Kesäaika tuli, oletko sekaisin kuin seinäkello?
Kommentit (83)
Miten pystytte vaihtamaan koskaan työpaikkaa, jos tuntia aiemmin töihin lähtökin aiheuttaa mielipahaa?
Ei vaan , oles sekasin kuin käki-kello .
Vierailija kirjoitti:
Mitä?Onko kellonaikoja taas siirretty?Mihin suuntaan tälläkertaa ???
Hyvä muistisääntö on että aina saman vuoden kesään päin. Eli nyt eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nyt ekana päivänä "vaikuta". Sen huomaa kun työviikko alkaa. Loppuviikko menee sumussa ja alkaa tulla mm. päähän vihlovaa kipua. Sitten viikonloppu menee toipuessa ja taas sama alusta seuraavalla työviikolla. Jatkuvaa väsymystä...
Miten voi yksi tunti vaikuttaa tuolla tavalla? Ethän sinä pysty koskaan esim. matkustamaan mihinkään maahan, jossa on eri aika kuin Suomessa. Olis varmaan henki pois parissa päivässä, jos menisit vaikka Britteihin.
Teen kolmivuorotyötä. Mikään kellon siirto ei vaikuta mihinkään. Sopivasti sekaisin aina.
Ihan siis kauheeta, kamalaa, yököttävää... Tän vuoksi en lähde koskaan lomalle edes Ruotsiin. Jet lag pistää koko kehon sekaisin seuraavaksi puoleksi vuodeksi. Siis ihan järkyttävää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nyt ekana päivänä "vaikuta". Sen huomaa kun työviikko alkaa. Loppuviikko menee sumussa ja alkaa tulla mm. päähän vihlovaa kipua. Sitten viikonloppu menee toipuessa ja taas sama alusta seuraavalla työviikolla. Jatkuvaa väsymystä...
Miten voi yksi tunti vaikuttaa tuolla tavalla? Ethän sinä pysty koskaan esim. matkustamaan mihinkään maahan, jossa on eri aika kuin Suomessa. Olis varmaan henki pois parissa päivässä, jos menisit vaikka Britteihin.
Kyllä siihen tottuu taas ajan myötä. Aina silti talviaika tuntuu omalta ja tämä kesäaika rassaa enempi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan siis kauheeta, kamalaa, yököttävää... Tän vuoksi en lähde koskaan lomalle edes Ruotsiin. Jet lag pistää koko kehon sekaisin seuraavaksi puoleksi vuodeksi. Siis ihan järkyttävää...
Mikäs Ruotsin aika on nyt? Tunnin vai kaksi jäljessä?
Minä vähän veikkaan, että jos ei mistään saisi tietoa, että aikaa siirretään yhdellä tunnilla suuntaan tai toiseen, niin ihmiset eivät edes huomaisi muutosta mitenkään radikaalisti. Nyt kun ihmiset tiedostaa ajan muutoksen, niin totta kai monet kertoo kuinka vaikuttaa ja saavat kaikenlaisia ongelmia ja terveysvaikutuksia.
Kuitenkin nykylaitteet siirtävät aikaa itsestään, eikä ihmisillä ole enää niin paljon esim. seinäkelloja, niin miten sen yön tunnin siirron mukamas huomaa? Itse ainakin heräsin "samaan aikaan" tänä aamuna kuin aiemminkin, eikä näy olossa mitenkään, eikä tule näkymäänkään. Tämä on nyt tämä aika ja sillä mennään. Itse pidän kesäajasta enemmän kuin ns. talviajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräsin aikaisin, mikäs tässä on ollessa. Vähän aikaisemmin syötiin kuin yleensä. Turha kesäajasta on erityisesti meuhkata.
Entäs jos kesäaikaan siirtyminen viduttaa?
Sitten ei auta kuin viduddaa. Sillähän se muuttuu, heti puolen vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräsin aikaisin, mikäs tässä on ollessa. Vähän aikaisemmin syötiin kuin yleensä. Turha kesäajasta on erityisesti meuhkata.
Entäs jos kesäaikaan siirtyminen viduttaa?
Sitten ei auta kuin viduddaa. Sillähän se muuttuu, heti puolen vuoden päästä.
No muttaku sitte viduddaa seuraavan puolen vuotta talviaikaan siirtyminen.
Vierailija kirjoitti:
Miten pystytte vaihtamaan koskaan työpaikkaa, jos tuntia aiemmin töihin lähtökin aiheuttaa mielipahaa?
Vuorotyökään tuskin onnistuu, tai kuolussa käynti.
Vierailija kirjoitti:
Minä vähän veikkaan, että jos ei mistään saisi tietoa, että aikaa siirretään yhdellä tunnilla suuntaan tai toiseen, niin ihmiset eivät edes huomaisi muutosta mitenkään radikaalisti. Nyt kun ihmiset tiedostaa ajan muutoksen, niin totta kai monet kertoo kuinka vaikuttaa ja saavat kaikenlaisia ongelmia ja terveysvaikutuksia.
Kuitenkin nykylaitteet siirtävät aikaa itsestään, eikä ihmisillä ole enää niin paljon esim. seinäkelloja, niin miten sen yön tunnin siirron mukamas huomaa? Itse ainakin heräsin "samaan aikaan" tänä aamuna kuin aiemminkin, eikä näy olossa mitenkään, eikä tule näkymäänkään. Tämä on nyt tämä aika ja sillä mennään. Itse pidän kesäajasta enemmän kuin ns. talviajasta.
Meidän perhe heräsi taaperon herättäminä klo 6 ja ihmeteltiin miksi on niin hirveä olo. Sitten keittiöön päästyämme tajuttiin, että kellohan on vanhaa aikaa vielä 5........ Kyllä sen vaan valitettavasti huomaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe heräsi taaperon herättäminä klo 6 ja ihmeteltiin miksi on niin hirveä olo. Sitten keittiöön päästyämme tajuttiin, että kellohan on vanhaa aikaa vielä 5........ Kyllä sen vaan valitettavasti huomaa
Ja siis jos oltaisiin heti aamulla muistettu/huomattu asia, niin oltaisiin pakotettu koko joukko takaisin nukkumaan
No se vähän harmittaa, etten tajunnut laittaa herätystä soimaan tuntia myöhemmäksi. Sunnuntai on viikon ainoa aamu, kun saa nukkua pidempään, ja nyt kello soikin tuntia liian aikaisin.
Noh, kai se tähän rytmiin pitää tottua. Itse tykkäisin, jos kesäaika olisi vuoden ympäri. Kaamosaikaan valo on mielestäni iltapäivällä tärkeämpi kuin aamuvarhaisella, kaikki kun eivät ole aamuvirkkuja tai aikaisin alkavissa töissä.
Inhoan syvästi kesäaikaa. Myös maalis- ja huhtikuu ovat inhokkikuukausiani.
Vierailija kirjoitti:
Mitä?Onko kellonaikoja taas siirretty?Mihin suuntaan tälläkertaa ???
Kesään päin kuten yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jetlag on oikeasti ja moneen kertaan tutkittu fakta. Kyllä minä sen selvitän lääkkeillä, mutta en ala lapsille niitä syöttämään.
Yhdellä tunnilla ei ole mitään merkitystä. Enemmän vaihtelua on tavallisesti arkipäivinä.
Ei vaikuta mulla mitenkään. En ymmärrä asiasta vinkumista. Eri asia, jos siirrettäisiin tunteja, mutta yksi tunti...