Yhteisten lasten hoitaminen uusperheessä
Mies ei ole nähnyt lastaan muutamaan viikkoon, koska lapsi oli äitinsä kanssa pitkään ulkomaan reissulla. Nyt mies ehdotti, että lähtisi lapsensa kanssa viikonlopuksi hotelliin ”jotta saisivat olla kahden” (eli että miehen ei tarvitsisi hoitaa meidän yhteisiä lapsia). Lapsemme kyselevät tuon sisaruksensa perään ja luonnollisesti me kaikki haluaisimme nähdä häntä pitkän tauon jälkeen ja luulisin hänenkin ikävöivän meitä kaikkia.
Miten te toimisitte vastaavassa tilanteessa, haluaisitteko olla perheen kanssa yhdessä vai olisiko ok, että muu perhe ei näkisi lasta todella pitkään aikaan ja äiti hoitaisi viikonlopun yksin pienet, yhteiset lapset? Jos äiti hoitaa yksin, onko mielestänne äidillä sitten oikeus olla vastaava aika esim. ystäviään tapaamassa niin että isä sitten hoitaa yhteiset lapset? Myös minulla on kaksi lasta, jotka asuvat meillä 50/50, mutta itse pidän tärkeänä sitä, että lapset näkevät sisaruksiaan aina, kun meillä ovat ja samoin he pitävät sitä tärkeänä kun toisiaan aina ikävöivät.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh täytyypä olla onnelinen, että sai itse kasvaa ja kasvattaa omat lapset ydinperheessä..
Niin minäkin olen kasvanut ja kaksi lastamme tulee kasvamaan. Siksi haluaisinkin luoda muillekin lapsille olon, että kuuluvat perheeseen eivätkä ole vain kyläilemässä.
Ap
Ei tuosta setistä taida saada ydinperhettä millään väännettyä.
Miten niin? Kaksi lapsistamme asuu ja kasvaa 100%:sti äitinsä ja isänsä kanssa.
Ap
Jos perheessä on vanhempia sisaruspuolia, oikea termi on uusperhe.
Yhteisille lapsillemme perhe on ensimmäinen ja ainoa eli ydinperhe eikä osoitteessamme virallisesti asu muita lapsia kuin yhteiset lapsemme.
Ap
Lapset eivät siis edes asu teillä. Mitäs sille ihanalle yhdelle suurelle perheelle tapahtuikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hetkinen, paljonko tuossa on lapsia yhteensä? Viisi? Hatunnosto isälle, että pystyy järjestämään yhteistä aikaa lapsensa kanssa. Varmasti olisi tarpeen joka lapselle.
Lapsia on 5, mutta yhtäaikaa aina 2-4. Kun tämä miehen lapsi käy meillä muutenkin vähemmän, itse olen pitänyt tärkeämpänä hänen sulautumista perheeseemme kuin sitä, että hän saisi kahdenkeskistä aikaa isänsä kanssa. Omat lapseni eivät tosissaan kaipaa mitään kahdenkeskistä aikaa minun kanssani vaan heille on ensiarvoisen tärkeää, että näkevät sisaruksiaan koko sen ajan kun meillä ovat.
Ap
Siis kun miehen lapsi tulee teille, ei toinen vanhemmista lapsistasi ole paikalla? Vai toinen pienistä on mummolassa tms.? Muutenhan teillä olisi samaan aikaan paikalla 2-5 lasta - muuten, myös miehen lapsella pitäisi olla oikeus olla isänsä luona "ainoana lapsena" edes joskus.
Ydinperheessäkin kaikilla lapsilla pitää olla aikaa kahden vanhemman kanssa.
En yksinkertaisesti voi ymmärtää näitä laumanhaalijoita joilla ei ole sittwn mitään ymmärrystä lasten tarpeista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh täytyypä olla onnelinen, että sai itse kasvaa ja kasvattaa omat lapset ydinperheessä..
Niin minäkin olen kasvanut ja kaksi lastamme tulee kasvamaan. Siksi haluaisinkin luoda muillekin lapsille olon, että kuuluvat perheeseen eivätkä ole vain kyläilemässä.
Ap
Ei tuosta setistä taida saada ydinperhettä millään väännettyä.
Miten niin? Kaksi lapsistamme asuu ja kasvaa 100%:sti äitinsä ja isänsä kanssa.
Ap
Jos perheessä on vanhempia sisaruspuolia, oikea termi on uusperhe.
Yhteisille lapsillemme perhe on ensimmäinen ja ainoa eli ydinperhe eikä osoitteessamme virallisesti asu muita lapsia kuin yhteiset lapsemme.
Ap
Siis hetkinen. Väität, että lapsillanne on ydinperhe, vaikka teillä vanhemmilla uusperhe. Eli enää edes nämä yhteiset lapset eivät kuulu perheeseen. Perhe se vain pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hetkinen, paljonko tuossa on lapsia yhteensä? Viisi? Hatunnosto isälle, että pystyy järjestämään yhteistä aikaa lapsensa kanssa. Varmasti olisi tarpeen joka lapselle.
Lapsia on 5, mutta yhtäaikaa aina 2-4. Kun tämä miehen lapsi käy meillä muutenkin vähemmän, itse olen pitänyt tärkeämpänä hänen sulautumista perheeseemme kuin sitä, että hän saisi kahdenkeskistä aikaa isänsä kanssa. Omat lapseni eivät tosissaan kaipaa mitään kahdenkeskistä aikaa minun kanssani vaan heille on ensiarvoisen tärkeää, että näkevät sisaruksiaan koko sen ajan kun meillä ovat.
Ap
Siis kun miehen lapsi tulee teille, ei toinen vanhemmista lapsistasi ole paikalla? Vai toinen pienistä on mummolassa tms.? Muutenhan teillä olisi samaan aikaan paikalla 2-5 lasta - muuten, myös miehen lapsella pitäisi olla oikeus olla isänsä luona "ainoana lapsena" edes joskus.
Suurimman osan aikaa meillä on 4 minun biologista lastani, muuna aikana joko 2 meidän yhteistä tai miehen lapsi ja 2 meidän. Meidän kaksi lastamme asuu 24/7 kotonamme eivätkä he tietenkään poistu kotoaan siksi, että isän lapsi tulisi sinne. Poistuuko joku lapsi ydinperheessä toisten lasten ”tieltä” pois kotoaan?
Minun kaksi vanhinta lastani asuu 50% ajasta isällään ja 50% meillä.
Ap
Ap, ei teillä ole ydinperhettä, höhlä! Teillä on pahin mahdollinen versio uusperheestä.
Ap väittää heidän kuviotaan ydinperheeksi, vaikka näillä tiedoilla miehen lapsi ja ap:n lapset eivät näe koskaan toisiaan ja yhteiset lapset näkevät muita vuorotellen, joskin ap:n lapsia enemmän. Ja näillä lapsilla pitäisi olla kova kaipuu toistensa seuraan😂
Ei ap tainnut muistaa enää, mitä kirjoitti otsikkoon. No, sattuuhan sitä😂😂
Noin ajankäytöllisesti mies voi minusta mennä omansa kanssa hotelliin. Teillä on pienet 100%, sinun isommat lapset 50% ja tämä isän lapsi … ilmeisesti sen max 2 vkloppua kuukaudessa. Isäaikaa ei tosiaan tule liikaa. Ehkä hänkin voisi tulla 50% teille? Olisi edes teoriassa mahdollisuus jonkinlaiseen laumautumiseen. Eri-ikäisten lasten sisaruussuhde muutenkin muotoutuu hyvin pitkälti vasta, kun nuorempi sisarus alkaa olla tasaveroinen taidoissa. Siis jos ollaan niin eri-ikäisiä, että esim leikit ei missään vaiheessa sovi yhteen.
Sehän on ihan normaalia, että tavallisessa ydinperheessäkin toinen vanhemmista viettää aikaa vanhempien lasten kanssa sillä välin kun toinen vanhempi jää kotiin hoitamaan vauvoja/pikkulapsia. Esim. Jos on vaikka 10-vuotias esikoinen, niin äiti voi lähteä kesälomalla kahdestaan viikonloppu reissuun vaikka Linnanmäelle jne. Sillä aikaa kun isä jää kotiin hoitamaan vauvaa/taaperoa.
Ap