Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan muuttaa pois Helsingistä mutta töitä ei ole kuin täällä :(

Vierailija
28.03.2022 |

Pidän työstäni ja harmittaa että en voi tehdä sitä kuin täällä pk-seudulla. Haluaisin muuttaa pohjoiseen mutta siellä en voi työtäni tehdä (kaupan alan esimies), koska vapaita paikkoja ei ole. Olen saanut tarpeekseni tästä kiireestä ja ihmispaljoudesta.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tänne kerran perheellisenä muuttaa, perhe juurtuu tänne vaikka itse olisi mieluummin muualla. Minä olen täällä jumissa kunnes lapset ovat aikuisia, ja jos sen jälkeen muutan kauemmas, saan luultavasti muuttaa yksin. Uutta työpaikkaa tuskin enää siinä iässä saan, vaan joudun suunnittelemaan asiat nykyisen työpaikan mukaan. Työpaikkoja on kyllä jonkin verran ympäri maata.

Marjanpoimintaan päässee satokaudella n. 2:- tuntipalkasta. "Ai ei kelpaa?"  No taikku hoitaa. -Taikuissa 2:- vastaa siellä 20:-

Syrjemmällä pääkaupunkia jopa enemmän.

Vierailija
42/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa huutava pula työntekijöistä. Etkö vois aluksi tehdä jotain muuta kuin kaupan alan hommia? Ja hakia samalla oman alan töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että olet Oopperan johtaja, kun et muualla kuin Helsingissä voi työllistyä.

Ihan höpöhöpöä tulla selittämään, että kaupan alan esimiehen töitä ei ole muualla. Mutta mikäs siinä, jää Helsinkiin kärsimään. Ihan oma vikasi. 

Vierailija
44/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vain muutin, sillä etätyöt mahdollisti asuinpaikan vaihdon. On paljon mukavampaa asua muualla, kun ympäristö on niin "suomalaista", eikä ulkomaalaisia ei juurikaan katukuvassa näy.

Eipä kuule taritse muuttaa kuin kolmen suurimman pääkaupunkiseudun kunnan ulkopuolelle niin tuo toteutuu jo aika hyvin. Esim. Sipoossa, Kirkkonummella tai Nurmijärvellä voit asua kuin maalla ja et taatusti näe liikaa ulkomaalaisia.

Muutin pois juuri Kirkkonummelta. Ongelma on siinä, että tuolla seudulla et vain voi välttyä pääkaupunkiseudun monikulttuurilta.

No onhan sitä, mutta aivan murto-osa Hgin ja Espoon tasosta.

Vierailija
45/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusta oma kauppa Lappiin.

KAIKKI  yritykset kaatuvat täällä, elleivät verovälttele. 

tai ole nappikauppatasoa/ saa tukia/helpotuksia/huojennuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi