Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus ja opiskelu

Jee osaan suomea
28.03.2022 |

Taas se paheni, masennus siis. Olen koulussa tällä hetkellä muutaman kuukauden työkkärin kautta ja tuli otettua tämä päivä vapaaksi. Mietin että saa jäädä poissaolot tähän.

Hirveän syyllinen olo poissaolosta ja mieheni sanoi, että olen masentunut joten se on normaalia. Nyt vain mietin miten jaksan kaikki päivät mennä kouluun ja motivoitua itseäni. Tuntuu että motivaatio hajoaa aina käsiin.

Olen joskus kokenut koulussa kiusaamista ja pelkään että se alkaa taas vaikka mitään sen suuntaista ei ole ollut näkyvissäkään. Pelkään kuitenkin, että se alkaa taas ja romahdan. Kestän nälvimisen netissä mutten pientäkään viistoa katsetta.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan ruvennut ihan kunnolla miettimään ja kirjoittamaan päiväkirjaan mikä siinä oikein ahdistaa?

Joskus ihmisillä on taipumus sabotoida omaa elämäänsä ja on hyvä, jos kykenee itse tunnistamaan nämä asiat itsessään. Esimerkiksi saattaa tehdä koulunkäynnistä paljon suuremman ongelman kuin mitä se oikeasti on. Tällä pyritään estämään mitään muutosta omassa elämässä, koska onhan se helpompi olla neljän seinän sisällä 24/7 kun opiskella ja mennä ulos.

Ja kirjoitan tämän henkilönä, jota kiusattiin raa'asti nuorempana ja joka kävi saman ahdistumisen lävitse. Itse vaan tunnistin sen oman elämän sabotoimisen ja aloin vihdoin ja viimein parantua siitä. Myös syyt ahdistukseen kannattaa löytää ja ymmärtää mistä ne johtuvat. Lääkkeet voivat lievittää oireita, mutta eivät ne poista ahdistusta kokonaan.

Onhan se näin joo ja siksi menin kouluunkin tänään. Tänne olen vain jakanut näitä ajatuksia. Eikö keskustelupalsta ole sitä varten? Koulussa on vielä mennyt kivasti hommat tänään ja on parempi mieli.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi