Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan muuttaa pois Helsingistä mutta töitä ei ole kuin täällä :(

Vierailija
28.03.2022 |

Pidän työstäni ja harmittaa että en voi tehdä sitä kuin täällä pk-seudulla. Haluaisin muuttaa pohjoiseen mutta siellä en voi työtäni tehdä (kaupan alan esimies), koska vapaita paikkoja ei ole. Olen saanut tarpeekseni tästä kiireestä ja ihmispaljoudesta.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen maakunnassa, ja täällä ei tosiaan ole OLLENKAAN oman alan työtä. Viimeiset 8v olen käynyt 250km päässä töissä eli edestakainen työmatka 500km jota välillä ajan myös päivämatkana (eli 6h ajoa plus 8 h työtä, 14h päivässä). Välillä yövyn hotellissa.

Tää on perseestä, omien lasteni lapsuus menee kokonaan ohi, olen siis nainen, lapsia on. En vaan halua muuttaa pk seudulle. Tämä on sit se kallis hinta. Akateeminen erikoisasiantuntija olen.

En tajua miksi maakunnista kaikki siirtää pääkonttorin Helsinkiin. Sinne karkaa ne kaikki työpaikat sitten.

Juu. Pääpaikoille ne pommitkin ekaksi.. Jos on tullakseen. Oisko sitten hajasijoitus jo hyvä. Kasvatatteko puistoissa enstalveksi mansikoita ja salaattia, niin säästyy bensaa ja mualimat pelastuu.

Vierailija
22/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen maakunnassa, ja täällä ei tosiaan ole OLLENKAAN oman alan työtä. Viimeiset 8v olen käynyt 250km päässä töissä eli edestakainen työmatka 500km jota välillä ajan myös päivämatkana (eli 6h ajoa plus 8 h työtä, 14h päivässä). Välillä yövyn hotellissa.

Tää on perseestä, omien lasteni lapsuus menee kokonaan ohi, olen siis nainen, lapsia on. En vaan halua muuttaa pk seudulle. Tämä on sit se kallis hinta. Akateeminen erikoisasiantuntija olen.

En tajua miksi maakunnista kaikki siirtää pääkonttorin Helsinkiin. Sinne karkaa ne kaikki työpaikat sitten.

Ymmärrän työn tärkeyden mutta tuossa sinun työmatkassa ajaa 500km / d ei ole mitään järkeä. Onko sinulla hankala työnantaja, että etätyö ei tänä päivänä onnistu? Asiantuntijat tekevät tänä päivänä työt tietokoneella, tiedostoa tulee ja tiedostoa menee, teams:si tms. välittää palaveria. Eihän asiantuntijan työ ole enää paikkaan sidottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Helsingissä edes ole paljon ihmisiä. Suomalaiset ovat omituisia.. 😄

Vierailija
24/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä surullista, että maakunnista karkaa työpaikat ja ihmiset. Kaikkien on ”pakko” asua pääkaupunkiseudulla ja asuminen täällä on jo ihan järkyttävän kallista. Sosiaalituilla kompensoidaan kun ei omat rahat riitä vuokriin ja sijoittajat nauravat matkalla pankkiin.

Miten ihmeessä tähän on päädytty?

Ei täällä ole pakko asua. Työllistäkää itse itsenne ja asukaa missä haluatte.

Vierailija
25/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti oman yrityksen perustamista sinne maaseudulle.

Vierailija
26/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä jotka haluavat muuttaa maalle omiin oloihin, mutta sitten muiden olisi kuitenkin tuotava heille kaikki palvelut sinne työpaikkaa myöten.

Itse nämä asiat on hoidettava jos muuttaa ihmisten seasta pois.

Vierailija
27/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla asunnot maksaa 20k-30k. Pärjäät työttömänäkin joten älä stressaa...

Vierailija
28/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin aikoinaan pois pääkaupunkiseudulta. Nykyään ahdistaa jo pelkkä siellä käyminenkin. Toivottavasti ap keksit ratkaisun.

Vierailija
29/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla mitään outoja kuvitelmia ole maaseudun paremmuudesta. Tiedän vaan kaipaavani jonnekin, missä on paljon vähemmän ihmisiä (olen erakkoluonteinen sekä herkkäaistinen) ja paljon enemmän luontoa. Koiranpaskaiset pikkuryteiköt nimeltä "lähimetsät" eivät oikein sitä ole...enkä jaksaisi muuttaa enää kertaakaan möykkäävän naapurin takia.

Onhan tämä ihan hulluutta, että asuu kehyskunnassa, jotta olisi varaa käydä Helsingissä töissä. Samalla energialla voisi olla ihan vaan työtön jossain korvessa, ja kuitenkin elää täyttä elämää isommilla neliöillä, edes vuokralla.

Vierailija
30/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ala pitää jotakin kyläkauppaa.

Vierailija
31/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vain muutin, sillä etätyöt mahdollisti asuinpaikan vaihdon. On paljon mukavampaa asua muualla, kun ympäristö on niin "suomalaista", eikä ulkomaalaisia ei juurikaan katukuvassa näy.

Eipä kuule taritse muuttaa kuin kolmen suurimman pääkaupunkiseudun kunnan ulkopuolelle niin tuo toteutuu jo aika hyvin. Esim. Sipoossa, Kirkkonummella tai Nurmijärvellä voit asua kuin maalla ja et taatusti näe liikaa ulkomaalaisia.

Muutin pois juuri Kirkkonummelta. Ongelma on siinä, että tuolla seudulla et vain voi välttyä pääkaupunkiseudun monikulttuurilta.

Iso osa Kirkkonummea on pelkkää metsää ja peltoa. Missä siellä vellovat ne ulkomaalaisten massat?

30km päässä? Vai luuletko, että kaupungista poismuutto tarkoittaa sitä että ei olisi enää käytävä lähimmässä kaupungissa?

Vierailija
32/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja ja kompromissejä niiden välillä, onneksi Suomi on demokraattinen sivistysvaltio jossa jokainen saa valita paikan missä asuu, loppu on sitten muutaman muuttujan yhtälön ratkaisua. Jaxu halia kaikille Kehä 1:n sisä -ja ulkopuolella asuville.

Vierailija
33/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän työn tärkeyden mutta tuossa sinun työmatkassa ajaa 500km / d ei ole mitään järkeä. Onko sinulla hankala työnantaja, että etätyö ei tänä päivänä onnistu? Asiantuntijat tekevät tänä päivänä työt tietokoneella, tiedostoa tulee ja tiedostoa menee, teams:si tms. välittää palaveria. Eihän asiantuntijan työ ole enää paikkaan sidottu.

Kyllä minä sen tiedän, mutta työnantaja on eri mieltä. Ei saa olla etänä (paitsi sen 1 pv vko) koska olen esimies ja esimiehen pitää olla paikalla tavattavissa.

Haen koko ajan uutta työtä lähempää, ei ole 8 vuoteen löytynyt koska maakunnissa niitä ei ole. Siis ihan oikeasti ei vaan ole. Oman alan työtä on avoinna ehkä 1 paikka kerran kolmessa vuodessa täällä kotikaupungissa. Pattitilanne.

Vierailija
34/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Pohjois-Karjalassa on todella vaikea löytää työntekijöitä, joten vaikea uskoa että töitä ei muka löytyisi niitä haluavalle.

Vierailija
35/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma kauppa Lappiin.

Vierailija
36/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tänne kerran perheellisenä muuttaa, perhe juurtuu tänne vaikka itse olisi mieluummin muualla. Minä olen täällä jumissa kunnes lapset ovat aikuisia, ja jos sen jälkeen muutan kauemmas, saan luultavasti muuttaa yksin. Uutta työpaikkaa tuskin enää siinä iässä saan, vaan joudun suunnittelemaan asiat nykyisen työpaikan mukaan. Työpaikkoja on kyllä jonkin verran ympäri maata.

Vierailija
37/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin täällä Pohjois-Karjalassa on todella vaikea löytää työntekijöitä, joten vaikea uskoa että töitä ei muka löytyisi niitä haluavalle.

Muitakin kuin Sote- alan työntekijöitä?

Vierailija
38/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä surullista, että maakunnista karkaa työpaikat ja ihmiset. Kaikkien on ”pakko” asua pääkaupunkiseudulla ja asuminen täällä on jo ihan järkyttävän kallista. Sosiaalituilla kompensoidaan kun ei omat rahat riitä vuokriin ja sijoittajat nauravat matkalla pankkiin.

Miten ihmeessä tähän on päädytty?

Riistäjävalta ajaa keskittämistä.

Viimmein nälkää ja orjuutta.  Meillä riistovalta tuli iskusta. Isku osui moneen samaan aikaan. Liemeen päätyi lamassa laakista suuri joukko. Tällöin halpasaaliit voi poimia. On varma, että osa kansaamme ei ole toipunut nykyäänkään. Halpaväen haaliminen tänne on yhä osa käynnissä olevaa riistovaltaa.

Vierailija
39/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP viittasi aloituksessaan nykyiseen työhönsä, ei yleisesti työmarkkinatilanteeseen.

Tämähän se dilemma on monella - tiettyjen alojen työmahdollisuudet ovat keskittyneet Helsinkiin tai PK-seudulle.

Vierailija
40/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muitakin kuin Sote- alan työntekijöitä?

Kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan