Onko tietoa, kuinka vanhaa arabiaa voi käyttää uunissa?
Minulla on anopin perintöjä Hilkka-sarjaa ja Syksy-sarjaa. Niihin kuuluu tarjoiluastioita (ehkä myös ruoanvalmistus), joissa olisi ihana tehdä uuniruokia, mutta... näissä ei ole merkintöjä uunikestävyydestä, enkä nopeasti löytänyt Arabia-sivuiltakaan.
Olisin kiitollinen, jos joku tietävä vastaisi.
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 18:25"]
Minulla on anopin perintöjä Hilkka-sarjaa ja Syksy-sarjaa. Niihin kuuluu tarjoiluastioita (ehkä myös ruoanvalmistus), joissa olisi ihana tehdä uuniruokia, mutta... näissä ei ole merkintöjä uunikestävyydestä, enkä nopeasti löytänyt Arabia-sivuiltakaan.
Olisin kiitollinen, jos joku tietävä vastaisi.
[/quote] Kylla ne astiat sen lampotilan kestaisivat, kuumemmassa ne on lasitettu mutta lampotilan vaihtelua eivat kesta. Astian ja aineitten pitaa olla samanlampoisia ja kuumennus niin hidasta etta ei ruoanlaittoon sovi. Ala laita uuniin.
Ok kiitos vastaajille. Näin minä vähän pelkäsinkin. No, käytän tarjoiluun : )
Eiköhän tämä rasismi jo mene liian pitkälle. Ei arabeja saa laittaa uuniin.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 18:37"]
Eiköhän tämä rasismi jo mene liian pitkälle. Ei arabeja saa laittaa uuniin.
[/quote] Onhan ne toki lämpimään ilmastoon tottuneita mutta kyllä vastaus on jyrkkä ei! Antaa vaan olla noi ajatukset!
Itse olen käyttänyt ihan hepreaakin, että kyllä ainakin matalalla lämmöllä paistaessa voi vanhaa arabiaakin jutella ihan huoletta.
Kyllä arabitkin kestää kuumaa koska onhan ne sitä varten tehty
Uunikestävissä on kyllä perinteisesti ollut se merkintä pohjassa. En laittaisi jos ei ole.