Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotitestin nega luotettava?

Vierailija
28.03.2022 |

Minulla on todella kova flunssa. Olen kolmesti rokotettu. Kolme kotitestiä näyttänyt negatiivista. Uskallanko mennä ihmisten ilmoille, kun kuume laskee?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt nyt testin kolmen eri valmistajan paketilla, kaikki on negatiivisia. 97% luotettavuus noilla kerrotaan olevan. Muita oireita ei ole kuin viikon jatkunut ripuli.

Vierailija
2/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee kolme testiä kolmen päivän aikana, on se melko luotettavaa.

On kuitenkin niitä Venäjällä jalkapallo otteluissa käyneitä, jotka saivat positiivisen testituloksen vasta seitsemännellä testillä. Mutta useimmalla ei ole aikaa eikä varaa niin moneen testiin ja testipäivään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt nyt testin kolmen eri valmistajan paketilla, kaikki on negatiivisia. 97% luotettavuus noilla kerrotaan olevan. Muita oireita ei ole kuin viikon jatkunut ripuli.

Ripuli on myös koronan oire.

Vierailija
4/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee kolme testiä kolmen päivän aikana, on se melko luotettavaa.

On kuitenkin niitä Venäjällä jalkapallo otteluissa käyneitä, jotka saivat positiivisen testituloksen vasta seitsemännellä testillä. Mutta useimmalla ei ole aikaa eikä varaa niin moneen testiin ja testipäivään.

Kotitestin voi myös tumpuloida.

Vierailija
5/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kotitestit eivät välttämättä näytä positiivsta vaikka oireita olisi, esim. tyttären joukkuekaveri jo "flunssan" jälkeen palasi treeneihin, vielä hieman tukkoisena ja vasta yli viikon päästä sai positiivisen koronatestituloksen.

Mutta toki hämää nyt se, että myös tavallista flunssaa on taas liikkeellä.

Vierailija
7/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omicron näkyy huonosti kotitesteissä. Joskus vasta 5. sairauspäivänä. Jatkaisin sairaslomaa ja eristäytymistä jos voisin.

Vierailija
8/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ripuli on myös koronan oire.

Siksihän minä sitä juuri olen testannut. Mutta tämä on jotain muuta ilmeisesti, kun kukaan muu perheestä ei ole sairastunut.

Vierailija
9/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli korona ja 2 ensimmäistä päivää testi näytti negaa (myös muilla läheisillä, jotka olivat sairastuneet). Virallisesta testistä heti positiivinen.

Vierailija
11/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikään testi ei ole luotettava edes kahta tuntia?

Vierailija
12/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin viralliseen testiin, jos epäilyttää

Vierailija
13/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin viralliseen testiin, jos epäilyttää

Jos sellaiseen nyt ylipäänsä sattuu pääsemään...

Vierailija
14/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kolmella kerralla varmasti jo positiivista näyttäisi jos korona olisi.

Vierailija
15/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minäkin uskon, että kolmella testillä näkyisi ja varsinkin jos ovat siis eri päivinä.

Vierailija
16/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäntenä oirepäivänä vasta näytti positiivista omalla kohdalla. Puoliso taas sai positiivisen oireettomana aamulla ja illalla nousi kuume. En luottaisi negatiiviseen kotitestiin, jos oireita on.

Vierailija
17/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oireisena nyt ei joka tapauksessa saa mennä ihmisten ilmoille, joten niin kauan, kun oireita on, niin ei sillä ole väliä mistä ne oireet ovat.

Mutta jos oireita on monta päivää, niin siinä ehtii hhvin käydä virallusessa testissä, niin ei tarvitse arpoa. Täällä saa testiajan samalle päivälle ja tulos tuli seuraavana yönä.

Lapsella 2 päivän kotitestit eivät näyttäneet koronaa, virallinen testi tietysti näytti. Itselläni toinen kotitesti näytti koronan.

Vierailija
18/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kivaa tartuttaa mitään flunssaa, joten älä mene. Parantele itseäsi, lepää, juo nesteitä ja pysy kotona.  

Tilaa ruoat kotiin, hanki sairaslomatodistus, jos tarpeen.

Vierailija
19/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä negatiivisen tuloksen voi tulkita positiiviseksi ja saat mielenrauhan.

Vierailija
20/23 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa testeistä on tarkoitettu nenään ja osa nieluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi