ENSKAT Tiistaihin
Tässäpä linkki eilisiin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8490047&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (32)
[color=EE2C2C]Maanantaista pääseminen on aina piristävää..Tiistai on jo paljon parempi! =)
Aurora: tuliko lykittyä uusia crossereita? =) Onko ihqt?
Ope oli ollut yötä osastolla..Parempi olla ylivarovainen mun mielestä..Onnea tytöstä..=) niistä geenijutuistahan ei tosiaan tiedä varmaksi ennenkuin näkee..eiköhän kaikki ole hyvin..=)
Larskulle jaksamista närästyksen ja pahoinvoinnin kanssa..Ei pitäis mennä kauaa enää! =)
Ersulle tervetuloa! =)
Nincan anoppi oli ollut vähän turhan tarkkanäköinen? Onhan se harmi jos teillä ei ollut suunnitelmissa kertoa vielä kenellekään, mutta on se kans mukavaa kun kaikki tietää ja saa jutella asiasta niin paljon kuin sielu sietää..=)
Noinkohan se ezzie pääsi hommiin? =)
Ossen vessassa juoksemisesta tuli mieleen, että mullakin on muka koko ajan hätä, mutta sit kun menee niin tulee vaan pieni liru ja harmittaa..=) Milloinkas se tyyppi tuolla nousee sen verran ylös, että hetkeks helpottaa? (kunnes se sit siellä lopussa taas laskeutuu).
Tänään onkin se odotettu 4D-ultra. Vasta 17.30 kylläkin..odotusta, odotusta..=) Mä en meinaa lähteä sieltä ennekuin se lääkärisetä pystyy kertoon kumpi tulee..=) Sit kai vois oikeasti alkaa miettiin jotain nimentyylistä tulokkaalle. Hui! =)
Nyt suihkuun ja kaupungille asioille. Oikein mukavaa tiistaita kaikille!
t. poppis ja räpätti rv23+6
Mikäs mahtaa olla Annikan ja Karssulin tilanne tänään? Ezzie sentään lienee jo viimein tositoimissa :) Ja MiaMikista kuulemmekin varmaan seuraavaksi vauvelin kera!
Osseko se murehti viikonlopulla raskausmyrkytystä... Mä epäilen myös, että neuvolan tädit vaan on jotenkin ylivarovaisia, ettei sit ainakaan mee niitten piikkiin, jos tulee jotain ongelmia. Ja toisaalta, ainakin meidän neuvolassa on vehkeetkin niin vanhanaikaiset, että eipä ne siellä ihmeitä pystyisi kumminkaan tekemään, eli varmaan siksi käskevät ottaa ä-polille herkästi yhteyttä. Varsinkin kun kukaan ei voi tietää miltä se olo itse kullakin tuntuu, mikä toiselle on vaikka huonoa oloa ei toisella vielä tunnu missään... No, toivottavasti tänään on kaikki kunnossa! Mun kohdalla ei tunnu kukaan enää muistavan koko myrkytysepäilyä, kun on tullut muita mutkia matkaan ;)
Kandi ihmetteli äyriäisten syömistä... Mä en muista kyllä ainakaan kuulleeni halaistua sanaa katkiksien tai muiden äyriäisten haitallisuudesta tai haitattomuudesta. Muutekin syön aika lailla kaikkea, mitä vastaan tulee :)
Aurora oli palautunut lomalta ja hakenut vaunut, jee. Kiva saada kotiin ihaltavaksi jo etukäteen kaikkea kivaa!
Iida-Linneallakin jo kohta eka kolmannes takana, vaikka ihan vasta liityit miedän seuraan!
Mukavaa muuten kun jo jakaantuneet enskat on käyneet vinkkaamassa noissa vaateasioissa. Kun kerran ensikoita ollaan, niin itsekullakin on vähän ihmettelemistä siinä, mitä kannattaa ennakolta hankkia jne. Vaikka toisaalta mä oon ajatellut myös, etten ihan kauheesti hamstraa etukäteen, saahan noita vaatteita vielä myöhemminkin kaupoista, kun tietää mikä on ¿oma tyyli¿ ja maku ja mitkä on omalla kohdalla toimivimmat ratkaisut!
Viipero; ihan oikein osasit tulkita ;)
Kismet ja Ersu; kyllä täällä teitä alkuraskaudessa menijöitäkin on, mutta me loppupäässä menevät vaan ei keksitä enää muuta tekemistä niin notkutaan täällä äippäloman ratoksi päivät pitkät :DD
Nincan anoppihan on varsinainen selvännäkijä ;) Meillä taisi mennä niin, että ystävät ja kaverit tiesi raskaudesta ennen kummankin vanhempia, joille kerrottiin np-ultran jälkeen jotain rv 12.
Vai on Poppiksella tänään 4D ultra, aika jännää! Eilisessä Turun Sanomassa näytti muuten olevan oikein noitten paikallisten lääkäriasemien molempien mainos, jotka noita 4D juttuja tekee. Täytyy itsekin harkita sit joskus mahdollisella ens kerralla! Niin juu, ja heitäs Poppis joskus mailia, niin katellaan jos vaikka jossain joku päivä nähtäis! Siis ope01@luukku.com, sieltä tavoittaa ;)
ON: Olipas kiva nukkua hyvin omassa sängyssä oman kulla vieressä! Eilen oltiin vielä iltapäivällä tutustumassa synnärillä, ja sen jälkeen mä olinkin aivan puhki! Varmaan edellinen huonosti nukuttu yö painoi. Ja illalla en päässy nettiinkään, kun miehen piti jotain asetuksia mennä muuttelemaan, ja uudet asetukset ei tietenkään toiminu suosiolla...
Mua taas häiritsi siellä tutustumisessa, kun olin viidestä naisesta se, jonka la olis ekana, mutta maha oli selkeesti muita pienempi :( Jotenkin sitä haluis vähän selvemmin tuoda esille, että missä mennään... Vaikka ei sen puoleen, onhan se toisaalta itselle helpompi, kun ei maha ole ainakaan tiellä! Ahaa sentään onneksi nytkin mua lohduttelee välillä jotain touhuamalla ;) Vaikka nyt mua sit pelottaa ne harjoitussupparit, kun sillon sunnuntaina oli yksi kätilö niistä huolissaan... Ja kun niitä on ruvennut olemaan aina sillon tällön... Kurjaa olla koko ajan jostain huolissaan! Huomenna sentään on aamusta taas kontrollikäynti ä-polilla, niin nähdään miten Ahaa on kasvanut!
Nyt tais kyllä tulla niin pitkä juttu, ettei tätä enää kukaan jaksa lukea... Paree lopetella nyt ja tulla vaikka myöhemmin taas uudestaan ;)
t. Ope + Ahaa rv 37+1
Ja tervetuloa Ersu mukaan! Oletteko muuten huomanneet kuinka paljon plussia tuolla Enskoissa kuumeilupuolella on tullut, taitaa olla viitisen henkeä tulossa tänne päin:)
Osse, varmaan noi vikat viikot enenn ä-loman alkua on tukalia olla töissä. Tai sit sekin on yksilöllistä. Mäkin tässä mietin et jäänkö varhennetulle silloin 27.12 vai " oikealle" 20.1... Toisaalta miksi tuhlata ä-lomapäiviä, jos loppuaikana kunto ei anna myöden niin ainahan saikulle pääsee. Miten muuten oletteko jääneet paljon ennen pois töistä 30-50vrk välillehän sen ä-loman alkamisen on osuttava??
Poppis, en saanut eilen crosseja, kun meni vähän aikataulut pieleen. Eli varmaan tänään uus yritys:)) Ja tulehan ilmoittelemaan kumpi siellä masussa asustelee kun pääset sieltä 4D:stä kotiin, jännittää jo sun puolesta!! Mä olen jo alkanut pelätä että mitä jos meille ennustettiinkin väärin ja oiskin tyttö tulossa, mitä teen siniselle huoneelle ja pojan vaatteille?! ;=) Pakko kai vaan luottaa lääkäriin, kun vannoi että näin on...
Vauvauutisia odotellaan! Ainakin MiaMikin pitäisi kohta tulla ilmoittautumaan nyytin kanssa:) Mites muuten noi tossa listassa joilla la jo mennyt, eikä näy eikä kuulu. Mitä tehdään niiden suhteen?? Joskus Amy sitä jo aiemmin pohtikin muistaakseni.
Koskas muuten järkätään uudet treffit? Ois kiva ajella ennen talviliukkaita. Nyt helsinkiin porukkaa kasaamaan, eiks vaan!
Nyt töiden pariin, mukavaa päivän jatkoa!
Aurora + poitsu 19+3... kohta tulee puoliväli täyteen, kääks;)
hei ihqut enskattaret!
Eilen oli mieli niin maassa, mutta tänään taas parempi :)
Paljon on jakautuneita tai jakautumassa! Niitä kunnon zuppareita kovasti Karssulille, Annikalle, Amylle...
MiaMikillä taitaakin jo olla onnellisesti vaavi kainalossa :))
AinoAurora - vai piikittelyä...mä olin nuorempana ihan vauhko piikkien kanssa. Kumma kyllä olen kait vähän " aikuistunut" ku ei niitä sillai pelkää. Tosin kaikkia muita fobioita löytyy :))
Kandi - kait niistä katkaravuista jotain mainitaan, olen kyl syönyt vaan kuumennettuina...
Mörötin - oletko sie enemmänkin harrastanut huovuttamista? Mä kun haluisin oppia sen, täytyis varmaan mennä johkin työväenopiston kurssille :)
Poppis raasuinen, vai oli pavut tehneet kepposen :) noh tänää sul onkin jänskät paikat, ku näet pienokaisen siellä 4D ultrassa!! voih!
Aurora - sopu on paras, aina on jotain asioita, mitkä kaivertaa suhteessa...hyvä kun niistä puhuu :) Vai olette päässeet hakemaan ihanat " limevaunut" :))
Mulla muutes maha oli selvemmin esillä vasta tossa viikolla 20-21, joten kyl se sieltä kohta pullahtaa :)
Iidalla oli ollut painajaisia, voi sinnuu! Mäkin silloin tällöin näen niitä, varsinkin jos muutenkin pyörin sängyssä eikä uni meinaa ensin millää tulla. Tuntuu et sitä on kaikel tapaa herkempi ja noi unetkin sitten tulee helpommin.
Makkara - voi ihanaa ku miehesi on kohta siinä kainalossa, mahtaa olla ihana nähdä toisensa pitkästä aikaa AAAHHH!
Heidille tsemppiä oloon! toivotaan että pikkuinen malttaisi ihan vaikka itsestään sieltä kääntyä, pidän peukkuja kovasti :)
Amy, tosta rengasjutusta sen verran " vertaistukea" et miekein kolautin ukon auton elokuussa lahjakkaasti katukivetykseen! Ukko toki vähän hymähteli, ku kalpeena kerroin...mut selvittii säikähdyksellä, pienen pieni klommo. Mut musta tuntuu et oon ollu hiukan vaarallinen tuolla liikenteessä muutenki näin raskaana, joten yritän vältellä autolla ajoa :))
Ope - jos Ahaa voi nyt hyvin, niin en ainakaan lähtis turhia murehtimaan tota geenijuttua, ne ei kuiteskaan kerro kaikkea tai ainaskaan sitä, et lapsella tosiaan olis jotain " näkyvää" tai huomattavaa vaivaa olemassa !
Larsku - toivotaan et siekin pääset kohta jakautuu, toi sun kolmen ÄSSÄN saunavinkki olikin hauska :)
ONNEA sinulle Ersu plussasta! Kyllä se pistää pään sekaisin, nauti nyt vaan ihan alusta asti, tervetuloa tänne kivaan sakkiin!
( . ) Olin niin himputin onnellinen viikonloppuna, ku vatsaa ei kivistänyt ja harjoitussupistuksia ei tainut tulla yhtään. No eikös sitten heti eilen ku tähän sorvin ääreen istahti, niin johan alko kivistää vattaa ja suppareita tuli päivän aikana muutama :( nyt sitten aion hankkia itelleni tähän sellasen " ratsastustuolin" ku olen kuullut et on aikas hyvä varsinkin raskautuneille :)
Mulla on neuvola huomenna ja ehdin jo tuskastuneena soittaa neuvolatädille eilen, et täytyykö olla kohta huolissaan tästä masusta. Sanoi vain, et seuraa tilannetta, jos enemmän supistelee eikä rauhotu, niin sit sairikselle KÄÄK...en mä haluu kotii makaamaan! Mut jos sillä saan Hipin masussa pysymään ja voi paremmin, niin täytyy tietty pikkusta ensin ajatella. Sori nyt taas vuodatus.
Mykis ja Hippis 22+3
Minä se vielä olen yhdessä koossa ja mieli on kyllä niin maassa ettei ole tosikaan. Kävin eilen neuvolassa ja sain sit torstaille ajan mahdolliseen käynnistykseen..mutta vielä pitää siihen varautua että saattavat laittaa kotia pariksi päiväksi jos kaikki on hyvin itsellä että vauvalla. Ei mulla pää enää kestää odotella jonnekki lauantaille tai sunnuntaille. Se on Pakko käynnistää torstaina..argh!!!!!!
Kyllä on niin kiireetön tämä masu asukki, ensin saa monta vuotta yrittää ja sitten vielä masussa sen pisimmän ajan. Ja senkin hokasin eilen laskia että oon jo ollut 10 viikkoa kotona..ja sillon 10 viikkoa sitten oli supisteluja liikaakin ja pieni pelko että tulee aikasin ulos mut ei ei ei ei ei!!
Ope et ole ainut joka on koko ajan huolissaa jostain asiasta, nyt yliajalla tätä raskautta itellä huolestuttaa heti jos ei liikkeitä tunnu heti kun herää tai yöllä tai päivällä...plääh..
Poppis pääsee tänään ultraan ja viel 4d, kumpa täälläkin olis sellanen ollut.
Niin se taitaa sit Karssulikin ja Ezziekin menneet synnyttään..Miamik taitaa jo loppu viikosta kotiutua.
Jotain muutakin piti kommentoida mut ei muista enää..
Pakko lähtiä jotain tekeen että sais ajan kulumaan nopeemmin sinne torstaille..nifsk, ei jaksa enää odottaa!!!
Mukavaa tiistai päivää Kaikille ja Voikaa Hyvin!!!
Annika rv 41+5
Viiperolle vielä tsemppiä käännökseen!
Burdelle kiitos synnytyskertomuksesta, kyllä sai vedet silmissä sitä lukea :) mä en kyl halua liikoja suunnitella sitä synnytystä, luotan sit vaa kätilöihin ja lääkäreihin. Kyl tää raskaus herkistää, eilen oli oikein kunnon porupäivä :)
Ninca- vai anoppi meinas arvailla...niillä ku on sellaset vaistot, et ei pakoon pääse :)
olisikohan Ezzie päässyt synnärille??
kiitos vielä kaikille vaatteisiin kommentoineille, ite ku on ollu niistä ihan pihalla, nyt sit vähä viisaampi :))
Mykis
Plääh, kirjoitinpas tuossa pitkän viestin ja onnistuin painamaan väärää nappulaa eli hävittämään koko komeuden bittiavaruuteen...
Quierolle kiitokset myöskin vaateopastuksesta! Pelkään pahoin, että meilläkin on ihan liikaa 50- ja 56-senttisiä. 50-senttisiä on nelisen bodya ja parit housut & paidat, mutta 56-senttisiä on ihan hirveästi! Toivottavasti Muhku on " normaalin" kokoinen syntyessään, jotta saataisiin edes (parin) kuukauden verran käyttää noita 56-senttisiä...
Mykis, mistä tunnistat supparit? Niitä kai nämä munkin mahan kivistykset on, mutta en oikein osaa sanoa milloin maha on kova ja milloin ei. Se riippuu myös pikkuherran asennosta, eikös vain? Mutta eipä nuo kovan rasituksen yhteydessä tulevat mahakivut voi muuta olla, ja kai se massukin siinä kovettuu samalla. Yritin kysellä neuvoja kaveriltani, jolla la 30.9. (ei ole ainakaan vielä poksahtanut), mutta hän ei vieläkään osannut kertoa, miltä supparit tuntuvat - ei tunnistanut itsekään. Voi meitä ensiodottajia :)
Annikalle jaksamista! Oletko siivonnut jo kaiken mahdollisen? Eikös se ässä toisi puhtaan lopputuloksen lisäksi myös supistuksia tullessaan? Ja voisi olla vika mahdollisuus siivota kunnolla ja rauhassa vähään aikaan ;)
Poppis tulee sitten pää kolmantena jalkana kertomaan ultrakuulumisia, vai mitä?! Sitä odotellessa...
Omaa napaa: tässä koneella on inha istua, kun kohtu painuu tuonne kylkiluiden alle, ja Muhku potkiskelee innoissaan jossain tuolla luiden lomassa. Miten korkealle se maha oikein tulee, kun tuntuu ettei tuosta enää ylemmäs pääse?! Ja mun sf-mitta on kuitenkin varmaan vasta joku 26-27... Maha on tosiaan jo aika näyttävä, joten ei se pienimahaisuus näköjän jatkunutkaan keskiraskauden alkua pitemmälle... Vielä rv 20 mun pömppis meni täysin kesäkilojen piikkiin, mutta nyt se näyttää jo oikealta vauvamahalta. Ymmärrän täysin Open tuskittelut pienen mahan kanssa, vaikka on sen kanssa varmaan muuten helpompi elää. Mutta niinkuin mun neuvolalääkäri sanoi, hän ei ole tavannut yhtään naista, jolla olisi sopiva maha: aina liian iso tai pieni :)
Kandi & muhku 27+5
Minäkin voisin ehkä jotain postitella, enskaa kun odottelen:) Olen tähän asti vain lähinnä seuraillut näitä palstoja, kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä!
Oonkohan mä ihan hirveesti kaikesta myöhässä kun en ole vielä hankkinut oikein mitään... Eikös se vakuutuskin pitäisi hommata heti raskauden alussa vai kuinka? Noh, ehkä sen vielä ehtii:)
Ensimmäinen neuvola on torstaina ja vähän jännittää, kun ei tiedä yhtään mitä siellä tapahtuu. Nyt on siis rv 8+0
Et oo myöhästyny ainakaan siitä vakuutuksesta... :) Pohjantähdessä vakuutusvaraus tulee tehdä aikaisintaan neljä ja viimeistään kolme kuukautta ennen lapsen ensimmäistä laskettua syntymäaikaa. Oon ymmärtäny, että monissa muissakin vakuutusyhtiöissä on sama juttu...
Niin ja onneks olkoon plussasta!! :)
Burde ja Penni (1vko + 4pv)
Anteeks,en oo käyny moneen moneen päivään. Lukemassa kyl joka päivä,mut en oo vaan jaksanu kirjottaa. Vietettiin to-su miehen kans aika lailla kaksistaan,kun molemmilla oli vapaata. Se oli kivaa:)
vanilja tervetuloa vaan joukkoon! :) Ja muitakin uusia oli, joten tervetuloa myös.
poppiksella tänään 4d. Tuuppas sit kertomaan mitä siellä näkyi:)
Ja useemmaltahan tääl ootellaan vauvauutisia:)
En nyt jaksa enempää kommentoida,kun väsyttää.. Toinen mun parhaista ystävistä sai tänään pienen rinsessan<3 mä vaa liikutuin,kun sain viestin. Oon ihan onnessani ja täpinöissäni.
Sit pientä vuodatusta. Nyt tää ummetus on jo tosi paha. Moneen päivään en oo saanu mitään ulos. Eilen illalla maha oli jo niin kipee,et kylkiin sattu,mahaan sattu joka puolelle,särki ja vihlo. Sit mä vaan ujelsin tuolla ja mies kyseli,et pitäskö lähtä johonkin. Mut oon varma,et se johtu vaan tosta. Viikonloppuna otin sellasta lääkettäkin,eikä auttanu yhtään. Eilen söin pussillisen luumuja,ei auttanu. Tuli vaan kamalii ilmavaivoja. No nyt aamul otin taas lääkettä,tyhjään mahaan, sit kerran pääs tyhjentää vessaan. Mut eipä paljo yks kerta riitä,ku on monen päivän ruuat mahas. Juustonaksuista ja lohipastasta omenapiirakkaan ja miljoonaan leipään.
Kävin perjantaina mahakipujen takia neuvolassakin kontrollissa,mut kaikki arvot oli tosi hyvät, ja vauva voi hyvin. Hyvä niin:)
No eilen ekaa kertaa sattui myös vauvan liikkeet. Vihlas ihan kovaa, jos potkas tonne vasempaan kylkeen. Se oli niin kipee:/ Äh.
Kaiken lisäks mä vaan stressaan koulujutuista,ku on niin paljon tehtävää enkä yhtään jaksais. Oon ihan poikki ja väsyttää vaikka nukkuisin kuinka.
Anteeks nyt tää vuodatus,mut oon vaa ihan rättiväsy.
Yritän täs nyt alkaa kipuisen mahani kans tekemään jotain.
Jotain hyvääki sentään, se kaverin vauva ja se, että mies on ollu ihana ja eilenki, käskemättä, siivoili kotona. Vessankin :o Olin ihan äimänkäkenä,kun se kerranki alotti ilman mun kehotuksia,ja mä vaan makasin sohvalla.
Juu.nyt moikka. Tänäänhän onkin hieno päivä,kun rv 30 täynnä!! :) Alkaa jo synnytys jännittää..
lara ja mötkis 30 tasan!!
Et ole kyllä ollenkaan myöhässä. Me hankittiin vakuutus vasta muutama viikko sitten. Eli silloin viikkoa ennen kun aika meni umpeen. Mut jos on fiksumpi, niin alkaa tietyst vähä aikasemmin, vertailemaan eri vakuutuksia.
Mut sulhan on vielä paaaljon aikaa:)
Niin ja onnea odotukseen! :)
Vanilja tervetuloa meidän ihanaan joukkoon! Mä vien tässä lokakuun aikana päivitetyn vakuutushakemuksen Pohjantähteen elikkäs sitä ei kait voi tai ainakaan kannata ennen 3 kk sinne laittaa. Ehdit vielä hyvin..
Kandi - mä alkuun luulin, et mahassa vaavi työntää jaloilla tai muuten vaan kääntyy, ku maha meni tosta keskeltä ihan kovaksi ja tuli sellainen paineen tunne?? Mut ei kait se voisi muutenkaan näillä viikoilla niin kovin punkea, melko pieni on vielä :) kipeitähän ne ei tietty ole, mutta tosi hassu tunne. Onnekas olet, jos ei vielä ole sellaisia tuntenut...meinaan vaa ku sitä vähä huolestuu. Joku kirjoitteli, et voihan ne kivuttomatkin supparit vaikuttaa tonne ales?? Mut täytyy olla enempiä miettimättä.
Laralei - voi sinua reppanaa, tiedän justiisa miten ikävää toi ummetus on! Mullakin ku ei ensin meinannu mitää tulla, niin lopulta ku tuli, auttoi vasta toinen kunnon tyhjennys :))
Sulla on kiva mies, ku ihan omatoimisesti auttaa siivomisessa :))
säästä huolimatta, mukavat päivän jatkot kaikille.
Mykis
Tänään heräsin vasta ihmeen myöhään, eivät koiratkaan edes herätelleet. Ehkä tämä räkätauti ja pienen ihmeen kasvatus saavat nukkumaan kunnolla. Jospa ne koiratkin ymmärsi antaa mun nukkua edes hetken normaalia pidempään.
Tässäpäs olisi uusille linkki esittelylistaan. Käykäähän lisäämässä tietonne:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8471544&p=3&tmode=1&smode…
Juu, mutta nyt täytyy lähteä pakkailemaan ja lähteä porukoiden luo. Toivottavasti äiti ei ole yhtä selvännäkijä kuin anoppi..
- Ninca- rv 8+0
[color=104E8B] Nyt on parina päivänä ollut hieman vetämätön olo. Toivottavasti hemppa ei oo hirveesti laskenut. Se oli silloin ekalla neuvolakäynnillä 140 (rv10+)...ja seuraavan kerran se vasta mittaillaan rv 22+, kun on neuvola-aika. Tyhmää, kun täällä Jyväskylässä on karsittu paljon noita neuvolakäyntikertoja. [/color]
[color=BF3EFF] Käytiin viime viikonloppuna penkomassa niitä miehen enon lapsien vanhoja vauvatavaroita ja matkaan tarttui paljon kaikenlaista! Saatiin monta pussillista vauvanvaatteita, sitteri, turvaistuin, pinnasänky, hoitoalusta, vauvanleluja yms.!!! Tavarat ovat todella hyväkuntoisia (melko uusia)! Ja lisää tavaroita meille on tarjottu myös monesta muustakin perheestä! Kohta me varmaan hukutaan vauvatarvikkeisiin! Eipähän ainakaan tarvitse itse hankkia uutena paljon mitään:)! [/color]
[color=104E8B] Tuosta pinnasängystä tuli mieleen, että kun haluaisin siihen sellaisen jänskän katoksen (siis sinne toiseen päätyyn sellaiset " laahukset" ..hitsi, kun on vaikea selittää...noh, kyllä te varmasti ymmärrätte), niin voiko sellaisen ostaa/tehdä ihan tavalliseen pinnasänkyyn? Jos voi, niin mitenköhän se sitten kiinnitetään sinne päätyyn? Vai saako sellaisen prinsessapäädyn laitettua vain johonkin tiettyihin pinniksiin? [/color]
[color=BF3EFF] Poppikselle mukavaa 4D-ultraa! Annikalle suppareita! Mykikselle jaksamisia ikävien suppareiden kanssa, toivottavasti loppuvat pian! Vaniljalle tervetulotoivotukset Enskoihin! Laraleille voimia ummetuksen kanssa! Ja kaikille Enskuliineille huiskutuksia!!! [/color]
[color=104E8B] Eilisessä pinossa oli puhetta kauniista lauluista (ainakin " Suojelusenkeli" -biisistä), joten siitä tulikin mieleeni [/color] [color=CD6600] GALLUPaihe [/color] . [color=104E8B] Mikä on mielestäsi maailman kaunein/ihanin lastenlaulu? [/color]
[color=BF3EFF] Itse tykkään ihan hirmupaljon kappaleesta " Ihme ja kumma" . Sitä lauleskelen ja soittelen lähes joka päivä Piksulle. Joskus käy kyllä niin, etten pysty laulamaan kappaletta ilman kyyneleitä:) Siinä biisissä on niiiin ihanat sanat ja kaunis sävel! Muita ihania kappaleita mielestäni ovat mm. Pieni tytön tylleröinen ja Suojelusenkeli. [/color]
[color=104E8B] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 16+1 ~ ♥ ~ [/color]
mäkin vielä niistä vaatteista jauhan =D potkikaa pois kun menee meikäläiseen hermo.
Joo, ei tosiaan niitä kokomerkintöjä kannata tuijottaa... on kyllä eri valmistajilla niin eri kokoisia jotkut vaatteet. Tosin muin kokemus on ihan päinvastainen kuin Q:n. Meillä nimittäin H&M:n vaatteet on olleet isoimmasta päästä. Riippuiskos tuokin sitten vauvan " mallista" . Pituuden puolesta kyllä on monesti sopivia, mutta muuten sellasia, että Aksu hukkuu niihin. Just nyt kun 62cm vaatteet alkaa käydä pieniks niin yks henkkamaukan body vasta otettiin käyttöön kun on nyt vasta sopiva eikä jättikokoinen. Ja sit ostin joku aika sitten ihanan 68cm yöpuvun ja se onkin melkein heti jo pieni =/ (se ei siis ollu henkkamaukka vaan muualta)
Ja mä tykkäsin silloin ihan alkuunkin käyttää sopivia vaatteita ja meillä 50cm bodyjakin oli varmaan kymmenkunta. Kaikki oli kuitenkin ahkerassa käytössä kun silloin kävi vielä aika paljon pissa/kakkavahinkoja. Aksu ei paljoo oo pulautellu, mutta jos vauva on kova pulauttelija niin sittenkin vaatteet voi mennä usein vaihtoon. Riippuu niin kovin vauvasta. =) Ja jos sitten vauvan synnyttyä tuntuu, että vaikka pieniä vaatteita on liian vähän niin ehtii niitä sittenkin hakea! Ja me saatiin silloin heti lahjaksikin jonkun verran.
No nih... nyt mä jätän teidät rauhaan, ennen ku muhun ihan hermostutte...
Ai, mutta tigger... mulla on myös TAYSista pelkkää hyvää sanottavaa!!! Ja mun sähköposti on pn_82@luukku.com On aiemminkin jo pitänyt sulle sanoo, että heittele sähköpostilla jos kiinnostaa kun samalta kylältä ollaan. Jos sitä vaikka treffais joskus. Mä tuppaan teille sitten nuuhkimaan vauvaa =D Sama osoite on mesessä mulla. Muutkin saa toki sen ottaa jos haluaa.
pikku-milli & Aksu 5kk (mä taidan kirjoittaa nykyään tähän pinoon useemmin kun vauvapuolelle...)
Olin sentään viikon nettipimennossa niin pitää nyt kiriä kiinni teidät=)
Vaniljalle onnea ja tervetuloa! Et ole myöhässä vakuutuksen kanssa, useammat yhtiöt ei noin aikaisessa vaiheessa vielä vakuutusta myönnäkkään ja 3kk ennen la pitää viimeistään yleensä ottaa.
Laralle tsemppiä ton ummetuksen kanssa, ikävää:( Mulla kun on aina ollut maha suht huonosti toimiva jos näin voi sanoa, niin kokemusta on.
Viipuli olikin saanut vinot pinot tarvikkeita. Huippu juttu, voi kun meilläkin ois jollain tutulla edullisesti myydä:) On meinaan aika kallista puuhaa, kun just tilattiin lastenhuoneen kalusteet; vaatekaappi, hoitopöytä/lipasto ja pinnis, on nyt sitten samaa sarjaa kaikki. Unisatu on mallisto. Ihanat:)
Pikku-milli, kiva kun käyt täällä ja noita kokemuksia tosiaan kaivataan. Mä olen ainakin IHAN pihalla vaatekaupassa kun kaikki näyttää 50cm-80cm niiiin pieniltä vaatteilta ja tuntuu et osaanko ikinä ostaa oikean määrän oikeanlaisia. Eli tulepas vaan neuvoja meille aloittelijoille antamaan reippaasti:))
Milloin muuten noita harjoitussuppareita voi alkaa tulla??
Nyt taas töitä tekemään.............. plääh
Hui kun oli isot pinot tekstiä luettavana kun en ole pariin päivään kirjoitellut! Mutta kivahan se vaan on että juttua riittää! Eilen oli kyllä niin veto pois että meinasi mennä töissäkin ihan vaan otsa näppiksessä koomailuksi. Tänään on taas selvästi virkeämpi päivä. Oliskohan auttanut se, että kävin eilen sauvakävelylenkillä pitkästä aikaa. On vähän jäänyt liikunta turhan vähälle tässä viime aikoina, kun oon vähän jännittänyt että jos paha olo iskee kesken lenkin tms. Mutta eipä ainakaan eilen ollut mitään ongelmaa!
Oliskohan Karssulikin tosiaan päässyt jo tositoimiin¿ Toivotaan niin! Ja Ezziekin varmaan!
Annikalla ja Larskulle toivotaan seuraavaksi lähtöä!
Auroralla oli mennyt matka hyvin, kiva kuulla! Ja jos tänään sitten viimeinkin pääsisit niillä city crosseilla crossailemaan :)
Makkara saa kohta miehensä takaisin! Komppaan muita ja kehun minäkin tuota yksinolo-suoritusta. Ei olis tainnut multa onnistua täysjärkisenä!
Heidin toukalle ja Viiperon Kaapolle lähettelen täältä kääntymiskäskyjä! Ymmärtäisivät nyt vaan oman parhaansa niin ei tarvitsisi väkisin käännellä.
Ope oli joutunut olemaan yötä osastolla. Mutta parempi tosiaan niin että ovat vaikka vähän ylivarovaisia. Eikä nuo geenijututkaan kuulostaneet kauhean huolestuttavilta, jos kerran ihan hyvin voi käydä niinkin että yhtään mitään vikaa ei Ahaassa ole! Niin ja onnittelut pienestä tytöstä :)
Ersulle moikka ja tervetuloa minunkin puolestani tälle puolelle! Neuvola-asiasta en kyllä sano mitään kun itselläkin eka käynti vasta edessäpäin. Moikat myös Vaniljalle! Kiva saada tänne lisää myös meitä ¿alkumetreillä¿ menijöitä!
Kismet olet päässyt jo noin monta kertaa vauvelia katsomaan! Voi miten hienoa! Varsinkin kun kaikki vielä tuntuu olevan hyvin ja kunnossa.
Nincalla on tosiaan tarkkanäköinen anoppi ;) Muakin eilen ruokalassa yksi työkaveri tuijotti ihan selkeästi mahanseudulle kun vitsailin jotain isosta ruoka-annoksestani (minä tosin oon aina syönyt kuin hevonen, eli ei johdu mitenkään raskaudesta). Varmaan arvasi jotain, kun kyllähän tuo maha on niin turvonnut, että se paidankin alta näkyy kun osaa katsoa. Ärsyttävää, kun en tosiaan haluais että töissä kukaan vielä mitään tietäisi.
Poppiksella on 4D-ultra tänään! Varmaan aika huimaa! Tule sitten heti kertomaan mitä näkyi!
Laralle toivotaan helpotusta ummetukseen! Se on kyllä tosiaan tuskainen vaiva! Mutta onneksi vauvelilla kumminkin kaikki hyvin.
Viipuli oli saanut vaikka mitä kivoja tavaroita! Ihana oli varmasti penkoa! Meillä on aika vähän kaveripiirissä sellaisia, joilla olisi lähivuosina ollut vauvoja, niin että tuskin hirveästi saadaan apuja niistä¿ Meidän äitikin on kuulemma heittänyt kaikki minun vanhat vaatteet pois! Olis ollut minusta jotenkin hirmu söpöä käyttää niitä omalla vauvalla :)
T: Meriheppa rv 6+3
Ei tosiaankaan heitetä sua pois palstalta ;)) Kiva kun kertoilet meille kokemuksia vauva-elämästä, niin voidaan sitten edes vähän kuvitella, mihin varautua! :D
Tää enska on tänään jämähtänyt tähän koneelle.... Koko aamupäivä jo tässä melkein mennyt, pitäisköhän koittaa puuhata jotain " järkevää" välillä... Mut ku mä koitan " kasvattaa" Ahaata vähän isommaksi, jos se vaikka auttais kun ei kuluta ite kaikkea...tai sit ehkä ei... ;))
t. Ope ja Ahaa rv 37+1 edelleen...
[color=Indigo]Etpä Osse ollut ainoa, jolla oli sangen ikävä yö. Illalla mua väsytti ihan kauheesti, mutta kun menin sänkyyn, niin uni ei tullutkaan. Pyörin sellaiset pari tuntia miettien ja " väistellen" EkaVekaran potkuja, kun häntäkään ei väsyttänyt. Ja kun sitten sain unta, niin näin tosi levottomia unia ja heräilin monta kertaa. Aamulla olisin sitten nukkunut pidempään, mutta eikös mies soittanut jo ennen kymmentä (okei, olihan siinä jo nukuttukin... ). Siinä illalla pyöriessä ja parina iltana aiemminkin on alkanut mietityttää oikeesti tuo synnytys. Miten se mulla alkaa? Koska se alkaa? Miten ite silloin käyttäytyy? Millaista on sairaalassa? Ja millainen meidän vauva on? Mitä jos kaikki ei menekään hyvin? No kaikkiin noihin saadaan vastaukset lähiaikoina ja on varmaan ihan normaalia, että moisia miettii. Jännä vaan, että siihen meni näin kauan ennen kuin alkoi miettiä.
No, äskettäin tulin sitten neuvolasta ja siellä edelleen kaikki ok. Painokin oli hiukan laskenut viime torstaista (-200g). Olisikohan turvotukset hellittämässä? Huomenna olis se lymfa, jonka pitäis auttaa. Ensi viikolla olis kuulemma pitänyt olla lääkärineuvola, mutta siellä oli jo ajat täynnä, joten ihan vaan tavallinen käynti silloin ja lääkärineuvola sitten seuraavalla viikolla, jolloin mulla on viikkoja kasassa jo 38+6. Miten niin viime tippaan jää?
Opelle piti sanomani, että ihan mielettömän rauhallisesti ja hienosti olet ottanut vastaan tiedot noista geenijutuista! Ite varmaan en pystyis olemaan noin rauhallinen. Mutta kuten sanoit, eihän nuo ole mitään ihan kamalia mahdollisuuksia ja kaikkien kanssa pystyy elämään. Ja te saatte varmasti aivan mielettömän suloisen nyytin muutaman viikon päästä! =)
Ersulle ja Vaniljalle onnea odotukseen ja tervetuloa tänne puolelle! Ja tosiaan, kuten Aurorakin oli huomannut, on kuumeilupuolella käymässä taas plussa-aalto. Joten Kismet, sä alat olla jo " pitkällä" odotuksessa, kun nuita uusia pompsahtelee tänne kuin sieniä tavallisena syksynä... =D
Burde, tuosta Maan korvessa... -laulusta on mulla sellainen kokemus, että kans itken joka kerta sen kuullessani. Ja mulla se itku juontaa siihen, että mun mummu lauloi sitä mulle, kun mä olin pieni. Apua, nytkin alan itkeä, kun muistelen mummua, joka oli mulle tosi läheinen. Miten niin tunteet pinnassa...?!?
Nincalla on hoksaavainen anoppi! =) Se on muuten jännä, miten toisilla ihmisillä on sellainen aisti, että ne tietää moiset asiat ennen kuin niistä tuleekaan julkisia. Mullahan kävi yhden työkaverin kanssa aikanaan sama. Ja hienostihan se meni tuo linkitys! =)
Ezziekin siis pääsemässä tositoimiin. Wau! Kyllä kohta ropisee vauvauutisia...
Aurora, mun mielestä on turhaa " tuhlata" äitiyslomapäiviä tässä ennen synnytystä. Eli jos vaan siltä tuntuu niin aikanaan vaan rohkeesti saikkua ja säästät kaikki ä-lomapäivät sinne vauvan syntymän jälkeen. Ja jos vaan ajankohta sopii ja meidän vauva ei oo just syntymässä, niin tää on ainakin mukana treffeillä - yksin tai nyytin kanssa! Nyt vaan joku touhuumaan aika- ja paikkaideoita!
Musta muuten tuntuu, että me ollaan aika hurjia naisia tuolla liikenteessä: niin moni on osannut sympata mun viikonlopun ongelmaa.. ;o) Mutta vauvojen kanssahan me ollaan sitten ihan älyttömän varovaisia, vai mitä likat?
Viipuli, mitä mä olen nähnyt, niin kyllä varmaan aika moneen pinnikseen saa sellaisen " prinsessakatoksen" . Ihan jo huuto.netistä löytyy monta sellaista. Tai siis on ainakin ollut tässä lähiaikoina. Sieltä vaan kurkkimaan.
Lastenlaulugalluppiin täytyy heti vastailla ja kyllä ykköseks menee tuo Maan korvessa ja sitten myös tuo Ihme ja kumma. Ja sitten uudemmista yhdet mun ihan suosikit on Ellan ja Aleksin Ripu rapu ja Laulu puisto puista. =) Meillä vaan joutuu vaavi tyytymään cd-versioihin, sillä mun ääni muistuttaa lähinna naakkavainaata - ei siis kovinkaan rauhoittavaa pienelle ihmiselle.
Pikku-milli: ei me sua täältä häädetä! =) Taitaa olla aika rauhallista tuolla vauvapuolen enskoissa, mitä olen käynyt vaklailemassa. Saa nähdä, tuodaanko me sinne elämää talven aikana, vai meneekö kaikki aika vaavin kanssa oleiluun...
Nyt taitaa olla kuitenkin taas aika päiväunien. Ulkona sataa, joten ei viitsi kävelemäänkään lähteä. Eilen olin muuten kahteen kertaan. Mieskin kysyi oikein, että ootkos kipee, kun noin innostut... Olisko ollut vinkki, että useamminkin vois käydä?
Voikaahan hyvin kamut!
-Amy ja EkaVekara, rv 36+5[/color]
Enhän mä nyt normaalisti tähän aikaan ole hereillä, mutta tänään oon ollut jo pari tuntia. En vaan saanut sit enää unta, alko tulla supistuksia ja tuntu et samaan aikaan pitäis olla vessassa koko ajan, vaikkei mitään sit tullutkaan... Tää taitaa nyt olla sitä itseään eli loppuraskautta vaan. :) Tänään alkaa virallinen äitiyslomakin, mutta en kyllä ymmärrä miten joku olis jaksanut olla tähän asti töissä!
ezzielläkin on synnytys käynnissä, hienoa! Koettakaahan nyt pusertaa oikein iso joukko enskavauvoja maailmaan.
Tunnin päästä pitää olla jo kovaa kyytiä viemässä tavaroita kirppikselle, joten ei ku suihkuun. Palailen varmaan illalla neuvolakuulumisten kera. Pitäkää peukkuja, että niitä proteiineja ei ole ja verenpaineetkin olis hallussa!
-Osse ja Santeri rv 34+6