Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdellä naapurilla on saksanpaimenkoira joka hyökkäilee ohikulkijoita kohti vaikka omistaja taluttaa hihnassa. Onko normaalia tuolla rodulla?

Vierailija
28.03.2022 |

Jos koira hyökkäilee tai kiskoo hihnassa omistaja ei tee elettäkään komentaakseen koiraa. Välillä nuoret perheen lapset ulkoiluttaa koiraa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tavannut tervepäistä saksanpaimenkoiraa. Mun kimppuun on pelkästään kolme eri koiraa meinannut käydä. 

Vierailija
22/27 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, onko ap:n naapuri Helsingistä? Meillä päin on juuri tuollainen saksanpaimenkoira. Meinasi purra mua peffasta, kun juoksin ohi. Eli tempaisi rajusti hihnastaan, joka on tosi pitkä ja melkein pääsi iskemään. Silloin sitä talutti keski-ikäinen tanakka nainen.  Täytyisi jotenkin saada selville, missä tarkalleen asuu, niin voisin ilmoittaa asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiNiän planttu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis lähesty koiraa vaan kävelemme vain ohi niin kuin muutkin ohikulkijat. Alkaa kidkomasn hihnassa ihmisiä kohti. Tekee mieli kiertää mahdollisimman kaukaa koska ei tiedä voiko olla aggressiivinen. Ap

Eli käytät ilmaisua "hyökkäilee" vaikka sulla ei ole hajuakaan, että hyökkäileekö (aggressiivisesti) se vai onko vaan innokas ja haluaisi tulla tutustumaan uusiin ihmisiin ja saamaan rapsutuksia...

No oli miten oli, niin omistajassa vika! Pikaista hihnassa käyttäytymisen harjoittelua tai koiralle uusi koti jos sitä ei jaksa kouluttaa! Kiltti, mutta innokas sakemanni (tai muu suht kookas tai kookas rotu) on vaarallinen siksi, että se kyllä kaataa ainakin lapsen ja vanhuksen hyppiessään päin. Mikä v i t tu se ihmisiä vaivaa, kun otetaan koira muttei viitsitä kouluttaa.. Menee hermo!!

Sulle, joka kirjotit että munapäiset omistajat haluaa, että sakemanneilla on "luonnetta": Oot oikeassa, oon täysin samaa mieltä sun kanssa!

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta minusta 'hyökkäilee' tarkoittaa myös sitä kun ulkoiluttaja pitää vastaantulijoita kohdatessaan koiraa lyhyessä hihnassa ja koira tuijottaa tätä intensiivisesti sekä mahdollisesti ärisee ja haukahtaa. Näitä tapaa jatkuvasti, rodusta riippumatta.

Vierailija
24/27 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paimenkoiralle tyypillistä, usein kokeilee ihmisten paimentamista noin. Omistajan kuuluu opettaa tuo pois. Voi olla kyseseessä vaikka todella kiltti koira, mutta geenit ohjaa paimentamaan. Meillä kaikilla paimenille ollut yritystä ihmisten, pyöräilijöiden ja autojen paimentsmiseen.

Vierailija
25/27 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiNiän planttu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis lähesty koiraa vaan kävelemme vain ohi niin kuin muutkin ohikulkijat. Alkaa kidkomasn hihnassa ihmisiä kohti. Tekee mieli kiertää mahdollisimman kaukaa koska ei tiedä voiko olla aggressiivinen. Ap

Eli käytät ilmaisua "hyökkäilee" vaikka sulla ei ole hajuakaan, että hyökkäileekö (aggressiivisesti) se vai onko vaan innokas ja haluaisi tulla tutustumaan uusiin ihmisiin ja saamaan rapsutuksia...

No oli miten oli, niin omistajassa vika! Pikaista hihnassa käyttäytymisen harjoittelua tai koiralle uusi koti jos sitä ei jaksa kouluttaa! Kiltti, mutta innokas sakemanni (tai muu suht kookas tai kookas rotu) on vaarallinen siksi, että se kyllä kaataa ainakin lapsen ja vanhuksen hyppiessään päin. Mikä v i t tu se ihmisiä vaivaa, kun otetaan koira muttei viitsitä kouluttaa.. Menee hermo!!

Sulle, joka kirjotit että munapäiset omistajat haluaa, että sakemanneilla on "luonnetta": Oot oikeassa, oon täysin samaa mieltä sun kanssa!

Ystävällinen koira siis alkaa heiluttaa häntää. Vihainen vain kiskoo omistajaa

Vierailija
26/27 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hullu koira eilen syöksyi kävelytien lumivallin läpi ja oli jo melkein autotiellä kun omistaja sai sen kiskottua takaisin. Itse olin autontien toisella puolella toisen lumivallin takana kävelytiellä. Minua se koira katsoi koko ajan, joten oli kai tulossa tänne. Ei ollut saksari vaan iso vaaleaturkkinen, ilmeisesti labradorinnoutaja mitä netistä hain kuvia.

Vierailija
27/27 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paimenkoiralle tyypillistä, usein kokeilee ihmisten paimentamista noin. Omistajan kuuluu opettaa tuo pois. Voi olla kyseseessä vaikka todella kiltti koira, mutta geenit ohjaa paimentamaan. Meillä kaikilla paimenille ollut yritystä ihmisten, pyöräilijöiden ja autojen paimentsmiseen.

Voisitteko neuvoa MITEN tuo opetettaisiin pois?? En siis ole itse osannut.

Koira on kiltti, tottelee, ym. Mutta tuo paimennusvietti...! Kaikki mikä liikkuu, aktivoi tuon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä