Työttömän asema on kaikken heikoin suomessa
Mä työttömänä joudun olee näissä 9e/päivä töissä. Mulla ei ole lomia, palkkaa, työterveyshuoltoa ja eläkekkään ei kerry. Ei mitään oikeuksia mitä työssäkäyvällä. Siks mua vituttaa kuunnella duunarien ininää kun yhyy ei saa enää ensimmäiseltä sairas päivältä rahaa. Mitä se nyt tekee muutaman satasen vuodessa että onpas hirveestä. Olisitte kiitollisia että teillä on edes työpaikka. Puolella miljoonalla suomalaisella ei ole töitä.
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:18"]
Jos työssäkäyvän asema olis heikoin, niin kuka hullu siellä työssä kävis?
[/quote]
Kuule niin moni, ettet uskokaan. Suomi on täynnä orjamielisiä, jotka jatkaisivat työssään vaikka voittaisivat millaiset eurosuperhyperkultaturbo-lottovoiton.
Kaikkein huonoin asema on huonommin ansaitsevalla puolisolla. Jos mies ei tue, ei tue kukaan mukaan.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:20"]
Siis onko tosiaan niin, että muuta korvausta ei työstä saa, kuin 9 e/vrk? Eikö tuo mene jo matkakuluihin ja ruokaan, jos riittääkään.. Onko aika, joka näin toimitaan rajallinen ja tietyn ajan jälkeen enemmän palkkaa?
Kiinnostavaa, koska itsekin tuohon puljuun joudun ilmoittautumaan ja olen varmaan ns. vaikeasti työllistettävä eli ikää on. Mietin vain, miten tuo voi olla mahdollista, loppuuko aikanaan vai miten tämä nyt menee..?
[/quote]
Tuolta löydät kaiken tarvittavan informaation miten työttömiä kohdellaan Suomessa:
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:26"]
Ne jotka ruikuttavat opiskelijoiden heikosta taloudellisesta asemasta, voisivat perehtyä hieman historiaan. Ei tarvitse mennä kuin 70-luvulle, kun opiskelijat eivät osanneet edes kuvitella saavansa ilmaista opintotukea. Silloin opiskeltiin pankkilainan turvin. Ainut helpotus oli, ettei tarvinnut mennä anelemaan sukulaisilta tai tuttavilta hattu kourassa nimiä takaamaan velkaa, sillä valtio takasi opintolainan. Näin ahneita me suuret ikäkuokat olimme! Eikä asuttu omissa yksiöissä tai kasioissa, vaan ankeissa alivuokralaishuoneissa.
[/quote]
Silloin oli silloin ja nyt on nyt.
Paatoksellinen kommenttisi joutaa roskakoriin.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:02"]Opiskelijan asema on vielä huonompi, ei sillä että työttömälläkään helppoa olisi.
[/quote]
Opiskelu on vapaaehtoista. Ei kukaan pakota opiskella vuosikausia yliopistossa. Vaihtoehtona on myös amiksen käynti ja valmistua sieltä 18-19v.
t. amiksen käynyt.
[/quote]
Ja amiksesta valmistuu varmemmin työttömäksi kuin yliopistosta.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:02"]Opiskelijan asema on vielä huonompi, ei sillä että työttömälläkään helppoa olisi. [/quote] Opiskelu on vapaaehtoista. Ei kukaan pakota opiskella vuosikausia yliopistossa. Vaihtoehtona on myös amiksen käynti ja valmistua sieltä 18-19v. t. amiksen käynyt. [/quote] Ja amiksesta valmistuu varmemmin työttömäksi kuin yliopistosta.
[/quote]
En ole käynyt kumpaakaan, mutta juuri luin tilaston viime viikolla (en muista mistä..), että ammattikoulusta valmistuneet työllistyvät lähes 100 %.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:16"]
MInäkin tahdon töihin. Lakkoilkaa duunit alta pois, minä tuun ja teen teidän työt
[/quote]
Onpa harmillista huomata, että Nalle Wahlroos oli sittenkin oikeassa sanoessaan, että 80% suomalaisista on tyhmiä.
Tosin Nallen ja minun käsitykset siitä tyhmyyden lajista eroavat.
Minun mielestäni on tyhmyyttä suostua orjaksi, vaikka yritykset tekevät hyvää tulosta.
Minun mielestäni tyhmyyttä on uskoa kaikki propaganda, jot Ek mielellään jakaa, valhe toisensa perään.
Suurinta tyhmyyttä on palkansaajan asettuminen toista palkansaajaa vastaan. Tai työttömän suostuminen pienemmällä palkalla töihin kuin kaveri.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:26"]Ne jotka ruikuttavat opiskelijoiden heikosta taloudellisesta asemasta, voisivat perehtyä hieman historiaan. Ei tarvitse mennä kuin 70-luvulle, kun opiskelijat eivät osanneet edes kuvitella saavansa ilmaista opintotukea. Silloin opiskeltiin pankkilainan turvin. Ainut helpotus oli, ettei tarvinnut mennä anelemaan sukulaisilta tai tuttavilta hattu kourassa nimiä takaamaan velkaa, sillä valtio takasi opintolainan. Näin ahneita me suuret ikäkuokat olimme! Eikä asuttu omissa yksiöissä tai kasioissa, vaan ankeissa alivuokralaishuoneissa.
[/quote]
Inflaatio söi velat ja yliopistosta valmistui pienellä riskillä yhteiskunnan huipulle.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:42"]
Kaikkein huonoin asema on huonommin ansaitsevalla puolisolla. Jos mies ei tue, ei tue kukaan mukaan.
[/quote]
Ei, vaan miehellä jonka tulot tippuvat alle vaimon (avopuolison) tulojen. Silloin vaimo ottaa jä lähtee kuin hauki rannasta, eikä miehellä ole enää minkäänlaista puolisoa, tukevaa tai tukematonta.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:42"]Kaikkein huonoin asema on huonommin ansaitsevalla puolisolla. Jos mies ei tue, ei tue kukaan mukaan.
[/quote]
LMAO. Aikuisuuteen kuuluu itsestä huolehtiminen. Tuliko yllärinä?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 16:57"]Mä työttömänä joudun olee näissä 9e/päivä töissä. Mulla ei ole lomia, palkkaa, työterveyshuoltoa ja eläkekkään ei kerry. Ei mitään oikeuksia mitä työssäkäyvällä. Siks mua vituttaa kuunnella duunarien ininää kun yhyy ei saa enää ensimmäiseltä sairas päivältä rahaa. Mitä se nyt tekee muutaman satasen vuodessa että onpas hirveestä. Olisitte kiitollisia että teillä on edes työpaikka. Puolella miljoonalla suomalaisella ei ole töitä.
[/quote]
No mitä työttömät yleensä tekee asioiden muuttamiseksi? Äänestää persuja, jotka tän tilanteen on aiheuttaneet? Ihan turha solvata oikeuksiaan puolustavia pienipalkkaisia duunareita!!
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:49"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:42"]Kaikkein huonoin asema on huonommin ansaitsevalla puolisolla. Jos mies ei tue, ei tue kukaan mukaan. [/quote] LMAO. Aikuisuuteen kuuluu itsestä huolehtiminen. Tuliko yllärinä?
[/quote]
Sanopa tämä niille kaikille, jotka sossun rahoilla elävät.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 16:57"]Mä työttömänä joudun olee näissä 9e/päivä töissä. Mulla ei ole lomia, palkkaa, työterveyshuoltoa ja eläkekkään ei kerry. Ei mitään oikeuksia mitä työssäkäyvällä. Siks mua vituttaa kuunnella duunarien ininää kun yhyy ei saa enää ensimmäiseltä sairas päivältä rahaa. Mitä se nyt tekee muutaman satasen vuodessa että onpas hirveestä. Olisitte kiitollisia että teillä on edes työpaikka. Puolella miljoonalla suomalaisella ei ole töitä.
[/quote]
Moro. Olen lähihoitaja ja hallitus tässä julisti että työni on täyttä shaibaa. Vaihdetaanko paikkaa? Saat minun reilun tonnin palkan, 40h töitä viikossa, ruokatauko on omaa aikaa jos kerkeät sitä edes pitämään (minä en yleensä ehdi), ylityökorvauksia et saa, viikonloput olet pääsääntöisesti töissä, hoidat yksinäsi 10-25 asiakasta ja siirtelet heitä lihasvoimalla, otat lyönnit, potkut ja sylkemiset vastaan valittamatta ja todella - kukaan ei arvosta sinua, työnantajan mielestä olet kallis ja asiakkaiden mielestä voisit tehdä vieläkin enemmän (vaikka he pystyisivät itsekin tekemään.) Vaihdetaan paikkaa toki, katsotaan kuinka kauan jaksat tätä työtä näillä eduilla!
Jep. Työttömät kantasuomalaiset sinkkumiehet ovat tämän yhteiskunnan sylkykuppeja.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:26"]Ne jotka ruikuttavat opiskelijoiden heikosta taloudellisesta asemasta, voisivat perehtyä hieman historiaan. Ei tarvitse mennä kuin 70-luvulle, kun opiskelijat eivät osanneet edes kuvitella saavansa ilmaista opintotukea. Silloin opiskeltiin pankkilainan turvin. Ainut helpotus oli, ettei tarvinnut mennä anelemaan sukulaisilta tai tuttavilta hattu kourassa nimiä takaamaan velkaa, sillä valtio takasi opintolainan. Näin ahneita me suuret ikäkuokat olimme! Eikä asuttu omissa yksiöissä tai kasioissa, vaan ankeissa alivuokralaishuoneissa.
[/quote]
Nykyäänkin suurinosa taitaa opiskella opintolainalla. Ei ilman lainaa pärjää jos ei saa vanhemmilta taloudellista tukea.
[/quote]
Aika moni opiskelija kuitenkin saa vanhemmilta tukea ja varsinkin hyväosaisten yliopistoissa opiskelevat nuoret. Ei voi verrata oikeaan huono-osaisuuteen, varsinkin, kun kyse on tilapäisestä tilanteesta.
Niin. Itse olen ollut työtön, opiskelija, pätkätyöläinen ja apurahoillakin olen elänyt. Vaikka olen viime vuodet ollut vakitöissä, ihmettelen edelleen tilille joka kuukausi ilmestyvän rahan määrää ja työkavereiden kitinää epäkohdista. Esim. lomarahat ovat minusta ihan outo ilmiö, vaikka en sitä uskallakaan sanoa ääneen. Omaa etuaan ajavat aina äänekkäimmin ne, joilla on eniten etuja jo valmiiksi.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:26"]
Ne jotka ruikuttavat opiskelijoiden heikosta taloudellisesta asemasta, voisivat perehtyä hieman historiaan. Ei tarvitse mennä kuin 70-luvulle, kun opiskelijat eivät osanneet edes kuvitella saavansa ilmaista opintotukea. Silloin opiskeltiin pankkilainan turvin. Ainut helpotus oli, ettei tarvinnut mennä anelemaan sukulaisilta tai tuttavilta hattu kourassa nimiä takaamaan velkaa, sillä valtio takasi opintolainan. Näin ahneita me suuret ikäkuokat olimme! Eikä asuttu omissa yksiöissä tai kasioissa, vaan ankeissa alivuokralaishuoneissa.
[/quote]
Silloin oli silloin ja nyt on nyt.
Paatoksellinen kommenttisi joutaa roskakoriin.
[/quote]Argh, suurten ikäluokkien opintolainat söi inflaatio, ja odottamassa oli varma työpaikka loppuiäksi.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 18:05"]Niin. Itse olen ollut työtön, opiskelija, pätkätyöläinen ja apurahoillakin olen elänyt. Vaikka olen viime vuodet ollut vakitöissä, ihmettelen edelleen tilille joka kuukausi ilmestyvän rahan määrää ja työkavereiden kitinää epäkohdista. Esim. lomarahat ovat minusta ihan outo ilmiö, vaikka en sitä uskallakaan sanoa ääneen. Omaa etuaan ajavat aina äänekkäimmin ne, joilla on eniten etuja jo valmiiksi.
[/quote]
Minä olisin voinut luopua lomarahoista mutta työ on niin fyysistä että työajan lisäystä en olisi enää kestänyt. Eli enemmän töitä samalla rahalla ei käy. Enemmän töitä isommallakaan rahalla ei käy. Olisin toki suonut kaikille suomalaisille tämän 40h työviikon mikä minulla on (myös sinne toimistoissa istuville.) En usko että rekkakuskit ajelisivat yötä päivää jos ei olisi pakko tai että yksikään hoitaja olisi jouluna töissä jos ei olisi pakko - eli hekö ajavat etujaan turhaan? Heidänkö pitäisi joustaa? Väärin meni. Kyllä nyt älähtivät myös he joilla ei ole varaa antaa vähästään.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:26"]Ne jotka ruikuttavat opiskelijoiden heikosta taloudellisesta asemasta, voisivat perehtyä hieman historiaan. Ei tarvitse mennä kuin 70-luvulle, kun opiskelijat eivät osanneet edes kuvitella saavansa ilmaista opintotukea. Silloin opiskeltiin pankkilainan turvin. Ainut helpotus oli, ettei tarvinnut mennä anelemaan sukulaisilta tai tuttavilta hattu kourassa nimiä takaamaan velkaa, sillä valtio takasi opintolainan. Näin ahneita me suuret ikäkuokat olimme! Eikä asuttu omissa yksiöissä tai kasioissa, vaan ankeissa alivuokralaishuoneissa.
[/quote]
Nykyäänkin suurinosa taitaa opiskella opintolainalla. Ei ilman lainaa pärjää jos ei saa vanhemmilta taloudellista tukea.
[/quote]
Aika moni opiskelija kuitenkin saa vanhemmilta tukea ja varsinkin hyväosaisten yliopistoissa opiskelevat nuoret. Ei voi verrata oikeaan huono-osaisuuteen, varsinkin, kun kyse on tilapäisestä tilanteesta.
[/quote]
Sinun on pakko olla kokoomuslainen. Kokoomus han juuri ajaa tuota. Eriarvoistetaan nuoret, että vain rikkaiden lapsilla on mahdollisuus kouluttautua korkealle.
Kumma kun tälläkin palstalla on hyväksyttävää että 20v nuori aikuinen saa mitä tahansa tukia, työttömyys-, asumis- tai jopa äitiysrahaa. Mutta auta armias jos tämä 20v nuori on opiskelija, silloin tällä palstalla oletetaan automaattisesti että vanhempien tulisi elättää aikuinen ihminen.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:02"]Opiskelijan asema on vielä huonompi, ei sillä että työttömälläkään helppoa olisi. [/quote] Opiskelu on vapaaehtoista. Ei kukaan pakota opiskella vuosikausia yliopistossa. Vaihtoehtona on myös amiksen käynti ja valmistua sieltä 18-19v. t. amiksen käynyt.
[/quote]
Aika moni joutuu opiskelemaan myös toisen ammatin, jotkut jo aika pian valmistumisen jälkeen. Ja jotkut amiksen käyneet jatkavat opiskelua ammattikorkeakoulussa joko heti amiksen jälkeen tai lähivuosina. Joidenkin on myös pakko opiskella yliopistossa, koska yhteiskunnassa tarvitaan myös korkeasti koulutettuja.
t. myös amiksen käynyt