Sinä miehesi asunnossa asuva
Tiedätkö, että miehesi voi heittää sinut pihalle koska vaan?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi heittää.
Miksi?
Ei voi asunto on molempien nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitinkin tilannetta jossa asunto on vain miehen nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi heittää.
Miksi?
Meillä ei ole avioehtoa, joten voin yhtä hyvin olla asunnon tuleva omistaja, kun ositusta ei ole vielä tehty.
En tosin tähän jäisi, jos noin kävisi, mutta ketään ei muutenkaan voi häätää noin vain. Häätöpäätöksen joutuu hakemaan käräjäoikeudesta, jos osituksen jälkeen ei suostu lähtemään.
Saan asua ilmaiseksi miehen luona. Ei olisi varaa asua näin omilla tuloilla.
Jos asut virallisesti osoitteessa niin sinua ei voi "heittää ulos milloin tahansa" vaan on haettava oikeusteitse häätöä joka sitten kestää sen puolisen vuotta. Muutoin "ulosheittäjä" on itse ongelmissa lain kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitinkin tilannetta jossa asunto on vain miehen nimissä.
Mies sitä vain silti maksaa.
Minulla on rahaa säästössä. Toisaalta asun täällä virallisesti, joten ensin minut pitäisi häätää. Jos nyt joku mielenhäiriö mieheen iskisi eikä osaisi sivistyneesti erota.
Sehän olis tavallaan helpotus, mutta tuskinpa mies saa aikaiseksi, ollaan molemmat saamattomia. Ja jos hän saiskin aikaiseksi, niin varmaan olisi uusi rakkaus hänellä kuvioissa- sen hänelle soisin. Muuttaisin sitten sijoitusasuntooni.
Ystäväni ei ole mieheni, mutta se, että saan asua ilmaiseksi ja nauttia samalla täyttä palkkaa tekee sen riskin ottamisen arvoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sehän olis tavallaan helpotus, mutta tuskinpa mies saa aikaiseksi, ollaan molemmat saamattomia. Ja jos hän saiskin aikaiseksi, niin varmaan olisi uusi rakkaus hänellä kuvioissa- sen hänelle soisin. Muuttaisin sitten sijoitusasuntooni.
Joka on tyhjillään sinua varten?
Voi se asunnonomistajanainekin heittää miehen pellolle pois haisemasta.
On heittänytkin. Minulla on oma taloni, josta en luovu.
Me olemme naimisissa, joten sillä ei ole väliä että on vain miehen nimissä. Mies ei voi heittää minua ulos, pitäisi ensin ottaa avioero ja tehdä tasajako omaisuuden ja velkojen suhteeen.
Ei voi heittää. Ei vaikka ei olla edes naimisissa. :D olen kirjoilla tässä asunnossa, joten lain mukaan hänen tulisi hakea häätöä.
Jäisittekö oikeasti odottamaan puoli vuotta jotain häätöä? Jos toinen haluaa, että lähdet?
Ei minulla vaan kantti kestäisi jäädä toisen nurkkiin epätoivottuna henkilönä loisimaan moneksi kuukaudeksi.
Minulla on ystävä (mies), jonka talosta avovaimo ei suostunut lähtemään mitenkään. Mies sitten vaihtoi oviin lukot ja nosti kamat pihalle. Nainen meni pihavarastoon kamoineen majoittumaan (talvi).
Jossain vaiheessa sitten oli lähtenyt.
AP, miksi olet kiinnostunut muiden elämästä noin sairaaloisesti?
-z-
Ei voi heittää.