokakriisi tulee vaikuttamaan todella pahasti Pohjois-Afrikan maihin, koska vehnä on elinehto näiden maiden kansalaisille, ja siksi noilla alueilla tullaan vielä näkemään lähitulevaisuudessa levottomuuksia, samalla tavalla kuin Arabikevään aikana, jolloin myös ruoan hintakriisi oli yhtenä syynä, ja levottomuudet taas tulevat aiheuttamaan pakolaisuutta Etelä-Eurooppaan, kuten juurikin Espanjaan. Jos siis Espanjaan aivan ehdottomasti haluatte muuttaa, niin älkää nyt ainakaan sinne Gibraltarinsalmen lähistölle asettuko asumaan.
Turha faktoja on muutenkaan yrittää kertoa kansalle, jonka mielestä shortsien päivittäinen käyttö, puolet halvempi pizza ja olut on avain onneen.
Briteille?
Huvittavaa, että sinäkin huudat avuksi brittejä.
Ajatelkaa nyt, kun meillä on tämä Ukrainan sota käynnissä, niin ykskaks koko EU huutaa brittejä apuun.
Kun puhutaan energiasta, niin ei muuta kun taas huudetaan brittejä apuun.
Britit ovat nyt niin tärkeitä ja rakastettuja ja välttämättömiä EUlle, että on tullut selväksi EUn vahvasti nojaavan britteihin kaikessa.
Mutta miten tämä on mahdollista, kun brexitiä ennen ja sen aikana koko ajan jankutettiin, miten koko saarivaltio tuhoutuu ilman EUta???
Jep, niin teille valehdltiin ja niin teitä vietiin propagandalla kuin pässejä narussa.
Terkkuja briteistä, täällä elintaso laskee kuin lehmän häntä. Kukaan ei nojaa näihin tai huuda brittejä apuun.
https://www.independent.co.uk/news/business/news/uk-living-standards-uk…
Samat suunnitelmat! Jos asunto ei mene kaupaksi pistetään vuokralle. Asunto meillä ollutkin jo välimerellä useamman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen muuttamaassa takaisin Suomeen. Ei se ulkomailla asuminenkaan aina niin auvoista ole.
Mä olen asunut jo vuosikausia. Aina voittaa Suomen ilmapiirin ja sään mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea. Suomi on uppoava laiva korruptoituneen politiikan ja läpimädän virkamieskoneiston takia. Ehkä se aurinko joskus paistaisi tännekkin?
Suosittelen todella ulkomaille muuttoa niin näet millaista on kun on oikeasti korruptoitunutta politiikkaa ja läpimätä virkamieskoneisto.
t: 30 vuotta ulkomailla, viidessä eri maassa asunut
Olen asunut useammassa maassa kuin sinä. Korruptiota ei ole ollut yhtään sen enempää kuin Suomessakaan. Olen toki tajunnut ulkomailla asuessa että väite ettei Suomessa ole korruptiota on hupipuhetta. Juuri eilen luin lehdestä että Alkokin on kovistellut tavan kansalaisia ja vieläpä kusettanut. Sehän on vaan jäävuoren huippu kun mietitään kaikkia saunamiitinkejä ja muita hyvä veli-istuntoja joissa Suomen maata, yrityksiä ja virastoja asioineen ja päätöksineen on hoidettu. Suomessahan uhkaillaan myös sillä että jos et suostu siihen ja tähän niin saat potkut. Ja työpaikkakiusaaminen taitaa siellä tosiaan olla ihan yhtä normaalia kuin koulukiusaaminen
Minä olen harkinnut vakavasti luopuvani omaisuudestani ja liittyväni erääseen uskonnolliseen yhteisöön.
Samat pohdinnat, tosin olleet jo lähes 10 vuotta. Suomessa on riittänyt jokseenkin tyydyttäviä työtehtäviä, mutta ulkomailla kollegojen urakehitys 9/10 tapauksessa paljon parempaa ( ylennykset ja palkankorotukset 1-2 vuoden välein, Suomessa palkka jumissa tämän ajan), palkat 10-50% suuremmat, verot 10-30% pienemmät ja paremmat työtehtävät ( esim. edistynemmät teknologiat käytössä vaikka koneoppimisen alueella ) tällä ajanjaksolla havainnoituna. Lontoo ollut brexittiin asti ykköskohde, koska siellä enemmän rahoitusta teknologiafirmoille kuin euromaissa yhteensä. Nyt ongelma mihin muuttaisi, kun asia alkaa olla kasvavassa määrin ajankohtainen. Minne olette muuttaneet - jakakaa kokemuksia parhaista kohteista erityisesti teknologia-alalla ( julkipilvi, digipalvelut, yritys-IT, ... )?
Kertokaa nyt hyvät ihmiset mihin ulkomaahan muutatte!
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt hyvät ihmiset mihin ulkomaahan muutatte!
Mä luulen et aika tasoihin jakaantuu Mikä-mikämaan, Ihmemaan, Narnian ja Keski-maan välillä.
Olen tekemässä samoin. Talo myynnissä ja työpaikka haussa Sveitsistä näin alkuun. Tarkotus olisi hieman matkustella ja katsella muitakin maita mm. Uusi-Seelanti, mutta eihän sitä tiedä vaikka Alppimaisemat veisivät sydämen.