Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesäaika tuli, oletko sekaisin kuin seinäkello?

Vierailija
27.03.2022 |

Vai pirteä kuin peipponen?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitepölyallergian takia joudun odottamaan auringonlaskuun ennenkuin lähden ulkoilemaan. Nyt siis kello on tuntia enemmän, kun pääsen liikkumaan. Eli ei ihan hirveän kiva muutos meikäläiselle.

Allergialääkettä menee jo tupla-annos, joten sitä ei voi lisätä. Mua siedätetään paria allergeenia vastaan, muttei leppää. Vahvemmat allergialääkkeet tekevät sairaammiksi kuin itse allergia, joten niitä en voi käyttää.

Toki voidaan kysyä, enkö voisi mennä johonkin maksulliseen paikkaan urheilemaan sisätiloihin. En ole vielä minään vuonna saanut aikaiseksi, mikään niistä ei innosta ja lisäksi olen sen verran usein flunssassa, ettei mikään kausikortti tai sitoumus toimi. Ehkä pitää yrittää vielä uudestaan.

Vierailija
62/83 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työviikonvaihteesta nipistettiin tunti. Olin eilen superväsynyt. Töistä palatessa olin moottoritiellä massiivisessa ketjukolari ruuhkassa. En osallisena kolariin.

Huomenna vapaa. Jos lakko tulee ti-ke lakossa. En ole ollut koskaan ennen.

Sittenhän sinulla on ti-ke hyvin aikaa levätä :)

Kiitos ihana 🥰

Niin ajattelinkin, että saan kaksi vapaapäivää ykkösvapaan lisäksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni muutos vielä näin sunnuntaina. Mutta aamut ovat sitten ikävästi viileämpiä kun arki alkaa.

Kyllä, jos menee huomenna Helsingissä ulos klo 5 ja 7 välillä on 3 astetta lämmintä eli ei eroa periaatteessa.

Jos menee klo 8 ulos on 4 astetta. Hirveä ero tuolla yhdellä tunnilla, jos just sattuu menemään klo 8 ulos. Kyllä se tuntuu.

Kuinka monta astetta lämpötila oikein sun käsityksen mukaan muuttuu Suomessa yhdessä tunnissa??

https://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/details

Vierailija
64/83 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitepölyallergian takia joudun odottamaan auringonlaskuun ennenkuin lähden ulkoilemaan. Nyt siis kello on tuntia enemmän, kun pääsen liikkumaan. Eli ei ihan hirveän kiva muutos meikäläiselle.

Allergialääkettä menee jo tupla-annos, joten sitä ei voi lisätä. Mua siedätetään paria allergeenia vastaan, muttei leppää. Vahvemmat allergialääkkeet tekevät sairaammiksi kuin itse allergia, joten niitä en voi käyttää.

Toki voidaan kysyä, enkö voisi mennä johonkin maksulliseen paikkaan urheilemaan sisätiloihin. En ole vielä minään vuonna saanut aikaiseksi, mikään niistä ei innosta ja lisäksi olen sen verran usein flunssassa, ettei mikään kausikortti tai sitoumus toimi. Ehkä pitää yrittää vielä uudestaan.

Voisit käydä ulkoilemassa ennen auringonnousua niin ei olisi valittamista.

Vierailija
65/83 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä varastettiin seinältä peilikello mustat viisarit yksi punainen patteri neliö ja hieno onko joku nähnyt sellaista ?

Vierailija
66/83 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa valoisuus, vaikka kello on liki kahdeksan illalla. Tunnin päästä pitäisi mennä nukkumaan, muttei taatusti onnistu. Jokunen viikko menee, että jotenkin tottuu. Oikeaa aikaa odotellessa sitten taas.

Huomenna kauppaan ostamaan pimennysverhot. Vai miten ajattelit selvitä kun tulee kesä ja oikeasti valoisat illat?

Luetun ymmärtäminen haloo! ’Jokunen viikko menee, että jotenkin tottuu…’

Luuletko tosiaan, ettei tähän aikuisikään mennessä olisi käytössä verhot ja silmälaput sun muut? - joilla ei ole sitten niin minkäänlaista vaikutusta, koska aivot tietävät, ettei ole ’oikea aika’ nukkumaan menolle. Mutta muutaman viikon päästä olen tähän sopeutunut. En täydellisesti, mutta niin, etten ole äärettömän väsynyt kuitenkaan.

Vierailija
67/83 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun seinäkelloni ei ole sekaisin. Oman sekaisuuteni pystyn parhaiten diagnosoimaan huomenna aamulla.

Onneksi ei tarvitse huomenna lähteä mihinkään, joten voin mennä takaisin nukkumaan, kun olen laittanut lapset kouluun. Huomenna siinä on varmasti enemmän "laittamista" kuin yleensä, koska kelloja on käännetty. Voi olla, että joudun viemäänkin heitä kouluihinsa, jos myöhästyvät koulubussista.

Vierailija
68/83 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siitepöly ja auringonlasku liittyvät toisiinsa? Sitä pölyähän on ympäri vuorokauden.

Vierailija
69/83 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se nyt ekana päivänä "vaikuta". Sen huomaa kun työviikko alkaa. Loppuviikko menee sumussa ja alkaa tulla mm. päähän vihlovaa kipua. Sitten viikonloppu menee toipuessa ja taas sama alusta seuraavalla työviikolla. Jatkuvaa väsymystä...

Miten voi yksi tunti vaikuttaa tuolla tavalla? Ethän sinä pysty koskaan esim. matkustamaan mihinkään maahan, jossa on eri aika kuin Suomessa. Olis varmaan henki pois parissa päivässä, jos menisit vaikka Britteihin.

Se on ihan eri asia, kun siellä aurinko nousee ja laskee sen sikäläisen kellonajan mukaisessa rytmissä. Siksi siihen kellonsiirtoon tottuu nopeammin. Tämä kesäaikaan siirtyminen taas tarkoittaa, että pitää siirtää unirytmiä erilaiseksi  verrattuna luonnon vuorokausirytmiin.

Vierailija
70/83 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaika sekoitti kaiken, irtisanoudun töistä.

Vierailija
71/83 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa tämä älyttömyys vihdoin loppuisi. Ärsyttää vuosi vuodelta yhä enemmän ja enemmän. Talviaika on oikea aika ja siitä pitäisi vihdoin tehdä se pysyvä aika. Kellojen siirtely nyt on vain niin typerää ja turhaa. Suomessa on muutenkin talvella pimeää ja kesällä valoisaa. EU:ssa voisivat pikkuhiljaa tehdä sen päätöksen tästä.

Vierailija
72/83 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa tämä älyttömyys vihdoin loppuisi. Ärsyttää vuosi vuodelta yhä enemmän ja enemmän. Talviaika on oikea aika ja siitä pitäisi vihdoin tehdä se pysyvä aika. Kellojen siirtely nyt on vain niin typerää ja turhaa. Suomessa on muutenkin talvella pimeää ja kesällä valoisaa. EU:ssa voisivat pikkuhiljaa tehdä sen päätöksen tästä.

Se on älytöntä, typerää, ja ärsyttävää. Siksi tuosta siirtelystä ei luovota varmaan koskaan. Sen hyötykin menee kahdessa viikossa. Valoisaa tulee 5-6 minuuttiä lisää vuorokaudessa. Siksi tosi tyhmää kun kahden viikon takia siirrettään kellonaikaa tunnilla. Eiköhän taas noiin kolmessa viikossa totu. Eipä tässä saa muutenkaan nukuttua hyvin.

Vierailija
73/83 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan 5 tai puoli seiska nousen ylös kuin ennenkin, valosaa on kumpaankin aikaan... Ei vaikuta mitenkään, paitsi illasta kiva kun ehtii käydä vielä valoisaan aikaan lenkillä...

Vierailija
74/83 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väsynyt. En saa illalla unta ja yöt jää liian lyhyiksi. Lisäksi vihaan kylmiä aamuja.

Vierailija
75/83 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä ei tällaista sairasta, systemaattista ihmisten kidutusta harrasteta. Terrorismia tämä on.

Vierailija
76/83 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä ei tällaista sairasta, systemaattista ihmisten kidutusta harrasteta. Terrorismia tämä on.

Eipä! Eipä harrasteta ihmisten kiusaamista. Eipä niin millään tavalla ikinä!

Vierailija
77/83 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotöissä kun olin niin kello siirry joka viikko monella tunnilla. Näin päivätöissä tunnin siirto kaksi kertaa vuodessa ei merkitse yhtään mitään.

Vierailija
78/83 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä! Eipä harrasteta ihmisten kiusaamista. Eipä niin millään tavalla ikinä!

Ei kelloja siirtämällä. Mitä nyt rajalla 50 vuotta taaksepäin.

Vierailija
79/83 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali olo oli aamulla

Vierailija
80/83 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin siirtoon tottuu parissa päivässä, mutta onhan se kiva juuri nyt tässä keväällä kun iltoihin tulee lisää valoisuutta. Hölmöähän se on nukkua valoisalla ja olla valveilla pimeällä. Parempi näin, että kesäaikaan siirtyminen lisää tunnin valoisuutta valveillaoloaikaan.