Eikö tämä talvi lopu koskaan?!
Alan pikkuhiljaa kypsyä tähän aina vain jatkuvaan talveen. Asun Tampereella ja tänne satoi pysyvät lumet marraskuun puolenvälin jälkeen (yli kuukausi aiemmin kuin nykyään yleensä) ja etenkin alkutalvi oli kylmin miesmuistiin. Lunta oli enimmillään 58cm, joka on helposti yli 20cm enemmän kuin yleensä, eikä tälle talvelle loppua näy. Luulin jo että kevät alkaa kun viime ja toissa viikolla oli monena päivänä yli +10°C lämmintä mutta ei,ei ja ei. Eilen ja tänään on ollut päivän ylinkin lämpötila pakkasen puolella ja lunta sataa. Kun säätä katsoin niin näiden pakkas- ja lumisadekelien pitäisi jatkua runsaasti yli viikon ja pitkän ajan ennusteen mukaan seuraavan kerran 10 plusasteen raja rikkoontuu huhtikuun lopussa! Siis oikeasti, tulen kohta hulluksi! Aiempien vuosien säämerkinnöistäni näkee että lähes joka vuosi maaliskuun loppuun mennessä lumet ovat jo sulaneet kaikkialta muualta paitsi metsistä, ja niistäkin melkein kokonaan, ja sinivuokotkin kukkivat. Mutta nyt on lunta edelleen 32cm ja lunta tulee ennusteiden mukaan ensi viikolla satamaan useampi sentti lisää! Tätä menoa lunta sataa vielä kesäkuussakin!! Meinaa jo itku tulla kun tämä talvi vain jatkuu ja jatkuu. Toivottavasti tällaista kylmää, lumista ja pitkää talvea ei tulisi enää pitkään aikaan!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi onkin ollut täysi kesä jo tässä vaiheessa. Ihniset kirmanneet hellemekot päällä pitkin katuja ja rantakahviloita.
Eihän siitä mihinkään pääse, että tää on vttumaista aikaa, mutta mikään yllätys se ei ole.
Ps. Muistakaa ostaa ilmastointimasiinat. Heinäkuun helteet on tulossa.
Joo,pitää tälläkertaa olla viisas ja ostaa se masiina ajoissa. Paitsi että kesällähän ollaan jo sodassa ja nähdään nälkää ilman sähköä. Jota se masiina tarttee.
Vierailija kirjoitti:
Lumi sulaa tänä vuonna nihkeästi.
Älä. 10 senttiä tulossa lunta Sisä-Suomeen...
Vierailija kirjoitti:
Oi että, mä oon nauttinut tästä talvesta täysin rinnoin! Tampereella pääsi järvien jäälle hiihtämään heti vuoden alusta ja ei tiedä, vaikka hiihtokelit vielä palaisivakin. Tällä viikolla avasin pyöräily- ja juoksukauden ja mukavaa oli sekin. Kevät tulee sitten kun tulee, ja sitten päästään pihan kimppuun ja maalihommiin.
Mä olen karsinut elämästäni Ap:n kaltaiset joka asiasta valittajat.
No kyllä tää 7 kuukautta tät kylmää, ankeutta ja pimeyttä alkaa rassaamaan. Krapulat siihen päälle niin hyi että!
Oi että, mä oon nauttinut tästä talvesta täysin rinnoin! Tampereella pääsi järvien jäälle hiihtämään heti vuoden alusta ja ei tiedä, vaikka hiihtokelit vielä palaisivakin. Tällä viikolla avasin pyöräily- ja juoksukauden ja mukavaa oli sekin. Kevät tulee sitten kun tulee, ja sitten päästään pihan kimppuun ja maalihommiin.
Mä olen karsinut elämästäni Ap:n kaltaiset joka asiasta valittajat.