Onko sairaanhoitaja duunari?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:54"]Koulutukseltaan "akateeminen", mutta henkisesti duunarimarttyyri. [/quote] Sairaanhoitajat eivät ole akateemisia.
[/quote]
Tämäpä jännittävää. Saatat olla oikeassakin. Olen vain kuvitellut, että täysin samassa kampuksessa opiskelevat sisar-hento-valkoiset olisivat akateemisia siinä missä pertti-perus-insinööritkin.
[/quote]
Pertti-perusinsinöörikään ei ole akateeminen. Kuten ei taina-tradenomikaan. Sen sijaan Doris-diplomi-insinööri on akateeminen.
[/quote]
Sanoo yliopistolainen? Sori, me perusinsinööritkin kuulutaan Akavaan.
Kyllä, kuten myös minä. T. Opettaja
Koen olevani duunari. Työtähän mä teen.
Terveisin sh
Miten tämäkin on näin vaikeaa? Korkeakoulutettu on akateeminen. Muuten on olemassa duunareita ja ei-duunareita. Ja sitten on omistajat. Enempää en kerro.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:54"]Ei, koska kyseessä on akateeminen tutkinto.
[/quote]
Mistä näitä idiootteja tulee? :D
Ihmeellistä oman työn aliarviointia täällä. Minä olen sairaanhoitaja ja työni vaatii korkeatasoista hoitotyön asiantuntijuutta. Se on erittäin haastavaa. Fyysinen puoli rajoittuu siihen, että olen paljon jalkojeni päällä. Olen myös omassa vuorossani osaston lääke- ja elvytysvastaava sekä koordinoin osaston potilaspaikkoja. Minulla on myös kaksi akateemista loppututkintoa, enkä niiden töitä tehdessä ole koskaan joutunut ottamaan samanlaista vastuuta ja sietämään niin paljon painetta kuin sairaanhoitajan työssä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:23"]
Ihmeellistä oman työn aliarviointia täällä. Minä olen sairaanhoitaja ja työni vaatii korkeatasoista hoitotyön asiantuntijuutta. Se on erittäin haastavaa. Fyysinen puoli rajoittuu siihen, että olen paljon jalkojeni päällä. Olen myös omassa vuorossani osaston lääke- ja elvytysvastaava sekä koordinoin osaston potilaspaikkoja. Minulla on myös kaksi akateemista loppututkintoa, enkä niiden töitä tehdessä ole koskaan joutunut ottamaan samanlaista vastuuta ja sietämään niin paljon painetta kuin sairaanhoitajan työssä.
[/quote]
Lisään vielä, että sairaanhoitajan työ on asiantuntijatason työtä, hoitotyön asiantuntijuutta. Se ei ole paijailua taio kädestä pitämistä tai epäammatillista hoivaa, vaan Suomessa korkealaatuista hoitotyötä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:54"]Koulutukseltaan "akateeminen", mutta henkisesti duunarimarttyyri.
[/quote]
No ei ole akateeminen. Akateemisesti koulutetut valmistuu yliopistoista ja esim teknillisestä korkeakoulusta. No päivän parhaat naurut sai. Onko mielestäsi myös esim hammashoitaja akateeminen? Niinpä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:03"]Ainakin meidän työpaikalla sh:t ovat eliittiä. Halusivat jopa oman kahvihuoneen, kun meidän muiden seura ei ilmeisesti kelvannut. T: lähäri
[/quote]
Älä provoa. Missä muka hoitohenkilöstöllä on eri kahvihuoneita ? Meillä ainakin lääkäreistä lähtien istutaan samassa huoneessa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:54"]
Kyllä minä olen itseäni pitänyt ihan perusduunarina. Ei varmaan tavallisempaa työtä (naisella) ole, kuin sairaanhoitajan hommat. Eikä vaadi erityistä älyä eikä pitkää koulutusta, palkkauskin kertoo ettei ole kyse mistään asiantuntijatason hommista.
Ylioistosairaalan sh, päivystysalue ja tehohoito
[/quote]
Tämän on pakko olla joku provo. Olet töissä tehohoidossa ja se ei vaadi mielestäi erityisasiantuntijuutta? Teillähän on valtava vastuu ja suuret vapaudet hoitaessanne erittäin kriittisesti sairaita ihmisiä, saatte esim. itse määritellä monien lääkkeiden antomäärän- ja nopeuden ohi lääkärin.
Tänä päivänä on aika paljon alaa vaihtaneita, meidänkin osastolla hoitaja joka on aiemmin ollut tutkijana ja on maisteri. Sulautuu kyllä joukkoon hyvin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:54"]Koulutukseltaan "akateeminen", mutta henkisesti duunarimarttyyri.
Sairaanhoitajat eivät ole akateemisia.
Kai ne nyt voivat olla, ei ehkä sen koulutuksen kautta...
Ei pitäisi olla vaikea ymmärtää: jos on opiskellut yliopistossa, on akateeminen. Jos on opiskellut AMK:ssa tai alemmassa, ei ole akateeminen.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:55"]
Sairaanhoitajat eivät ole akateemisia.
Tämäpä jännittävää. Saatat olla oikeassakin. Olen vain kuvitellut, että täysin samassa kampuksessa opiskelevat sisar-hento-valkoiset olisivat akateemisia siinä missä pertti-perus-insinööritkin.
AMK-insinöörit eivät tosiaan ole akateemisia, enkä tavallaan pidä dippojakaan akateemisina.
Vaikka nyt itsekin noihin Tekniikan Akateemisiin kuulun.
Mieluummin identifioidun Aivoduunariksi ja aivan ensisijaisesti Saatananpalvojaksi. 666, Iä Iä, mitä näitä nyt on.
Osa amk-tutkinnon suorittaineista (sairaanhoitaja myös) täydentää opintojaan yliopistossa ja sen jälkeen ovat akateemisia. Sitä ennen perusduunareita. Et välttämättä voi tietää mitä kaikkia lisäkoulutuksia sinua hoitava sairaanhoitaja on käynyt tai ollut käymättä. Matto on kirjava.
Varsinkin röntgenhoitajaksi kouluttautuu myös ennestään akateemisen tutkinnon omaavia ja jatkokoulutusvaihtoehdot myös on. Asia ei ole yksiselitteinen.
Norjassa sairaanhoitajan tutkinto on saman tasoinen kuin Suomessa (3v kun Suomessa 3,5v) mutta se on yliopiston alla ja luetaan akateemiseksi koulutukseksi. Lääkäreiden kanssa samassa tiedekunnassa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:03"]Ainakin meidän työpaikalla sh:t ovat eliittiä. Halusivat jopa oman kahvihuoneen, kun meidän muiden seura ei ilmeisesti kelvannut. T: lähäri
[/quote]
Sun työpaikka kuulostaa hirvittävältä. Meillä kaikki kahvittelevat ja syövät samassa tilassa ja samassa pöydässä. Niin lähihoitajat, sairaanhoitajat, perushoitajat, harjoittelijat kuin laitoshuoltajatkin. Hommat hoidetaan yhteistyössä. Vastuualueet ehkä hieman erit mutta kaikilla tavoite sama: siisti ja toimiva osasto jossa potilaat voi hyvin. Suosittelen sulle työpaikan vaihtoa ihan oman työhyvinvointisi vuoksi.