Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Robotisaatio. Miksei isot puolueet aja 6 h työpäivää.

Vierailija
13.09.2015 |

Työpaikkoja ei tule.lisää, kun on halvempaa ostaa robotti tekemään hommat. Työpaikat vähenevät. Kohta marketeissa vain automaattikassat, pikaruokaloissa jne. Tehtaat pitkälle.automatisoituja. pankkineidit poistettu jne.

Miksei myös isot puolueet aja reiluuden vuoksi 6 h työpäivää. Vain joku.minipuolue vasemalta puhui siitä. Nyt onnekkaimmat raataa työssä liikaakin ja maksaa toisille kotona olosta. Miksei tehdä lakia, että olis 6 h työpäivät. Tässä ei ole järkeä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:10"]

Voishan niiyä palkkoja laskea sen kahden tunnin edestä. Jokaista kolmea työntekijää kohden voisi palkata yhden uuden työntekijän. Olisi reilumpaa, että.useammalle riittäisi työtä ja valtio säästäisi, kun kortistosta häviäisi väkeä.

[/quote]

Tuolla ajatuksella työnantaja sekä yhteiskunta voittaisivat, koska työntekijöiden tuottavuus työtuntia kohden nousisi. Varmasti 6 tunnin työpäivässä on parempi tuottavuus per tunti kuin 8 tunnin työpäivässä.

[/quote]

Ja myös verottaja kärsisi palkkojen laskusta. En suostu. T. Stubb

Vierailija
2/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:00"]Mutta kun kuuden tunnin työpäivän myötä tulisi palkannousu eikä suinkaan -alennus, mitä yritykset tässä vaativat!
[/quote] minä voisin jakaa työtäni pienemmällä korvauksella. Mutta kun osa-aikalisäkin poistettiin, kuten kohta vuorotteluvapaa ja lomaakin vähennetään. Nauttisin vapaa-ajasta ja joku toinen pääsisi työnsyrjään kiinni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työajan ja samalla palkan vähennys kahdelta tunnilta olisi yhtään sen kummempi huononnus kuin vaikka tuon sunnuntailosän vähennys.

Useampi saisi töitä ja niille ei tarttis maksaa joutilaisuudesta. Työt jakaantuisivat reilummin.

Vierailija
4/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun eihä kuuden tunnin päivällä saada niitä loppuja jäljelle jääneitä burnouttiin, eikä voida sitten haukkua suomalaisia laiskoiksi ja tuoda halpatyövoimaa ulkomailta, jolle ei tarvi maksaa tessin mukaista palkkaa tai noudattaa muitakaan sääntöjä, nehän ei siitä osaa valittaa :D
Terv. SSS

Vierailija
5/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei hallitus kiinnostu tästä säästöideasta?

Vierailija
6/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus ihmisille jäisi työpäivän jälkeen aikaa kuluttaa ja käyttää palveluja.

Vierailija
7/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että tämä lisäisi oikeasti työpaikkoja.mikä liitto uskaltaisi lähteä ajamaan asiaa?

Vierailija
8/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tarttis tehdä, että automatisointi ei veisi työpaikkoja.

Vierailija
9/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä kansalaispalkka on hyvä idea. Käytännön työ vähenee koko ajan.

Vierailija
10/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aivotyötä. Ja oon niin fiksu, et työnantaja haluis kokonaan mun aivot. Mutta mä en suostu. Siksi tää kädenvääntö.

Vierailija
11/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka on pieni ja vain pelkkä.tulonsiirto, kuten työkkärikorvaus. Parempi olis jakka oikeaa työtä eläkekertymineen.

Vierailija
12/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilua olisi jakaa oikeaa työtä kuin armppaloja, kun työ vähenee koko ajan. Olen itsekin työtön dippainssi. Haluan työtä, en työkkärikorvausta. Ihan 6 tuntiakin olis mulle ok.

Vierailija
13/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei saa työuraa nyt ollenkaan, kun työtä ei ole.tarpeeksi. Tämä periytyy lapsillekin. Työssä.olevat voisivat jakaa työtä tekemällä vain 6 h päivää.

Tulee periytyvä kurjalisto nyt Suomeen.

Vierailija
14/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka ei ole täysin hyvä.ratkaisu, sillä eläke ei kerry, kansalaispalkan lisäksi tarvitaan sossutukea, jota varten ei saa olla omaisuutta, ei työterveyshoitoa, ei kerry ansiosidonnainen.

Osa putoaa kurjalistoon, kun työtä katoaa,

Vierailija
15/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kuuden tunnin työpäivän myötä tulisi palkannousu eikä suinkaan -alennus, mitä yritykset tässä vaativat!

Vierailija
16/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, miten laiskaksi ihmiset ovat nykyään muuttumassa! Että 6-tuntinen työpäivä. Kohta ei varmaan sekään enää riitä ja sitten laiskurit alkavat vaatimaan 4 tunnin työpäivää ja lopulta vielä 2 tunnin työpäivää.

Kun se tekemätön työ ei työpäivää lyhentämällä lopu ja yhteiskunta ei työtä tekemättömyydellä pyöri.

Vierailija
17/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihänvtämä olisi laiskuutta, vaan harvojen työpaikkojen tasaisempaa jakamista. Että työtä riittäisi useammalle.

Vierailija
18/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan niiyä palkkoja laskea sen kahden tunnin edestä. Jokaista kolmea työntekijää kohden voisi palkata yhden uuden työntekijän. Olisi reilumpaa, että.useammalle riittäisi työtä ja valtio säästäisi, kun kortistosta häviäisi väkeä.

Vierailija
19/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 6 tunnin päivät!
Ala-asteope

Vierailija
20/21 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään perusteita uskoa, ettei katoavan työn tilalle syntyisi uutta. 

Työtehtävät ovat aina muuttuneet. Vielä 100 vuotta sitten iso osa suomalaisistakin sai elantonsa maanviljelyksestä. Nyt vain kourallinen. Yhtä vähän pienviljelijöillä silloin oli näkyvyyttä tulevaisuuteen kuin vaikkapa tämän päivän elektroniikkatyöntekijöillä, joiden työ on nyt vuorostaan lähes kadonnut Suomesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi