Voiko puhtaalla sienellä pestä kahvinkeittimen säiliön
Voiko vedellä ja karhunkielellä pestä kahvin keittiön säiliön. Karhunkieli on niitä värikkäitä ja pehmeä toiselta puolelta.
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:34"]Karhunkieli on kylläkin tummanvihreä, ohut ja karhea.
[/quote]Tarkoitin pehmeää sientä
Jos hyvin huuhtelee eikä käytä pesuaineita
Näpsäkkä konsti puhdas uusi sieni mikä kannattaa huuhtoa
Minä paan fairyvettä ja pesen tiskiharjalla, huuhtelen, laitan etikkavettä ja päästän putken läpi ja vielä pari kolme kertaa puhdasta vettä läpi.
Kyllä kiiltää.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:39"]Minä paan fairyvettä ja pesen tiskiharjalla, huuhtelen, laitan etikkavettä ja päästän putken läpi ja vielä pari kolme kertaa puhdasta vettä läpi.
Kyllä kiiltää.
[/quote]
Säiliön pesen näin.
Mä käytän vettä ja ruokasoodaa. Käytän vedet läpi 2-3 kertaa. En käytä pesuaineita. Puhtaalla harjalla voi harjata säiliön jos on likaa.
Olen puhdistanut kahvinkeittimen aina kalkinpoistoaineella ja noudattanut kys. aineen käyttöohjetta. Ylimääräiseen säiliönpesuun en ole nähnyt tarvetta, mutta 6:n metodi kuulostaa järkeenkäyvältä.
Kiehuvaa vettä voi varmaan laittaa, koska keitin lämmittää itsekin veden kiehumapisteeseen.
Pitänee lisätä, että keitin on meillä vähällä käytöllä, juomme mutteripannu- tai pressokahvia.
Pesin puhtaalla hankaussienellä. Mitä nyt vai meneekö sienestä myrkkyjä
Ainakin joskus oli kielto ettei saa laittaa, muistaakseni oli jotain liimasaumoja.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:57"]Ainakin joskus oli kielto ettei saa laittaa, muistaakseni oli jotain liimasaumoja.
[/quote]
Siis kuumaa vettä ;)
Karhunkieli on kylläkin tummanvihreä, ohut ja karhea.