Miksi AY liike ei piittaa työttömistä?
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:59"]
No onhan sinulla aina mahdollisuus hakeutua kuntouttavaan työtoimintaan, niin että saat työttömyyskorvauksen + 9€/pvä.
[/quote]
No joo, uravalmentaja oli sitä mieltä että työkokeilu on ainoa mahdollisuus. Toki olisin mieluummin töissä tuolla 9€ + työmarkkinatuella, kuin kokonaan joutilaana. Mutta jos TES ei olisi sitova, voisin varmasti neuvotella itselleni ainakin 1000€ kuukausipalkan, josta kertyisi jo eläkettäkin. Voisin syrjäyttää jonkun hommiinsa leipiintyneen laiskimuksen, joka nostaa yli 2500€ palkkaa ja kaikki olisivat tyytyväisiä.
Tämä nykyinen systeemi on ihan hanurista, koska se ei mahdollista sitä, että ihmisille maksettaisiin heidän tuottavuutensa mukaan.
[/quote]
Et varmasti voisi neuvotella. Vaan kaikki saisivat sen 9 euroa päivä. Yritys ei maksa euroakaan enempää kuin on pakko.
Ilman ammattiliittoja yritykset varmasti raijaisivat jostain aasiasta tänne ihmisiä pätkätöihin orjapalkalla ja heittäisivät heidät takaisin kun heitä ei enää tarvittaisi.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:21"]
M inä olen ilmoittanut jo, että mihinkään lakkoon en ryhdy. 'Miksi minun pitää olla muka lojaali nyt ihmisille, jotka vain vittuilivat kun olin työtön. Nämä ihmiset vetovat siihen, mitä kaikkia etuja liitot ovat saaneet aikaan. Niin, mutta näillä ihmisillä ei ole siihen osaa eikä arpaa. Ihmiset, jotka haukkuivat minua laiskaksi juopoksi ja käskivät katsoa peiliin silloin, kun olin työtön, eivät ole minun tukeani ansainneet. Eivätkä he ole minun etujeni eteen tehneet mitään. Sillä vittuilulla en saanut työpaikkaa, enkä peiliin katsomisella. Sain sen sillä, kun aloin tajuta millaisia toopeja joihinkin paikkoihin on palkattu ja siitä paremmaksi pistäminen ei paljon vaatinut.
[/quote]
Vittuilivat? Sinun etujesi eteen ei ole tehty mitään? Sinulta on siis vähintäänkin evätty oikeus ansiosidonnaiseen ja kaikkiin liiton etuuksiin työttömyytesi takia?
http://www.tunturisusi.com/laiskiaiset/laiskiainen13.htm
Siinä on tyypillinen ay-liikkeen jäsen.
Olisi jo korkea aika poistaa TESsien yleissitovuus. Jos minä olen valmis töihin TESsiä pienemmällä palkalla, koska se olisi minulle kuitenkin parempi vaihtoehto kuin joutilaana oleminen, ammattitaidon rapautuminen ja urakehityksessä jälkeenjääminen, niin millä vitun oikeudella ulkopuoliset kieltää ja pakottaa mut olemaan työttömänä!? Ne, joilla o vielä työ, pitää vain jääräpäisesti kiinni omista eduistaan ja estää muita työllistymästä. Haistakaa vittu!
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:33"]Ah. Tämä vankkumaton usko ay-liikkeen hyvyyteen on liikuttavaa. Korkealta tullaan ja lujaa.
[/quote]
Ja tämä EK:n juoksupoikien hyökkääminen työntekijöiden liittoutumista kohtaan on erittäin läpinäkyvää ja oli arvattavissa. Tässä hallituksen silmittömässä hyökkäyksessä työntekijöitä kohtaan on nimenomaan kyse AY-liikkeen hajoittamis pyrkimyksistä, eikä niinkään yksittäisistä etujen leikkauksista. Hallitus on siis puhtaasti EK:n asialla, EK:n, joka on liitto Isolla ällällä. Kaikkia liittoja ei siis suinkaan ole aikomustakaan horjuttaa, vaan ainoastaan työntekijäliittoja. Työantajaliittojen vahvistaminen taas on nykyisen oikeistohallituksen ykkösagenda.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:48"]
Olisi jo korkea aika poistaa TESsien yleissitovuus. Jos minä olen valmis töihin TESsiä pienemmällä palkalla, koska se olisi minulle kuitenkin parempi vaihtoehto kuin joutilaana oleminen, ammattitaidon rapautuminen ja urakehityksessä jälkeenjääminen, niin millä vitun oikeudella ulkopuoliset kieltää ja pakottaa mut olemaan työttömänä!? Ne, joilla o vielä työ, pitää vain jääräpäisesti kiinni omista eduistaan ja estää muita työllistymästä. Haistakaa vittu!
[/quote]
Sinulta pitää myös sitten poistaa liiton neuvottelemat työntekijän oikeudet ja työnantajan vastuut sinua kohtaan. Myöskään ansiopäivärahaa sinulle ei koskaan pitäisi maksaa.
Siinä sitten olisit täysin yrityksen armoilla ja tekisit juuuri mitä ne sanoo ja koska ne sanoo.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:48"]
[/quote]
No onhan sinulla aina mahdollisuus hakeutua kuntouttavaan työtoimintaan, niin että saat työttömyyskorvauksen + 9€/pvä.
Vain EK ja porvarihallitus on työttömän puolella.
Minä ainakin vihaan omaa ammattiliittoani tai entistä ammattiliittoa ja mitään symppausta ei niiden avaukset saa. Onkin varmaan Suomen ainoa ammattiliitto, joka vaatii alan koulutuspaikkojen lisäämistä. Aika hämmentävää, mutta laskevat kai sen varaan, että lisää ihmisiä alalle -> lisää jäseniä. Kun edellisillekään ei ole töitä ja työttömyys alalla kasvanut hurjaa tahtia, mutta liitto vaan toivoo lisäkoulutusta. En meinannut aluksi uskoa korviani ja ajattelin käsittäneeni väärin vaatimukset. Mutta näin todellakin on. Lisäksi edunvalvonnassa keskittyvät vakituisten etujen ajamiseen, vaikka yhä useampi alalla on pätkäsuhteissa ja heidän myötävaikutuksellaan työtön.
Nytkö teille vasta alkaa valkenemaan, ettei nuo liitot aja jäsentensä etuja. Ne ajaa omia etujaan.
En ole asiantuntija, mutta voiko syy olla ettei työttömillä ei ole työnantajaa kenen kanssa neuvotella työehdoista?
Piittaapas. Ne tarvitsee työttömänsä pelotteeksi ja aseeksi. Kaikki kiristykset, leikkaukset ym. satavat ay-liikkeen laariin. Koska lakkoase.
Työtön on arvoton heille. Ei haittaa vaikka tulee lisääkin.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:08"]
Nytkö teille vasta alkaa valkenemaan, ettei nuo liitot aja jäsentensä etuja. Ne ajaa omia etujaan.
[/quote]
Jäsenten etu on liittojen etu
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 17:59"]
Mekin ollaan jäseniä
[/quote]
Kyllä se liitto niitä ajattelee
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:16"]
Piittaapas. Ne tarvitsee työttömänsä pelotteeksi ja aseeksi. Kaikki kiristykset, leikkaukset ym. satavat ay-liikkeen laariin. Koska lakkoase.
[/quote]
Mitä sä horiset?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:16"]Piittaapas. Ne tarvitsee työttömänsä pelotteeksi ja aseeksi. Kaikki kiristykset, leikkaukset ym. satavat ay-liikkeen laariin. Koska lakkoase.
[/quote]
Taas tämä iki-ihana ilmaus koska jotain. Voisitko muotoilla oikeakielisemmin?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 17:59"]Mekin ollaan jäseniä
[/quote]
Eikös työtän ole vapautettu jäsenmaksusta?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:39"]
Ay liike ei halua työttömille työtä. Mieluummin harvemmille enemmän massia
[/quote]
Ei halua yrityksetkään. Ne haluaa että yki ihminen tekee viiden työt ja saa puolet nykypalkasta