onko tutkittu miksi pääkaupunkiseudulla juuri ketään ei halua palata "lähitöihin"
Kun taas omassa kaveripiirissäni pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuvat ystäväni eivät pidä ajatusta toimistopäivistä yhtään niin vastenmielisinä.
Kommentit (56)
Työmatka on isolla osalla 1h tai enemmän. Se taitaapi olla suuri tekijä.
Ruuhkissa istuminen ei ole ihmisille yleensä se paras huvitus.
Mulla on työmatkaa alle kilometri, mutta onhan se luksusta kun voi yöpaidassa jo aloittaa työt.
Ruuhkassa istuminen, joukkoliikenteen käyttäminen, ylipäätään avokonttorityöskentely, suomen puhuminen kielletty työpaikalla koska ulkomaalaiset loukkaantuu, jne..
No olisiko korona. Lähipiirissä taas paljon tartuntoja. En halua sairastua enkä pitää ffp-maskia 8h putkeen.
Meidän toimari yrittää epätoivoisesti houkutella väkeä toimistolle. Mutta mitään pakkoa ei voi sanella, koska porukkaa alkaisi valua muualle, koska alallani kilpaillaan työvoimasta.
Sitä vaan ihmettelen, että jos toimistolla kerran on aivan älyttömän kivaa, miksi niin moni jää etätöihin? Jos kerran "me kaikki halutaan nähdä face to face". Aika säälittävää ja onttoa se hehkutus tätä taustaa vasten.
Työni koostuu Teamsissa istumisesta, sillä valtaosa sidosryhmistäni on eri paikoissa kuin minä. Lähityökavereitani en tunne juuri lainkaan, kun aloitin koronan aikaan. En ole kiinnostunut tutustumaankaan, mutta ei tarkoita sitä, että näissä ihmisissä itsessään olisi mitään vikaa. Minä en vain kaipaa kahviseuraa työpaikalle. Myöskään lähes tunnin työmatka parilla bussilla ei huvita.
Vierailija kirjoitti:
Ruuhkassa istuminen, joukkoliikenteen käyttäminen, ylipäätään avokonttorityöskentely, suomen puhuminen kielletty työpaikalla koska ulkomaalaiset loukkaantuu, jne..
Loukkaantuuko oikeasti? Meidän työpaikalla on yks jenkki (ainut, jonka takia englantia puhumme), hän puolestaan kiusaantuu, jos joku Marjatta 63v. yrittää kertoa asiansa englanniksi sanoissaan takellellen. Jenkki sanoo aina, että please speak finnish.
Koska kotitöissä HR osastojen työpaikan seiniin ripustamat metoo, diversity julisteet ja muut genderpaskat jää näkemättä ja mieli säilyy näin hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän toimari yrittää epätoivoisesti houkutella väkeä toimistolle. Mutta mitään pakkoa ei voi sanella, koska porukkaa alkaisi valua muualle, koska alallani kilpaillaan työvoimasta.
Sitä vaan ihmettelen, että jos toimistolla kerran on aivan älyttömän kivaa, miksi niin moni jää etätöihin? Jos kerran "me kaikki halutaan nähdä face to face". Aika säälittävää ja onttoa se hehkutus tätä taustaa vasten.
No he on niitä, jotka eivät viihdy kotona, vaan tekevät kaikkena päästäkseen pakoon perhe- ja koti-elämää. Tai siis ainakin meidän työpaikalla näin. HR pomo narisee miten perseestä etätyöt on, ymmärrettävää varmaan joo, kun hänellä on kaksi kitisevää prinsessaa jotka uskovat vain isäänsä (kuulemma). Jatkuvasti innostuisi puheenaiheista, joissa haukutaan etätöitä ja käyttää juurikin tuota "voimme taas nähdä toisiamme" lausahdusta..
Itse olen Etelä-Karjalassa ja myöskään en viitsisi palata toimistolle, säästyy niin paljon aikaa kun ei tarvitse laittaa vaatteita ja ajaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan, ei ketään.
Mistä tämä ketä sanan käyttö kuka sanan tilalla oikein tulee?
Työmatkat bussilla 25min suunta.
Laittautuminen duuniin, säätöä lapsiperheen arjen kanssa, työpaikalla huono työilmapiiri (pienet tilat, paskoja työkavereita joilla huonot läpät joita heittelevät hatkuvasti).
Työ on sellaista jota voi tehdä kotona vaikka yöpaidassa ja mihin kellonaikaan tahansa muutamia etäpalsuja lukuunottamatta.
Pomolta tulee jatkuvasti kehuja miten onnistumisia tulee etänä. Työmotivaatio huipussa.
Etänä ollaan tällä hetkelläkin ja puhetta on ollut jos jatkossakin näin. Se olisi huippua.
Omassa työssäni ei ole ollut etätyömahdollisuutta. Enkä oikein tunne ketään etätöissä ollutta tai olevaa. Minua kiinnostaisi ihan ohi aiheen, että onko ne etätyöpäivät aina ihan oikeaa etätyötä, samoin kuin työpaikalla tehdään töitä kahdeksan tuntia täysillä? Vai onko se niin, että etätöiden lomassa laitetaan välillä pesukone päälle ja ripustetaan pyykit, selaillaan vaikka tätä vauvapalstaa, keitetään perheelle perunat jne. Olen siis utelias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan, ei ketään.
Tietyissä murteissa on vanhastaan käytetty. Ainakin Satakunnassa ja Varsinais-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan, ei ketään.
Murteista? Miksi tämä on joillekin niin suuri asia, että pitää jatkuvasti olla huomauttelemassa jos kuitenkin ymmärtää mistä puhutaan?
Vierailija kirjoitti:
Omassa työssäni ei ole ollut etätyömahdollisuutta. Enkä oikein tunne ketään etätöissä ollutta tai olevaa. Minua kiinnostaisi ihan ohi aiheen, että onko ne etätyöpäivät aina ihan oikeaa etätyötä, samoin kuin työpaikalla tehdään töitä kahdeksan tuntia täysillä? Vai onko se niin, että etätöiden lomassa laitetaan välillä pesukone päälle ja ripustetaan pyykit, selaillaan vaikka tätä vauvapalstaa, keitetään perheelle perunat jne. Olen siis utelias.
Ei siellä työpaikallakaan paineta sata lasissa koko aikaa. Kyllä mulla pyykkikone pyörii. Ensin pidetään yksi palaveri, kirjataan se, sitten laitetaan pyykkikone pyörimään ja siirrytään seuraavan asiakkaan asioihin. Toimistolla olisi käyty välissä kahvilla tai juteltu kämppiksen kanssa hetki.
Vierailija kirjoitti:
Ei "ajattelutyössä" työpäivä ole 100% suorittamista, on paljon taukoja, ylös nousemista, kotitöitä kuten pesukoneiden käynnistelyä voi tehdä kun odottaa seuraavien palaverien alkua, jne. 4 minuutin päästä sellainen alkaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan, ei ketään.
Murteista? Miksi tämä on joillekin niin suuri asia, että pitää jatkuvasti olla huomauttelemassa jos kuitenkin ymmärtää mistä puhutaan?
Koska en myöskään välitä lukea täällä "miun miälestä se ompi nii" tai "mää lähren kotio" tms. Vaikeuttaa lukemista aivan kuten yhdyssanavirheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan, ei ketään.
Koska en myöskään välitä lukea täällä "miun miälestä se ompi nii" tai "mää lähren kotio" tms. Vaikeuttaa lukemista aivan kuten yhdyssanavirheet.
Oho, vaikeuttaako? Jännä juttu.
Kukaan, ei ketään.