Olen tosi rakastunut, mies käyttää huumeita
Koulutettu ja työssäkäyvä upea ja älykäs mies kyseessä. Minua vaivaa hänen viihdekäyttönsä. Ei ole päivittäistä mutta lähes jokaviikkoista ja muuten hän on tasapainoinen ja järkevä. Ei ole kamapäissään epämiellyttävä eikä aggressiivinen tms mutta mietin että kannattaako minun lähteä suhteeseen ihmisen kanssa joka käyttää huumeita. Itselläni on vähän päihdetaustaa ja olen onneksi päässyt koukusta irti jo vuosia sitten.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:53"]
Mies on myös tosi rakastunut, ja ollaan puhuttu lapsistakin ja hän on sanonut että jos tulen raskaaksi niin hän lopettaa kaiken, jopa alkoholin käytön. En tiedä mitä ajatella ja mun on niin vaikea luottaa kehenkään. ap
[/quote]
Jos mies on oikeasti rakastunut niin hän ottaa sinut huomioon myös huumeasiassa eli on valmis lopettamaan käytön ennenkuin harkitsette lasten tekemistä. Älä luota puheisiin, luota vain tekoihin.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 00:20"]
Mikä sai sinut päättelemään noin? Sekö, että mies on työssäkäyvä? Tiesitkö, että valtaosa ihmisistä on?
[/quote]
Ihan pari ekaa sanaa topikissa kyt todisteesta. Topikin avaajan käsitys huumeista on taas niin vajavainen, ettei siitä kannata edes aloittaa.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:35"]
Onko tuossa kovinkaan suurta eroa siihen, jos käyttäisi muutaman kerran kuussa alkoholia?
[/quote]
Suomi nyt on edelleenkin täynnä juntteja, jotka tosissaan luulevat, että huumeiden käyttö jotenkin paha, paha verrattuna alkoholiin. Esittävät niin helvetin ylevää kaljatuoppi kourassa, ymmärtämättä sitä, että käyttävät kaiken aikaa paljon voimakkaampaa ja myrkyllisempää huumetta kuin suurinsa osa laittomista huumeista on.
Eikä sekään auta jos paljastata näille junteille totuuden; silloin vaihdetaan vaan 100% sokea denial-vaihde päälle. Siinä on sitten kyse puhtaasti tunteesta, jossa tungetaan pää perseeseen ja kielletään kaikki faktat.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 01:04"]
Mikä sai sinut päättelemään noin? Sekö, että mies on työssäkäyvä? Tiesitkö, että valtaosa ihmisistä on?
[/quote]
Ihan pari ekaa sanaa topikissa kyt todisteesta. Topikin avaajan käsitys huumeista on taas niin vajavainen, ettei siitä kannata edes aloittaa.
[/quote]
Eihän tuollainen ole vielä mitään rahan perässä juoksemista. Ihan normaaleja asioita. Koulutettu on toivottu ominaisuus siksi, että se kertoo hyvästä sivistyksestä ja älystä, ja työssäkäyvä siksi, että se lupaa henkilön olevan kiinni yhteiskunnan arkisessa todellisuudessa. Luultavasti ap kirjoitti nuo ominaisuudet heti kärkeen, jotta lukija ei loisi ensimmäiseksi käsitystä jokeltavasta ongelmakäyttäjästä, jonka elämä luisuu hetki hetkeltä pois hallinnasta.
Jotkut meistä ei pidä viihdekäyttöä ongelmana, eikä suhtaudu huumeisiin/käyttäjiin tietämättömien ennakkoluulojen pohjalta, mutta on turvallista olettaa että valtaosalle mammapalstan käyttäjistä aihepiiri nostattaa niskavilloja. Ap sanoo itse kärsineensä päihdeongelmista, ja silloin on aivan ymmärrettävää ettei hän halua ottaa retkahdusriskiä seurustelemalla viihdekäyttäjän kanssa, vaikka heillä menisi muuten hyvin yksiin.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 01:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 01:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 01:04"]
[/quote]
[/quote]
Eihän tuollainen ole vielä mitään rahan perässä juoksemista. Ihan normaaleja asioita. Koulutettu on toivottu ominaisuus siksi, että se kertoo hyvästä sivistyksestä ja älystä, ja työssäkäyvä siksi, että se lupaa henkilön olevan kiinni yhteiskunnan arkisessa todellisuudessa. Luultavasti ap kirjoitti nuo ominaisuudet heti kärkeen, jotta lukija ei loisi ensimmäiseksi käsitystä jokeltavasta ongelmakäyttäjästä, jonka elämä luisuu hetki hetkeltä pois hallinnasta.
Jotkut meistä ei pidä viihdekäyttöä ongelmana, eikä suhtaudu huumeisiin/käyttäjiin tietämättömien ennakkoluulojen pohjalta, mutta on turvallista olettaa että valtaosalle mammapalstan käyttäjistä aihepiiri nostattaa niskavilloja. Ap sanoo itse kärsineensä päihdeongelmista, ja silloin on aivan ymmärrettävää ettei hän halua ottaa retkahdusriskiä seurustelemalla viihdekäyttäjän kanssa, vaikka heillä menisi muuten hyvin yksiin.
[/quote]
Ainoa syy miksi miksi toi akka on miehestä tässä tapauksessa kiinnostunut, on raha. Jos kuvauksen mies ei kävisi töissä ja tienaisi, ei varmasti kiinnostusta olisi.
[/quote]
Sinulla ei ole tuolle väitteelle mitään perusteita. Se on tuulesta temmattu. Projisoit siihen vain omaa pettymystäsi naisiin, "ukko".
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 01:42"]
Sinulla ei ole tuolle väitteelle mitään perusteita. Se on tuulesta temmattu. Projisoit siihen vain omaa pettymystäsi naisiin, "ukko".
[/quote]
AV-palsta on kyllä ihan riittävä peruste. Täällä tehdään todellakin selväksi, että mies ei kelpaa jos suostu naisen käskystä käymään töissä (eli tienaamaan rahaa). Sitähän ei toki myönnetä, että kyse on rahasta, mutta se nyt ei ole niin olennaista.
Kannattaa. Muita hyviä kunppani_kantitaatteja ovat alkoholisoituneet, luottotiedottomat, ex-linnakundit sekä skinit.
Ap vittu oikeasti -.- olethan trolli?
Ai niin. Hänellä ei ole huumevelkoja ja hän on niin tarkka raha-asioistaan etten usko että velkoja tulisikaan. ap
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 02:05"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 01:42"]
[/quote]
AV-palsta on kyllä ihan riittävä peruste. Täällä tehdään todellakin selväksi, että mies ei kelpaa jos suostu naisen käskystä käymään töissä (eli tienaamaan rahaa). Sitähän ei toki myönnetä, että kyse on rahasta, mutta se nyt ei ole niin olennaista.
[/quote] Totta, en ottaisi miestä jolle työn etsiminen tai työssäkäynti on pakote minun sanastani, eikä itsestäänselvyys. Tällä ei taas ole mitään tekemistä sen kanssa että haluaisin miehen rahapussille, tienasi itse ihan riittävästi.
Tähän on vain yksi vastaus. Ei.
Ohjaa hänet erottuanne a-kilinikalle.
Sorry, tää on vähän asian vierestä, mutta millaista jälkikasvya näille viihdekäyttäjille tulee? Jos oot 5-10 v vetäny jotain vain-essoa. Kyllähän se nyt tuhiaa jo vaikka mitä, ja genetiikka on aika herkkää.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:33"]Koulutettu ja työssäkäyvä upea ja älykäs mies kyseessä. Minua vaivaa hänen viihdekäyttönsä. Ei ole päivittäistä mutta lähes jokaviikkoista ja muuten hän on tasapainoinen ja järkevä. Ei ole kamapäissään epämiellyttävä eikä aggressiivinen tms mutta mietin että kannattaako minun lähteä suhteeseen ihmisen kanssa joka käyttää huumeita. Itselläni on vähän päihdetaustaa ja olen onneksi päässyt koukusta irti jo vuosia sitten.
[/quote]
Hyi. Et tunne sitä oikeasti. Ei ole tolla käytöllä oma itsensä. Älä ole naivi. Kusessa olet ennemmin tai myöhemmin, jos tohon kelkkaan lähet.
Päättäisin suhteen jos vähänkin järkeä päässä.
Jos mies sanoo että voi lopettaa kun saa lapsen, ei todellakaan voi luottaa tuohon. Saa naisen tekemään lapsen ja nainen on voimaton että mies edelleen käyttää aineita.
Lopettaminen pitäisi tapahuta nyt heti ennen kuin edes perheen perustamista suunnitellaan. Pitäisi nähdä pystyykö mies olemaan ilman huumeita.
Huumeet vaikuttaa ihmisen psyykeen. Voi tulla mielenterveyden ongelmia myöhemmin. Olen nähnyt tämän liian läheltä. Poikani pilasi elämänsä huumeiden käytöllä. Ei pysty enää olemaan työelämässä, perhe on hajonnut.
Ei kannata jatkaa näillä eväillä (kirjaimellisesti) kys. miehen kanssa. Sulla on oma taustasi, ja näihin kuvioihin on aika helppoa mennä mukaan. Sitä kun jää helposti ulkopuoliseksi, jos on se, joka ei ota mitään.
Olen itse ollut viihdekäyttäjä ikuisuus sitten, mutta jo silloin olisin ajatellut, että kerta viikkoon tmv. on kamalasti. Myöskään tiedossa ei ole vielä kunnolla e:n pitkäaikaiskäytön vaikutuksia. Tiedän kyllä myös ihmisiä, jotka lopettivat touhun lapsiin eivätkä ikinä enää sittemmin ole palanneet säätämään mitään, mutta enpä suosittelisi silti. Kaikkinensa aika hullun hommaa.
(Minkä ihmeen takia täällä ei ikinä näy rivivälit, jos kirjottaa puhelimella...)
Minulla on mies joka heittää piriä ränniin parin kuukauden välein ja juo vielä kaljaa abaut joka ilta. Sekin käy töissä, ihan kivaa elämää me vietetään vaik rahaa ei sil oo koskaan ja munki rahat vie ja välil toi katoo pariksi viikoks johonki. Mä oon niin turta etten jaksa töissä käydä ja alan kiskoo brenkkuu ku ei toi muutu
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:45"]Sorry, tää on vähän asian vierestä, mutta millaista jälkikasvya näille viihdekäyttäjille tulee? Jos oot 5-10 v vetäny jotain vain-essoa. Kyllähän se nyt tuhiaa jo vaikka mitä, ja genetiikka on aika herkkää.
[/quote]
Onko jollain tästä tietoa tai kokemusta? Miten eroaa alkoholia käyttäneiden (80% väestöstä) lapsista?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 00:09"]
Ajattelin jo, että kyseessä olisi kerrankin poikkeus, mutta sieltä paljastuikin vain normaali rahan perässä juokseva akka.
[/quote]