Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakettiautomaatista kysymys

Vierailija
28.03.2022 |

Kun lähettää paketin postin automaatilla, missä vaiheessa paketti pitäisi näkyä vastaanottajan omapostissa?

Sain kuvan postin kuitista, jossa näkyy maksettu paketti, seurantakoodi, pakettiautomaatin numero sekä minun yhteystietoni, mutta omapostissa sitä ei näy.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OmaPosti näyttää lähetetyt ja saapuvat paketit aika satunnaisesti ainakin minulla. Välillä ei näy mitään ja välillä näkyy kuten kuuluukin. Tuntuu olevan hyvin tyypillistä postille nykyään :D 

Vierailija
2/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa paketin kulkua sillä lähetystunnuksella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naputtele se seurantakoodi postin seurantajärjestelmään niin näet, missä paketti on ja mihin se on menossa.

Vierailija
4/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tätä, mutta tulee ilmoitus "antamallasi lähetystunnuksella ei löytynyt yhtään lähetystä"

Vierailija
5/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se lähettäjä siis ensin tehnyt itse netissä sen lähetysilmoituksen ja maksanut lähtetyskulut? Ja sitten vienyt paketin automaattiin ja laittanut kuvan sinulle kuitista?

Vierailija
6/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se paketti pitää ensin postin hakea automaatista ja laittaa järjestelmään, ei voi vielä näkyäkään, jos paketti on vielä automaatissa tai matkalla sinne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on fyysisesti postissa maksanut paketin ja aikonut sen samalla laittaa automaattiin. Kuitissa näkyy lokero ja lokerokoodi, mihin on sen aikonut viedä.

Vai miten automaatilla lähetetään, mikäli ei ole etukäteen netistä pakettia ostanut?

Vierailija
8/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on fyysisesti postissa maksanut paketin ja aikonut sen samalla laittaa automaattiin. Kuitissa näkyy lokero ja lokerokoodi, mihin on sen aikonut viedä.

Vai miten automaatilla lähetetään, mikäli ei ole etukäteen netistä pakettia ostanut?

Paketti on varmaan jo lokerossa mutta posti ei ole vielä käsitellyt sitä ja lisännyt tunnusta järjestelmään. Odottele rauhassa, kyllä se varmaan tänään tai huomenna näkyy viimeistään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin täytyy tehdä.

Vierailija
10/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos fyysisesti postissa maksanut siis ennen automaattiin laittoa, niinku viestistä saa kuvan, niin pitäisi näkyä lähetystunnuksella JJFI... heti posti.fi sivuilla.

Jos taas maksanut netissä lähetyksen ja vienyt automaattiin, niin näkyy ku Posti hakenut paketin sieltä aitomaatista kuljetukseen eli paketti ns rekisteröity kuljetukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on fyysisesti postissa maksanut paketin ja aikonut sen samalla laittaa automaattiin. Kuitissa näkyy lokero ja lokerokoodi, mihin on sen aikonut viedä.

Vai miten automaatilla lähetetään, mikäli ei ole etukäteen netistä pakettia ostanut?

Paketti on varmaan jo lokerossa mutta posti ei ole vielä käsitellyt sitä ja lisännyt tunnusta järjestelmään. Odottele rauhassa, kyllä se varmaan tänään tai huomenna näkyy viimeistään. 

Juurikin näin. Postin kuljettaja käy automaateilla yleensä kerran päivässä, jolloin hän sekä tuo uusia lähetyksiä että nappaa mukaansa lähteviä paketteja.

Seurantatiedot ilmestyvät järjestelmiin vasta silloin, kun paketin tiedot luetaan - kuljettaja tai postin työntekijä siis tavallisesti piippaa osoitekortin viivakoodin, jolloin paketin tiedot rekisteröityvät.

Vierailija
12/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on fyysisesti postissa maksanut paketin ja aikonut sen samalla laittaa automaattiin. Kuitissa näkyy lokero ja lokerokoodi, mihin on sen aikonut viedä.

Vai miten automaatilla lähetetään, mikäli ei ole etukäteen netistä pakettia ostanut?

Miksi hän olisi noin tehnyt, eli maksanut oikein postipostissa (tai toimipisteessä) ja sitten laittaa automaattiin? Ehkä noinkin voi tehdä, mutta en kyllä käsitä miksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin kautta maksamalla seurantatunnuksen saa heti tilausvahvistuksessa, jo ennen automaattiin vientiä. Samoin postista sen seurantatunnuksen saa heti. Tosin tiskillä maksuttua pakettia ei käsittääkseni voi automaattiin laittaa ja tiskillä maksaminen on kalliimpaa kuin netissä maksaminen.

Netissä maksetun paketin ensimmäinen merkintä on seurantatunnuksella on, että Helposti-koodi on luotu. Seuraavana on, että lähetys ei ole vielä saapunut postille. Sitä seuraava on, että lähetys on rekisteröity, kun olen sen automaattiin laittanut.

Onko se automaatin numero sen automaatin numero, mihin pakettisi pitäisi tulla? Sinuna tarkistaisin, että se koodi on varmasti oikein kirjoitettu, ne alkuosan kirjaimet ovat isoja kirjaimia, varmista ettet ole kirjoittanut isoa i:tä pienenä L:nä.

Vierailija
14/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on fyysisesti postissa maksanut paketin ja aikonut sen samalla laittaa automaattiin. Kuitissa näkyy lokero ja lokerokoodi, mihin on sen aikonut viedä.

Vai miten automaatilla lähetetään, mikäli ei ole etukäteen netistä pakettia ostanut?

Paketti on varmaan jo lokerossa mutta posti ei ole vielä käsitellyt sitä ja lisännyt tunnusta järjestelmään. Odottele rauhassa, kyllä se varmaan tänään tai huomenna näkyy viimeistään. 

Juurikin näin. Postin kuljettaja käy automaateilla yleensä kerran päivässä, jolloin hän sekä tuo uusia lähetyksiä että nappaa mukaansa lähteviä paketteja.

Seurantatiedot ilmestyvät järjestelmiin vasta silloin, kun paketin tiedot luetaan - kuljettaja tai postin työntekijä siis tavallisesti piippaa osoitekortin viivakoodin, jolloin paketin tiedot rekisteröityvät.

MIssä tilanteessa sitten seuraantaan tulee se "lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on fyysisesti postissa maksanut paketin ja aikonut sen samalla laittaa automaattiin. Kuitissa näkyy lokero ja lokerokoodi, mihin on sen aikonut viedä.

Vai miten automaatilla lähetetään, mikäli ei ole etukäteen netistä pakettia ostanut?

Paketti on varmaan jo lokerossa mutta posti ei ole vielä käsitellyt sitä ja lisännyt tunnusta järjestelmään. Odottele rauhassa, kyllä se varmaan tänään tai huomenna näkyy viimeistään. 

Juurikin näin. Postin kuljettaja käy automaateilla yleensä kerran päivässä, jolloin hän sekä tuo uusia lähetyksiä että nappaa mukaansa lähteviä paketteja.

Seurantatiedot ilmestyvät järjestelmiin vasta silloin, kun paketin tiedot luetaan - kuljettaja tai postin työntekijä siis tavallisesti piippaa osoitekortin viivakoodin, jolloin paketin tiedot rekisteröityvät.

MIssä tilanteessa sitten seuraantaan tulee se "lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan"?

Heti sen jälkeen kun se koodi on luotu ja on siihen asti, että lähetys on automaatista toimitettu postiin, ilmeisesti myös automaatin tyhjentävä ja täyttävä voi sen tehdä, kun lukee koodin, niin se aktivoituu järjestelmään. 

Vierailija
16/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on fyysisesti postissa maksanut paketin ja aikonut sen samalla laittaa automaattiin. Kuitissa näkyy lokero ja lokerokoodi, mihin on sen aikonut viedä.

Vai miten automaatilla lähetetään, mikäli ei ole etukäteen netistä pakettia ostanut?

Paketti on varmaan jo lokerossa mutta posti ei ole vielä käsitellyt sitä ja lisännyt tunnusta järjestelmään. Odottele rauhassa, kyllä se varmaan tänään tai huomenna näkyy viimeistään. 

Juurikin näin. Postin kuljettaja käy automaateilla yleensä kerran päivässä, jolloin hän sekä tuo uusia lähetyksiä että nappaa mukaansa lähteviä paketteja.

Seurantatiedot ilmestyvät järjestelmiin vasta silloin, kun paketin tiedot luetaan - kuljettaja tai postin työntekijä siis tavallisesti piippaa osoitekortin viivakoodin, jolloin paketin tiedot rekisteröityvät.

MIssä tilanteessa sitten seuraantaan tulee se "lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan"?

Kun seurantatunnus (osoitekortti) on luotu. Tällöin kuljetusfirma saa sähköisen tiedon paketin saapumisesta, mutta pakettia ei ole fyysisesti vielä rekusteröity saapuneeksi.

Vierailija
17/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on fyysisesti postissa maksanut paketin ja aikonut sen samalla laittaa automaattiin. Kuitissa näkyy lokero ja lokerokoodi, mihin on sen aikonut viedä.

Vai miten automaatilla lähetetään, mikäli ei ole etukäteen netistä pakettia ostanut?

Paketti on varmaan jo lokerossa mutta posti ei ole vielä käsitellyt sitä ja lisännyt tunnusta järjestelmään. Odottele rauhassa, kyllä se varmaan tänään tai huomenna näkyy viimeistään. 

Juurikin näin. Postin kuljettaja käy automaateilla yleensä kerran päivässä, jolloin hän sekä tuo uusia lähetyksiä että nappaa mukaansa lähteviä paketteja.

Seurantatiedot ilmestyvät järjestelmiin vasta silloin, kun paketin tiedot luetaan - kuljettaja tai postin työntekijä siis tavallisesti piippaa osoitekortin viivakoodin, jolloin paketin tiedot rekisteröityvät.

MIssä tilanteessa sitten seuraantaan tulee se "lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan"?

Kun seurantatunnus (osoitekortti) on luotu. Tällöin kuljetusfirma saa sähköisen tiedon paketin saapumisesta, mutta pakettia ei ole fyysisesti vielä rekusteröity saapuneeksi.

Ok, eli jos AP:n tapauksessa paketti on siellä automaatissa ja seurantatunnus on saatu, niin eikö silloin pitäisi tulla juuri tuo viesti? 

Vierailija
18/18 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on fyysisesti postissa maksanut paketin ja aikonut sen samalla laittaa automaattiin. Kuitissa näkyy lokero ja lokerokoodi, mihin on sen aikonut viedä.

Vai miten automaatilla lähetetään, mikäli ei ole etukäteen netistä pakettia ostanut?

Paketti on varmaan jo lokerossa mutta posti ei ole vielä käsitellyt sitä ja lisännyt tunnusta järjestelmään. Odottele rauhassa, kyllä se varmaan tänään tai huomenna näkyy viimeistään. 

Juurikin näin. Postin kuljettaja käy automaateilla yleensä kerran päivässä, jolloin hän sekä tuo uusia lähetyksiä että nappaa mukaansa lähteviä paketteja.

Seurantatiedot ilmestyvät järjestelmiin vasta silloin, kun paketin tiedot luetaan - kuljettaja tai postin työntekijä siis tavallisesti piippaa osoitekortin viivakoodin, jolloin paketin tiedot rekisteröityvät.

MIssä tilanteessa sitten seuraantaan tulee se "lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan"?

Heti sen lähetyskoodin luomisen jälkeen tai pari minuuttia tuossa näytti olevan aikaeroa ainakin minun viimeksi lähettämäni paketin kohdalla. Verkkokaupoissa tuo ilmoitus tulee myös, kun lähetyskoodi on luotu, usein menee päiviä ennenkuin tulee ilmoitus itse verkkokaupalta, että toimituksesi on valmiina lähetettäväksi. Jossain vaiheessa sen jälkeen ilmestyy seuraava postin lähetyskoodin merkintä.