Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sairaanhoitaja duunari?

Vierailija
13.09.2015 |

Otsikossa kysymys

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:54"]Koulutukseltaan "akateeminen", mutta henkisesti duunarimarttyyri. [/quote] Sairaanhoitajat eivät ole akateemisia.

[/quote]

Tämäpä jännittävää. Saatat olla oikeassakin. Olen vain kuvitellut, että täysin samassa kampuksessa opiskelevat sisar-hento-valkoiset olisivat akateemisia siinä missä pertti-perus-insinööritkin.

[/quote]

Pertti-perusinsinöörikään ei ole akateeminen. Kuten ei taina-tradenomikaan. Sen sijaan Doris-diplomi-insinööri on akateeminen.

[/quote]

Sanoo yliopistolainen? Sori, me perusinsinööritkin kuulutaan Akavaan.
[/quote]
No ei se tarkoita että on akateeminen. Se akateemisuus tulee siitä mikä tutkinto on eli yliopisto ja teknillinen korkeakoulu kauppakorkeakoulu hanken....

Vierailija
2/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:23"]Ihmeellistä oman työn aliarviointia täällä. Minä olen sairaanhoitaja ja työni vaatii korkeatasoista hoitotyön asiantuntijuutta. Se on erittäin haastavaa. Fyysinen puoli rajoittuu siihen, että olen paljon jalkojeni päällä. Olen myös omassa vuorossani osaston lääke- ja elvytysvastaava sekä koordinoin osaston potilaspaikkoja. Minulla on myös kaksi akateemista loppututkintoa, enkä niiden töitä tehdessä ole koskaan joutunut ottamaan samanlaista vastuuta ja sietämään niin paljon painetta kuin sairaanhoitajan työssä.
[/quote]
Jos ylin tutkintosi on amk-tasoa voin kertoa sinulle että et ole akateeminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se työ määrittää enemmän, eli on duunari, vaikka koulutus meneekin yli tavan duunarista.

T: Mies

Vierailija
4/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:54"]

Kyllä minä olen itseäni pitänyt ihan perusduunarina. Ei varmaan tavallisempaa työtä (naisella) ole, kuin sairaanhoitajan hommat. Eikä vaadi erityistä älyä eikä pitkää koulutusta, palkkauskin kertoo ettei ole kyse mistään asiantuntijatason hommista.

Ylioistosairaalan sh, päivystysalue ja tehohoito

[/quote]

Tämän on pakko olla joku provo. Olet töissä tehohoidossa ja se ei vaadi mielestäi erityisasiantuntijuutta? Teillähän on valtava vastuu ja suuret vapaudet hoitaessanne erittäin kriittisesti sairaita ihmisiä, saatte esim. itse määritellä monien lääkkeiden antomäärän- ja nopeuden ohi lääkärin.

[/quote]

No entäpä sähkömies? Jos vetelee johdot miten sattuu, niin siinäkin voi lähteä henki.

Vierailija
5/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:32"]

Mielestäni se työ määrittää enemmän, eli on duunari, vaikka koulutus meneekin yli tavan duunarista.

[/quote]

Sairaanhoitaja vastaa osastolla verensokereiden mittauksesta, insuliinin piikittämisestä (arvioi tarpeen itse), tablettilääkkeistä, suonensisäisistä antibiooteista, nestebalanssien laskemisesta ja potilaiden suonensisäisestä nesteytyksestä, kanyylien ja tutkimuskanyylien laittamisesta suoneen, keskuslaskimokanyylin hoitamisesta ja poistamisesta, verensiirroista, elvytyksen aloittamisesta ja sen toteuttamisesta yhdessä anestesialääkärin kanssa, potilaan tarkkailemisesta (vitaalit, sydänfilmi), jne.

Kyse ei ole mistään duunarista. Näitä töitä ei voi tehdä kukaan muu kuin kyseisen koulutuksen saanut henkilö.

Vierailija
6/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:54"]Koulutukseltaan "akateeminen", mutta henkisesti duunarimarttyyri. [/quote] Sairaanhoitajat eivät ole akateemisia.

[/quote]

Tämäpä jännittävää. Saatat olla oikeassakin. Olen vain kuvitellut, että täysin samassa kampuksessa opiskelevat sisar-hento-valkoiset olisivat akateemisia siinä missä pertti-perus-insinööritkin.

[/quote]

Pertti-perusinsinöörikään ei ole akateeminen. Kuten ei taina-tradenomikaan. Sen sijaan Doris-diplomi-insinööri on akateeminen.

[/quote]

[/quote]
No ei se tarkoita että on akateeminen. Se akateemisuus tulee siitä mikä tutkinto on eli yliopisto ja teknillinen korkeakoulu kauppakorkeakoulu hanken....
[/quote][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
[/quote]
Niinpä, lentoemännätkin kai Akavalaisia, Finskin korkeanpaikan koulunkäyneitä?

Vierailija
7/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:32"]

[/quote]

Sairaanhoitaja vastaa osastolla verensokereiden mittauksesta, insuliinin piikittämisestä (arvioi tarpeen itse), tablettilääkkeistä, suonensisäisistä antibiooteista, nestebalanssien laskemisesta ja potilaiden suonensisäisestä nesteytyksestä, kanyylien ja tutkimuskanyylien laittamisesta suoneen, keskuslaskimokanyylin hoitamisesta ja poistamisesta, verensiirroista, elvytyksen aloittamisesta ja sen toteuttamisesta yhdessä anestesialääkärin kanssa, potilaan tarkkailemisesta (vitaalit, sydänfilmi), jne.

Kyse ei ole mistään duunarista. Näitä töitä ei voi tehdä kukaan muu kuin kyseisen koulutuksen saanut henkilö.

[/quote]

Ei sitten, mutta mielestäni on duunari.

Vierailija
8/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, kuten kaikki palkkatyöllään elävät. Tyhmät duunarit luulevat kuuluvansa pääomatuloillaan eläviin. 

Vierailija
9/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei sano vaan tradenomi. Akatemia on alansa ylin oppilaitos (korkeakoulu tai yliopisto). En esim voisi nyt tradenomina väitellä kauppatieteiden tohtoriksi vaan ensiksi mun olisi mentävä opiskelemaan kauppakorkeakouluun. 

Olen itse oiskellut tradenomiksi tämän koulu-uudistuksen aikaan ja muistan hyvin, miten Akava mietti, hyväksyykö jäseniksi myös ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneet vai ei. Ay-liikkeeseen kuuluminen ei siis tarkoita muuta asiaa miksikään. 

Vierailija
10/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseltaan "akateeminen", mutta henkisesti duunarimarttyyri.

Vierailija
11/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen itseäni pitänyt ihan perusduunarina. Ei varmaan tavallisempaa työtä (naisella) ole, kuin sairaanhoitajan hommat. Eikä vaadi erityistä älyä eikä pitkää koulutusta, palkkauskin kertoo ettei ole kyse mistään asiantuntijatason hommista.

Ylioistosairaalan sh, päivystysalue ja tehohoito

Vierailija
12/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska kyseessä on akateeminen tutkinto.

Vierailija
13/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:54"]Koulutukseltaan "akateeminen", mutta henkisesti duunarimarttyyri.
[/quote]

Sairaanhoitajat eivät ole akateemisia.

Vierailija
14/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ihmeellinen kysymys.

Olen opettaja ja työntekijä eli duunari minäkin olen.

Vierailija
15/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
16/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni perusduunarina. Fyysinen työ ja paska palkka. T. sairaanhoitaja

Vierailija
17/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän työpaikalla sh:t ovat eliittiä. Halusivat jopa oman kahvihuoneen, kun meidän muiden seura ei ilmeisesti kelvannut. T: lähäri

Vierailija
18/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vierailija
19/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:54"]Ei, koska kyseessä on akateeminen tutkinto.
[/quote]
Hahahaha. Ei, kyseessä ei ole akateeminen tutkinto.

Mutta joo, olen itse oikeasti akateeminen, ja miellän itsenikin duunariksi tavallaan. Ammattini on melko käytännönläheinen.

Vierailija
20/38 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Me kaikki olemme duunareita, Tai jos halutaan tämä sosilaidemkoraattinen vastakkainasettelu tyyliin 70-luku. Duunari, pomo ja yrittäjä, se pahin, hohhoijjaa... Minuta KAIKKI työtätekevät ovat duunareita. Minä ole duunari, ihan vaan puutarhatyöntekijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi