Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lempikakkunne?

Vierailija
11.09.2015 |

Ajattelimpa sitten leipasta jotain perjantain kunniaksi. Jotain ihanaa kakkua tekis mieli, ois kiva kokeilla jotain uutta! Jos jollain on linkkiä/reseptiä johonkin ihanaan kakkuun niin saa laittaa! Mikä on teidän lempparikakku?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman lyhyt. T. taparikollinen

Vierailija
2/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutakakku, nomnom!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lyhyt, mutta ihan älyttömän hyvä, sain Yhdysvalloissa asuessani. Lisäsin vanillaa (oikeeta, puoli kynttä) ja konjakkia ripaus enemmän. Ihan älyttömän hyvää. Marthan resepti siis mukaillen.

http://www.marthastewart.com/872140/sour-lemon-cake

Vierailija
4/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brita-kakku

Vierailija
5/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunatoscakakku <3

Vierailija
6/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteinen porkkanakakku oikein paksulla kuorrutteella.

Vierailija
7/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toscakakku:)

Vierailija
8/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 18:19"]Mausteinen porkkanakakku oikein paksulla kuorrutteella.
[/quote]
Mäkin "arkikakkuna" tykkään tästä. Välillä laitan kuorrutetta myös kakun väliin että on ainakin tarpeeksi.

Vierailija
9/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin tehdä tätä huomenna! Mun salaisuus on sauvasekoittimella soseutettu sushi-inkivääri ja samoin soseutettu ananassäilyke. Miten teette kuorrutteen? Minä yleensä laitan vaan tuorejuustoa, tomusokeria ja sitruunamehua. Voi jotenkin ällöttää.

Vierailija
10/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 18:10"]

Ei ole lyhyt, mutta ihan älyttömän hyvä, sain Yhdysvalloissa asuessani. Lisäsin vanillaa (oikeeta, puoli kynttä) ja konjakkia ripaus enemmän. Ihan älyttömän hyvää. Marthan resepti siis mukaillen.

http://www.marthastewart.com/872140/sour-lemon-cake

[/quote] mitä vanillakynsi on?

Vierailija
11/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

britakakku

Vierailija
12/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 18:37"]Taidankin tehdä tätä huomenna! Mun salaisuus on sauvasekoittimella soseutettu sushi-inkivääri ja samoin soseutettu ananassäilyke. Miten teette kuorrutteen? Minä yleensä laitan vaan tuorejuustoa, tomusokeria ja sitruunamehua. Voi jotenkin ällöttää.
[/quote]
Jos porkkanakakusta on kyse niin mä laitan kyllä voitakin noiden lisäksi mutta vain aivan vähäsen. Toi soseutettu sushi-inkivääri lähtee muuten ensi kerralla testaukseen, ananaksen ystävä en niinkään ole.

Vierailija
13/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään ehkä eniten suklaa-appelsiini kakusta. Joskus sattumalta itse sellaisen pikaisesti tein ja siitä on tullut yksi suosikki kakkutäytteistä jota olen tehnyt, enkä ihmettele. Teen siis kakkuja tilauksesta ja kyllä melkein ykkösenä on tuo, kovasti tokana kiiruhtelee se perinteinen vadelma vaniljakakku. =)

Seuraavaks kelailin testailla valkosuklaa-puolukkakakkua..

Vierailija
14/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko todeta tosta porkkanakakku jutusta, että en ole maistanut hyvää porkkakakun päällistä, jossa ei olisi ollut voita tai kermaa. Ilman voita tai kermaa tuorejuusto-tomusokerisekoitus on limainen eikä hyvä. Jos ei kuitenkaan sitä perinteistä voita halua tuossa käyttää niin vatkattu kerma on toinen kätevä =)

Vierailija
15/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sacher♡

Vierailija
16/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutan ja arvasin että oli virhe avata tää ketju kun tappelen makeanhimoa vastaan! :D
Huomenna itseasiassa syön kakkua synttäreillä :)
Mun lemppari on joku oikein mehevä suklaakakku!
Myös juustokakut ihan <3
Myös perus mansikkakakku on aina hyvä!

Vierailija
17/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://suklaapanda.blogspot.fi/2013/02/ihanan-meheva-suklaataytekakku-vadelma.html

Tämä oli jotain niiiiiiiin taivaallista, että parempaa saa etsiä! <3

Vierailija
18/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakku

Vierailija
19/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni näistä ehdotuksista on sellaisia, jotka ovat periaatteessa valmiita vasta seuraavana päivänä, eli niiden tarvitsee hyytyä tai makustua jääkaapissa.

Vierailija
20/20 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutakakku:

200g tummaa suklaata (Lidlin 81 %)

6 munaa

200g voita

Sulata voi kattilassa ja sulata suklaa paloina samassa kattilassa.  Levy pois päältä ettei pala pohjaan.

Vatkaa vähän jäähtyneeseen seokseen munat yksitellen.  Jos haluat voi laittaa vaikka 1 tl vaniljasokeria mukaan.

Suklaakin voi olla vaikka 69-prosenttista.

Taikina äkkiä vuokaan ennenkuin syöt sen  :)  Vuokana mulla oli silikonivuoka tai tavallisessa vuoassa leivinpaperia.

Paista uunin keskitasolla 10 - 15 minuuttia 200 asteessa.  Parasta on kun jää keslkeltä veteläksi.

Nopea herkku, vähähiilarinen, nautitaan vaikka kermavaahdon ja marjojen kera.  Voi pakastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi