Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö ketään, jolta lapsi kuollut?

Vierailija
12.09.2015 |

Ja miten sellaisesta voi selvitä?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sedältäni on kuollut kolme lasta. Päällisin puolin hän on ihan täysjärkinen, mutta totta kai tuollainen jättää jälkensä.

Vierailija
2/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tuttavani lapsi kuoli 5 vuotta sitten. Ei varmaan ole vieläkään selvinnyt, mutta muu perhe+uskonto auttanut eteenpäin elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka on kuollut on jonkun lapsi eli eiköhän kaikki tiedä.

Vierailija
4/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Ei kai siitä koskaan selviä täysin. Tämäkin henkilö kenet tiedän ei ole ainoan lapsensa kuoleman jälkeen koskenutkaan tämän huoneeseen ja pitää hänelle edelleen synttäreitä, vaikka kuolemasta on jo vuosia...

Vierailija
5/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani. Isoveljeni oli pitkään kadoksissa ja löytyi kuolleena. Äitini sanoi kerran että pitää mennä vähännpäästään sekaisin, jotta semmoisesta voi selvitä

Vierailija
6/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:49"]Sedältäni on kuollut kolme lasta. Päällisin puolin hän on ihan täysjärkinen, mutta totta kai tuollainen jättää jälkensä.
[/quote]

Joissakin onnettomuudessa vai yksitellen? Voi mies raukka :(

Vierailija
7/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Ei kai siitä varsinaisesti selviä. Elämä vaan jatkuu.

Vierailija
8/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädiltäni on kuollut lapsi joka oli kuollessaan vain 2-vuotias. Sai tuon jälkeen vielä kaksi lasta, jotka ovat nyt jo aikuisia. On sanonut, että aika auttaa suruun.

Vierailija
9/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, hyvä ystäväni. Lapsi kuoli yli 10v sitten ja kaveri on edelleen pahasti masentunut. Tuskin tulee selviämään asiasta ikinä, kamalaa katsoa vierestä kun kaveri kärsii eikä voi itse tehdä mitään. Toisen tuskaa ei pysty mitenkään lievittämänä ja silloin kun toinen haluaa olla rauhassa niin parempi antaa olla. Väkisin ei voi hänelle olkapäätäkään tarjota, mutta hän kyllä tietää että välitän ja olen kiinnostunut mitä hänelle kuuluu. Välillä ollut parempia jaksoja ja ollut pitkiäkin aikoja ilman lääkkeitä, mutta aina se tulee takaisin. :(

Vierailija
10/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin tädin lapsi kuoli. Laihtui tosi paljon ja ulkoapäinkin huomasi, että suru on kova en tiedä miten nykyään jaksaa

Vierailija
11/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, vanhempani. On se jälkensä jättänyt. Olen syntynyt kuolemantapauksen jälkeen. Muistelen tajunneeni jo pienenä, että minun pitää olla kiltti ja huomaamaton, kun vanhemmillani on niin raskasta.

Vierailija
12/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempani sekä yksi perhetuttu. Faija varsinkaan ei ole asiasta selvinnyt vielä 30v jälkeenkään. Mutsi on päällisin puolin asiasta selvinnyt, mutta kyllä siitäkin mä ainakin huomaan että oikeesti kirpasee edelleen.

Kai ne koittaa olla ajattelematta asiaa, mutta tietyt tilanteet ja päivät tuo muistot esiin.

Vierailija
13/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Äidiltäni. On kai se jäljen jättänyt mutta elossa on.

Vierailija
14/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin ainoa lapsi kuoli. Suru näkyy heissä joka päivä.

Vierailija
15/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädiltä kuollut kaksi ja aviomies siinä välissä. Että joo.

Vierailija
16/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni kuoli 40 vuotta sitten, se jätti etenkin äitiini ikuisen arven. Hän oli hyvin ylisuojeleva, on vieläkin. Ei tuollaisesta voi kokonaan selvitä, jotenkin voi toipua kyllä.

Vierailija
17/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään perheen tytär puukotettiin, oli vaan väärässä paikassa väärään aikaan, tappaja ei tuttu.

Vierailija
18/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoltani on kuollut 2 lasta.Molemmat poikia.Toinen kuoli ripuliin 8kk ikäisenä ja toinen keuhkokuumeeseen vähän yli vuoden ikäisenä.Tuohon aikaan oli aika tavallista, että lapsia kuoli ihan "tavallisiin" lastentauteihin siis sairauksiin jotka nykyisin on hoidettavissa.

Vierailija
19/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummolta on kuollut 2 lasta. Toinen kaksosista pari päivää vanhana ja toinen jotain 6 vuotiaana. Serkulta kuollut yksi lapsista. En ole paljoa tekemisissä, mutta kai on siitä selvinnyt jotenkin kun on tehnyt uusiakin lapsia. 
Yhdeltä ex-työkaverilta kuoli ainoa tyttö. Iso juttu oli lehdessä kun jäi suojatiellä auton alle vuosia sitten. Kai tuo on siitä jotenkin selvinnyt. En ole nähnyt vuosikausiin.

Vierailija
20/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useta

Mieheni veli on kuollut vuosia sitten. Eivät hirveästi halua puhua asiasta, itsemurha teini-iässä. Sitten toinenkin, vanhemman sisaruksen lapsi, samasta suvusta leikki-ikäisenä sairauteen eli anoppi on menettänyt lyhyen ajan sisään lapsen ja lapsenlapsen. Kuulemma mieheni sisarussarjan esikoinen on syntynyt keskosena ja kuollut. Kun ajattelee, mitä kaikkea muutakin anoppi on kokenut, on ihme, että hän vielä nykyään vanhuksena täysjärkinen. Tuo perhe, josta lapsi kuoli sairauteen, on sanonut, että aika auttaa mutta syntymäpäivät on vaikeita. Tämä jälkimmäinen tapaus oli vain vähän ennen kuin minä olin "ensiesittelyssä" ja kyllähän sen erikoisen tunnelman aisti, mies sanoi asiasta sitten vasta tapaamisen jälkeen, ettei vaikuttaisi asiaan.

Naapurin lapsi koki kätkytkuoleman vaunuissa. Esimieheni esikoinen on kuollut synnytykseen. Kerran ohimennen mainitsi asiasta tyyliin "jos vanhin lapsi olisi jäänyt henkiin.." ja työkaverilta kuulin tarkemmin, miten kävi. Ei puhu asiasta sen enempää hänkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän