Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka äitienpäivä meni? Oliko mies humalassa, lapset mököttivät huonessaan ja koira söi kakun. Joka oli sekin vääränlainen.

Vierailija
10.05.2026 |

Nyt kertomuksia elävästä elämästä. Siitä millainen oli oikea äitienpäivä kaiken sen kiiltokuvamaisuuden takana.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valituksia ja inkkelien tarinoita on jo palsta täynnä. 

Vierailija
2/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valituksia ja inkkelien tarinoita on jo palsta täynnä. 

Ovatko inkkelit äitejä? Tässä on tarkoitus kuulla äitien mielipiteitä eikä syrjäytyneiden poikien/miesten valituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset lähtivät kavereidensa kanssa jonnekin. Toisaalta harmittaa ja toisaalta ymmärrän. Harmittaa etteivät voi olla kotona juhlapäivänä ja toisaalta olen iloinen että heillä on ystäviä joiden kanssa touhuta. Mies on ollut kotona ja keitti syntymäpäiväkahvit sekä kattoi pöydän. Hän ei ole talousihminen joten minä teen yleensä keittiötyöt. (Kaikille mielensäpahoittajille tiedoksi, että teen tämän mielelläni).

Vierailija
4/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies katosi autotalliin ja lapset kiukuttelevat kotona. Riita päällä taas kerran. Koiraa ei ole mutta kissa oksenti lattialle. Nyt sekin lymyilee jossain.

Vierailija
5/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen dementoituneen äitini omaishoitaja. 

Hän on jo tunnin selostanut, miten hän on lähdössä pankkiin, kun sieltä on tullut kirje, joka täytyy käydä kuittaamassa. Vaatii puhelintaan. Vänkää ja vänkää. Alkoi nukkua, kun en jaksanut enää siinä olla. Yöllä sitten taas on unetonta.

Mulla on hänelle kakku ja lahja odottamassa. Annan vasta iltapäiväkavien aikaan. 

Miehellä ei ollut mulle mitään eikä tarjoile mitään. Sanoi ohimennen, että hyvää äitienpäivää. 

Omillaan asuva tytär ehkä soittaa onnittelun, jos muistaa. 

Vierailija
6/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo äiti mut voisin olla. Mun mies teki mulle kakun jossa oli vadelmaa eikä mansikkaa. Mä raivostuin ja heitin sen seinälle. Nyt mä itken makuuhuoneessa ja ootan anteekspyyntöö. 😭

Vierailija
7/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni, sain äitienpäivälahjaksi toivomani paketin.

Jonka olin itse ostanut ja paketoinut.

Vierailija
8/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kännissä ja vihainen. Lapset eivät ole soittaneet.

Vierailija
9/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENI?

Mistä voi tietää kuinka töissä mennyt.  Ei ole livelähetystä eikä äitienpäivä ole kansallinen vapaapäivä.

Vierailija
10/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla heräsin kakka housussa eikä mies ole vieläkään siivonnut pöksyjäni.

Vierailija
11/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullisen hyvin kai meni - veimme lasten kanssa aamukahvin sänkyyn ja valkovuokkoja. Siirtyessämme brunssin jälkiruokiin - kahvia ja leivonnaisia, lapsille kaakaota ja herkkuja - huomasin, että vaimo oli syönyt lasten vanukkaat! Olin yrittänyt piilottaa kaljojen taakse, mutta sieltä akka oli löytänyt ja lutkuttanut ne sohvalle pingettäen Heated Rivalrya - hyvä tietty, että lätkä kiinnostaa.

Valitti myös itse tehdyistä korteista ja valkovuokoista, olisi pitänyt olla kukkakaupasta ruusuja ja ostettu kortti.

Lähdemme nyt lasten kanssa mummolaan ja jätämme äipän murjottamaan. En tiedä miten tästä eteenpäin, erotako?

Vierailija
12/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENI?

Mistä voi tietää kuinka töissä mennyt.  Ei ole livelähetystä eikä äitienpäivä ole kansallinen vapaapäivä.

Mitä sinä sönkötät?

Vierailija
13/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuullisen hyvin kai meni - veimme lasten kanssa aamukahvin sänkyyn ja valkovuokkoja. Siirtyessämme brunssin jälkiruokiin - kahvia ja leivonnaisia, lapsille kaakaota ja herkkuja - huomasin, että vaimo oli syönyt lasten vanukkaat! Olin yrittänyt piilottaa kaljojen taakse, mutta sieltä akka oli löytänyt ja lutkuttanut ne sohvalle pingettäen Heated Rivalrya - hyvä tietty, että lätkä kiinnostaa.

Valitti myös itse tehdyistä korteista ja valkovuokoista, olisi pitänyt olla kukkakaupasta ruusuja ja ostettu kortti.

Lähdemme nyt lasten kanssa mummolaan ja jätämme äipän murjottamaan. En tiedä miten tästä eteenpäin, erotako?

Ehkäpä äippä teki tämän tahallaan. Hän haluaa juhlia äitienpäivää kahdestaan lasten oikean isän kanssa.

Vierailija
14/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä äippä teki tämän tahallaan. Hän haluaa juhlia äitienpäivää kahdestaan lasten oikean isän kanssa.

No sekin vielä; itselläni on vaaleat hiukset, kuten myös vaimollani - mutta kuopuksella on paksut, tummat kiharat. Vähän samanlaiset, kuin vaimon eksällä, jonka kanssa ovat nykyään hyviä ystäviä ja reissaavat yhdessä.

Vierailija
15/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on mennyt. Sain kukkia ja suklaata ja itsetehdyn ihanan kortin. Kohta grillataan. Hyvää äitienpäivää kaikille!

Vierailija
16/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi kaikki hyvin. Hidas aamu, aamukahvilla nyt 13.48. Oli kääretorttua ja muna-anjovisleipiä tehty jääkaappiin. Ketään ei ole näkynyt. 

Mies lähti tyttären kisoihin Kupittaalle ja poika on töissä. Koira näyttää olevan pihalla.

Vierailija
17/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan perheestä ei ole vielä toivottanut hyvää äitienpäivää mulle enkä saanut mitään korttia tai lahjaa. Migreeni päällä ja jäin kotiin lepäämään kun toiset lähtivät mummoa moikkaamaan. 

Vierailija
18/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin äidille viestin ja nyt aion hemmotella mammakissaani. Siinä se

Vierailija
19/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin meni? Klo on vasta noin 14. Mä vasta odottelen äitienpäivän juhlijoita meille klo 15.

Vierailija
20/27 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän, etten saisi purnata... En mä tätä ääneen sanokaan, mutta kirjoitan tänne.

Lapset ovat aikuisia ja kummallakin on tänään työvuoro, oli eilenkin... mutta he tulevat sitten viikonpäästä lauantaina syömään ja Euroviisuttelemaan mun kanssa.

Mies jostain syystä siivoaa äitienpäivisin (sen jälkeen kun lapset muuttivat omilleen), kai se kuvittelee tekevänsä jotain palvelusta tai hyvää.... Se mäiskii, paiskoo, ärisee, ähisee... Nytkin tossa ettii juuriharjaa ja ihan väärästä paikasta. Sanoin niiden olevan varastossa, niin ei usko... nyt on paiskottu keittiökaappeja ja jätetty kaikki kamat kaappien ulkopuolelle, sama siivouskaapin kanssa. Kiroilee, kun mikään ei ole omalla paikallaan.  En todellakaan jaksais tätä meteliä, ahdistusta nyt ja kaikki on entistä pahemmin levällään.  

Voitaisko vaan vaikka istuksia ja nauttia aurinkoisesta päivästä pihalla. 

No, ei voida, kun tänään pitää siivota. Jossain vaiheessa se hoksaa, ettei ruokaa ole suunniteltu ollenkaan ja alkaa ähertämään sitä. (vaikka itse ehdotan esim pitsan hakua, eihän äitienpäivänä syödä pitsaa!) Hän lähtee kauppaan ja tulee kaupasta, on ostanut erinäisiä raaka-aineita omaan makuunsa ja loihtii sitten jonkun kookosrapulinssi hässäkän jota nautitaan iltakympiltä. Sitten hän siirtyy tekemään jälkiruokaa....

Olis jo kiirus nukkumaan, kun aamusta pitäs lähtee töihin.

ps meillä on ihan perussiistiä. Vappuna oli pitkät vapaat, niin tein suursiivouksen silloin tyttären kanssa. Torstaina imuroin ja pyyhin lattiat jne. Nyt mies tomerana siivoaa. Kyllä nuo kaikki paikalleen menee päivän mittaan, mutta... mä haluasin tosiaan viettää tän päivän rauhassa. Miksei asioita voi suunnitella ja tehdä etukäteen! Siitä olen sanonut, ettei tulisi äitienpäivä yllätyksenä... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme