Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koiran lopetus maksoi päälle 150 euroa

Vierailija
13.09.2015 |

Eikö tuo ole aika korkea hinta lopetuksesta? n. viikko sitten koira lopetettiin, eikä ole edes iso

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koirani lopetettiin viime jouluna,Eläinlääkäri tuli kotiin ja sain pitää koiraa sylissäni koko ajan.Eläinlääkäri otti 100 €..Pyhien vuoksi pidimme koiravainajaa vuorokauden kylmässä ennen tuhkausta joka maksoi 35 €.Se oli minun paras ystävä 15 vuotta.

Vierailija
22/35 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai onko jotenkin teidän mielestä kallista. Vain joitain kymppejä ja koira saa kivuttoman lähdön. Itse vein sairauskohtauksen saaneen nuoren koiran lääkäriin ja poistuin lähes pari tonnia köyhempänä. Mutta se oli pienin paha. Poistuin myös ilman rakasta koiraystävääni. Lähes kaikki säästöt siinä meni mutta hei se on vain rahaa. Että ehkä vähän jopa kuvottaa teidän valitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi valituksen kuvottaa vaan sen, että toiset on käsi ojossa ottamassa tuollaisessa tilanteessa. Sekin vielä, kuinka paljon eläinten hoidossa tyrkytetään kaiken maailman tutkimusta ja analyysia ja luodaan tunnelma, että ei välitä lemmikistään, jos ei ole valmis silmää räpäyttämättä teettämään kaikkea mahdollista.

Meidänkin vanhasta koirasta tarjottiin jos jonkinlaista tutkimusta, kun siltä olitiin leikkaamassa kasvainta nisistä. Ensin olisi pitänyt testata, kuinka hyvin koira kestää nukutuksen, ja sitten tutkia kasvaimen hyvän- tai pahanlaatuisuus. Kysyimme, mitä eri toimintavaihtoehtoja meillä on, jos tutkimustulokset ovat positiivisia tai negatiivisia. Vastaus ei mitään, silti leikataan, ja jos on kyseessä syöpä, se uusii jos on uusiakseen. No, nuoresta koirasta kyllä ymmärtäisin tämmöiset tutkimukset paremmin.

Eniten minua ehkä suututtaa juuri tuo myyntiä edistävä tunnelma, että jos et ole halukas maksamaan suuria summia turhasta, et rakasta lemmikkieläintäsi.

Vierailija
24/35 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikoiraa olen joutunut lopettamaan, toinen eläinlääkärillä ja toinen lopetettiin ampumalla päähän ammattilaisen toimesta. Eläinlääkäri maksoi 100 e vuonna 2005 ja ampumalla tehty lopetus kahvittelut. Mielummin olisin tietysti pitänyt koiran molemmissa tapauksissa. Eniten jäi mieleen se, että eläinlääkärin lopetus oli paljon kamalamman näköinen kuin ampumalla tehty. Ampumalla koira kuoli heti ja hyvin siististi, mutta eläinlääkärillä koira sätki, potki ja kuolasi vielä pitkään. On jäänyt painajaismainen kuva siitä eläinlääkärin lopetuksesta. :(

Vierailija
25/35 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi.. ikävä että menetit rahasi.

Vierailija
26/35 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia nuo vanhat raihnaiset koirat ovat vieläkin tuolla navetan perällä. Kakarat ne joskus "pelastivat" ja ovat ajat sitten jo kotoa muuttaneet. Kaksi kaveriaan ovat onneksi jo tajunneet lähteä ihan itse.

Vierailija
27/35 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeen kallista. Kaverilta olen kuullut minkähintaisia ovat koiran eläinlääkärikulut, huhhuh sanon vaan. Onneksi ei ole koiraa :-).

Vierailija
28/35 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein viedä kaupunkilaisilta uusavuttomilta rahat. Saisivat nostaakin maksuja.

Meillä ei ole jääneet eläimet vanhuuttaan kitumaan ja ei kyllä eläinlääkärilläkään lopetus monta kymppiä maksa. Hautaaminen tapahtuu panemalla elikko ei-muovisäkkiin, lapio mukaan ja sopivaan metsään tai muuhun käyttämättömään maahan kuoppa, sinne uinumaan ja kuoppa kiinni.

Vierailija
29/35 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

19,miten eläinlääkärin. tekemä lopetus voi olla kamalaa? Ensin pistetään rauhoittava lääke ja sen jälkeen varsinainen lopetus-aine.Minun koirani oli sylissäni koko operaation ajan vilttiin käärittynä ja puhuin ja silitin sitä koko ajan.Ulosteet ja pissat tulivat vain mutta silloin koira oli jo sateenkaarisillalla.Uskon jälleennäkemiseen.

Vierailija
30/35 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:32"]Ilmankos noita "sinnepäin" -lopetuksia, joissa joku löytää epäonnistuneen lopetuksen jälkeen kitumaan jääneen eläimen, putkahtaa aina silloin tällöin esiin. Kaikilla ei ole varaa eikä halua viedä eläintä eläinlääkärille asianmukaisesti lopetettavaksi.
[/quote]
Tämän vuoksi opetuksen pitäisi olla ilmainen. Turhan paljon on sairaita eläimiä kitumassa.

Vierailija
31/35 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:32"]Ilmankos noita "sinnepäin" -lopetuksia, joissa joku löytää epäonnistuneen lopetuksen jälkeen kitumaan jääneen eläimen, putkahtaa aina silloin tällöin esiin. Kaikilla ei ole varaa eikä halua viedä eläintä eläinlääkärille asianmukaisesti lopetettavaksi.
[/quote]
Tämän vuoksi opetuksen pitäisi olla ilmainen. Turhan paljon on sairaita eläimiä kitumassa.
[/quote]
Siis LOPETUKSEN

Vierailija
32/35 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kallista. Kyllä sitä koiraa voi surra vaikka lopettaminen olisi ollut halvempaakin. Onneksi ei asuta Suomessa! 

Vierailija
33/35 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kallis oli. Ymmärrän ap:n murheen. Se koiran kuolema siinä on pahinta, ja sitten vielä rahastetaan. Meidän haukku sairastui syöpään. Kaksi päivää kärsi niin kovia tuskia että otti vapaaehtoisesti kipulääkkeen ilman mitään    herkkuun piilotteluja. Ei kestetty kärsiä katsoa sen tuskaa. Maksoi 70e. Haudattiin saunan taakse. Lopetus ei ollut  ihan simppeli, kun jouduttiin antamaan kaksinkertainen annos nukutusainetta.

Markka-aikana työnantajani kissan lopetus maksoi 800 markkaaa!! Aika törkeätä. Jos mahdolista, niin soitelkaa eläinlääkäreille ja kysykää hinta etukäteen. Vaikka siinä vaiheessa se on henkisesti raskasta.

Tsemppiä ap!! Aika kultaa muistot. Ihan varmasti.

Vierailija
34/35 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:00"]

On kyllä kallista. Kyllä sitä koiraa voi surra vaikka lopettaminen olisi ollut halvempaakin. Onneksi ei asuta Suomessa! 

[/quote]

Espanjassa 70e, sisältyy tuhkaaminen. Pakko jättää tuhkattavaksi, ellei ole omaa maata. Onhan siellä toki pienet palkatkin. Suomessa voi ottaa koiran mukaan ja haudata vaikka metsään. 

Vierailija
35/35 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:36"]

Minun koirani lopetettiin viime jouluna,Eläinlääkäri tuli kotiin ja sain pitää koiraa sylissäni koko ajan.Eläinlääkäri otti 100 €..Pyhien vuoksi pidimme koiravainajaa vuorokauden kylmässä ennen tuhkausta joka maksoi 35 €.Se oli minun paras ystävä 15 vuotta.

[/quote]

Rupes itkettään. Meidän koiran kuolemasta on jo kolme vuotta, enkä joka päivä enää muistele. Joskus miehen kanssa jutellaan sen 'kepposista' ihan hyvillä mielin. Nyt vaan on tämmöinen päivä. Jaksellaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi