76-vuotias unohtanut serkkunsa sukunimen. Ei vaan muista sitä. Mistä tämä kertoo?
ei tuo serkkukaan ole koskaan äitiini yhteyttä pitänyt mutta kuitenkin. Onko äidille puhkeamassa dementia?
Kommentit (7)
Iäkkäällä on oikeus unohtaa serkkunsa nimi. Mutta jos ja kun hän unohtaa oman nimensä, osoitteensa, sähkölieden päälle tms. , sitten sinulla on ongelma.
No en minäkään muista yhden tutun sukunimeä. Etunimen kyllä muistan.
Tuskinpa tuo kertoo juurikaan muusta kuin siitä etteivät tosiaan ole yhteyksissä.
Minä en muista läheskään kaikkien serkkujani sukunimiä (tai etunimiäkään). Serkkuja on 28 kpl ja vain muutamia olen nähnyt viimeisen 10 vuoden aikana.
Mä en ole koskaan muistanut kaikkien serkkujeni sukunimiä. Kolmattakymmentä serkkua, jotka suurelta osin täysin eri ikäluokkaa kuin minä itse eikä olla säännöllisesti yhteyksissä. Enhän mä edes pysy kärryillä kaikkien naimisiinmenoista, eroista tai muuten vaan nimenvaihdoksista.
Nimet unohtuu nuoremmiltakin. Minulla on ainakin niin, että saatan unohtaa esimerkiksi tutun näyttelijän nimen. Käyn eestaas aakkosia läpi ja ei millään muistu. Mutta sitten kun lopetan miettimisen niin pompahtaakin hetken päästä mieleen.
No ei oo dementiaa. En minäkään heti muista kaikkien ihmisten nimiä. Jos ei olla tekemisissä niin ei välttämättä muista, ainakaan heti.