Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tokmanni ja Puuilo, ketä noissa kaupoissa oikein käy?

Vierailija
27.03.2022 |

Sekaista, muistuttaa enemmän kirpputoria jossa ei mitään järjestystä...

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn silloin tällöin Tokmannilla ja sitten taas muistan, miksi ei kannata käydä. Rähjäisempää kauppaa saa kyllä etsiä. Henkilökunta on pääasiassa nuoria, pari aikuista joskus näkee. Ei ihmekään ettei homma pysy hanskassa, ei tuollaisilta alle parikymppisiltä, tai vähän päälle, ja kokemattomilta sitä voi odottaakaan. Syyttävä sormeni osoittaakin ketjuun.

Etenkin puutarhaosasto on jatkuvassa rappion tilassa ja vuodesta toiseen hämmästelen, kuinka se voi olla Tokmannille millään tavalla kannattavaa. Hävikki on varmasti jäätävä. Hyväkuntoisen kasvin löytäminen tuosta myymälästä on lottovoittoon verrattavissa. Kesäaikaan tuuli pyörittelee rutikuivia ja kuolleita kukkapurkkeja pitkin pihaa ja tuo hävitys on aivan sisääntulossa, ei edes missään syrjässä.

Tokmanni ei ole edes halpa. Ehkä jotain turhaa krääsää saa niistä käytävälaareista halvalla, mutta kodin pesuaineet, hygieniatuotteet, vessapaperit ym. saa edullisemmin muualta - ainakin ne, mitä me käytetään.

Vierailija
122/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä käy ihan niin rikkaat kuin köyhät. Sanoisin niissä käyvän käytännölliset ihmiset, joiden ego ei tarvitse pönkitykseen stockkan muovikassia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

veetee-ihmiset, kun ei ole varaan käydä Helsingin keskustassa Stocmannilla, jossa me rikkaat ja oikeat ihmiset käymme. 

Ei Stokmannilla myydä mitään oikeasti tarpeellista, turhaa ryönää vaan.

Jep ja nyt hullut päivät taas tulossa ja mainosta kun katsoo,niin monesta paikasta saa samat normihinnalla aina noilla muka ale hinnoilla.Vaan nimi maksaa ja on muka hienoa käydä stokalla ja kulkea keltainen muovikassi kädessä,että katsokaa,kävin täällä!!!

Vierailija
124/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Puuilo lesta-lahkolaisten ketju? Typerä nimi kaupalle.

Edellä selitettiin jo, mistä nimi. Myivät alussa puusta tehtyjä leluja. Siihen nähden ihan järkevä nimi, vai mitä?

Vierailija
125/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun Claess Ohlson on muuttunut ihan Rustaksi. Ei enää kiinnostava kauppa.

Vierailija
126/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannista ostin viimeksi auringonkukansiemeniä linnuille ja kylvösiemeniä puutarhaan. Puuilosta ostin minigrippusseja (vai mikä lie niiden nimi nykyään), mies osti mopoonsa jonkun osan. Nykyään kun hinnat löytyy netistä niin katson kaikki etukäteen ja ostan sieltä mistä saa edullisimmin. Kaikki nää perinteiset halpakaupat on muutaman kilometrin säteellä toisistaan, löytyy myös Kärkkäinen mutta siellä on hinnat nousseet, kannattaa aina tarkistaa.

Vierailija
127/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niissä ei käy? No yhden elitistin tunnen, joka ei käy. Kerran kysyi, että mistä löytää tavaran x ja vastasin että Tokmannilta. Alentui sitten vissiin käymään siellä kun ei jaksanut tilata netistä.

Vierailija
128/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilta olen ostanut parhaat arkivaatteet mitä minulla on koskaan ollut. Lempihousuni kestivät useita vuosia viikottaisessa käytössä. Myös kaikki alusvaatteeni taitavat olla tokmannilta, ovat edullisia ja aikuiselle naiselle sopivia.

Tokmannin laatuhan on oikeasti ihan luokatonta halpatuotteissa. Jos vertaa samanhintaisia halpatuotteita esimerkiksi Lidlin vastaaviin, niin sieltä saa aina huomattavasti laadukkaampaa tavaraa. Mutta Lidlillä onkin saksalaiset laatukriteerit, jotka on ihan muuta, kuin suomalaisen halpakaupan laatukriteerit, joita ei siis ole olemassakaan.

Enpä nyt tiedä. Ostin toissa kesänä Tokmannin alerekistä vitosella kotihousut, ovat vähän kuin collegeneulosta mutta hyvin ohutta. Mukavampia housuja minulla ei ole ollut eläissäni, ja ohuudesta huolimatta ne on kestäneet näin kauan kovassa käytössä. Valmistaja Vendi.

Vierailija
129/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuilo = samat kamat kuin K-Raudassa MINIMISSÄÄN 30% halvemmalla.

Vierailija
130/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

useita kertoja tänäkin talvena tullut käytyä, kun molemmat löytyy läheltä. Lähinnä linnunruokaa ostanut. 

Vierailija
131/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ymmärrä. Ainoastaan Stocka on mulle riittävän kallis. Kauppamatkaan menee tosin tunti suuntaansa, mutta ainakaan ei ole halpa.

Vierailija
132/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilta olen ostanut parhaat arkivaatteet mitä minulla on koskaan ollut. Lempihousuni kestivät useita vuosia viikottaisessa käytössä. Myös kaikki alusvaatteeni taitavat olla tokmannilta, ovat edullisia ja aikuiselle naiselle sopivia.

Tokmannin laatuhan on oikeasti ihan luokatonta halpatuotteissa. Jos vertaa samanhintaisia halpatuotteita esimerkiksi Lidlin vastaaviin, niin sieltä saa aina huomattavasti laadukkaampaa tavaraa. Mutta Lidlillä onkin saksalaiset laatukriteerit, jotka on ihan muuta, kuin suomalaisen halpakaupan laatukriteerit, joita ei siis ole olemassakaan.

No ei ne Lidlin lenkkarit kyllä ainakaan hyvät olleet. Vaatteista jotkut on aivan kaameita materiaaliltaan, monet kyllä sitten tosi hyviä hintaansa nähden.

Vierailija
133/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuilosta löytyy välillä aivan ihme kosmetiikka- ja kemikaliojuttuja. Esim. jotain Aussieta puolet halvemmalla kuin muualla. Niitä käyn bongailemassa. Plus sitten mausteita, lankoja, siivoustarvikkeita, askartelujuttuja... Ei tosiaan pelkkä raksamiehen paikka! 

Vierailija
134/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas kirjoitti:

Niissä käy ihan niin rikkaat kuin köyhät. Sanoisin niissä käyvän käytännölliset ihmiset, joiden ego ei tarvitse pönkitykseen stockkan muovikassia.

Nimenomaan näin. On hullua maksaa kalliita hintoja vain imagoansa ylläpitääkseen

Vierailija
135/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kyselyihin vastaamalla lahjakortteja jotka käytän Tokmannilla ruoka-ja vaateostoksiin. Periaatteessa siis ilmaisia ovat. Miksi maksaisin rahalla jollekin toiselle? Säästän sen rahan säästötililleni.

Vierailija
136/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä nyt tiedä. Ostin toissa kesänä Tokmannin alerekistä vitosella kotihousut, ovat vähän kuin collegeneulosta mutta hyvin ohutta. Mukavampia housuja minulla ei ole ollut eläissäni, ja ohuudesta huolimatta ne on kestäneet näin kauan kovassa käytössä. Valmistaja Vendi.

Minä ostin kengät 4€:lla ja kestäneet pari vuotta.

Vierailija
137/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tokmannilla myydään tosi halvalla poistuvia tai viimeisen päivän ruokia ja käyn niitä ostamassa. Esim. oikealla hinnalla kalliit ruisleipäviipaleet oli 20snt/pkt ja ostin useamman pakkaseen. Joku kerta jäi limujen sisällön hinnaksi 5snt (1,5litran pullot) ja paljon muutakin tullut ostettua muutamalla kymmenellä sentillä/kpl. Eilen ostin gluteenittomia riisijauhoja, jotka oikealla hinnalla 6€, niin olivat 50snt. Noissa oli päiväystäkin ensi kuun loppuun ja kestäähän ne paljon kauemminkin. 

Vierailija
138/177 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, toimelias juntti-inssi. Etenkin Puuilosta löytyy kaikkea hyvää aihiota tai tarviketta.

Vierailija
139/177 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhejä. Onneksi minulla Kokoomuslaisena on varaa käydä oikeissa kaupoissa joissa ei haise pahalta!

Köyhejä?

Ihmisten kirjoitustaito huononee vuosi vuodelta, ja erityisesti sanojen taivutus näyttää olevan monelle ongelmallista.

Sehän johtuu ihan vaan siitä että ihmiset kirjoittaa kännykällä. Ainakin minulla ennakoiva syöttö ja auto correct muokkaa tekstin miksi sattuu vaikka kirjoittaisi kuinka täydellisesti. Tällaisessa viihdekäydössä ei jaksa pingottaa.

Miksi KSI pipo kiristää noin?

Tällä saa terotettua tylsää elämää ja tuntee itsensä arvokkaaksi, päteväksi.

No itselläni on tapana tarkistaa teksti aina, ennenkuin klikkaan sen menemään, en näe siinä mitään erikoisen arvokasta, minulle huolellisuus on ihan normaalia.

Vierailija
140/177 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy mielellään Puuilossa hakemassa vaikka 3 ruuvia tai jotain muuta pikkunippeliä. Hyvät valikoimat tuollaista tavaraa ja apua löytyy helposti. Meidän kaupungin kaksi Tokmannia ovat jotenkin ahdistavia, matalia, levottoman sekavia, likaisen tuntuisia. En tykkää käydä.